Avanti Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 I følge denne artikkelen kommer det en Akam test av R3 i løpet av de kommende dagene. http://www.akam.no/nyhet/digitalkamera/ric...aplio_r30/22547 Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Yes!! Endelg en akam test. Har gått og ventet på denne i flere måneder. Lenke til kommentar
bonefish Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Ny firmware tilgjenglig. Versjon 1.28 "Improved accuracy of the AF algorithm" Lenke til kommentar
Avanti Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 -Man kan jo lure på hvor det blir av den akam testen, to uker siden de sa at den skulle komme i løpet av de kommende dagene... Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 -Man kan jo lure på hvor det blir av den akam testen, to uker siden de sa at den skulle komme i løpet av de kommende dagene... 5493349[/snapback] Ja, jeg har også gått å ventet på den ei stund nå... Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 I dag bestillte jeg min R3 fra Netshop. Hadde egentlig tenkt å vente til etter testen kom med å bestille, men så la jeg merke til at Netshop har den på superweekend tilbud. Fikk den for 2695 kr. Løp og kjøp! Lenke til kommentar
Avanti Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) I dag bestillte jeg min R3 fra Netshop. .. Håper du blir fornøyd, jeg har tatt bort R3 fra ønskelista. Konkluderte med at de gode egenskapene ikke overveier den dårlige bildekvaliteten. Krysser fingrene for at R30 blir bedre, regner med at Ricoh har lest de (få) testene som er blitt gjort av kameraet. http://www.dpreview.com/news/0601/06011001ricohr30.asp Edit: en "amatørtest" av R3 http://www.diginut.com/ Endret 28. januar 2006 av Avanti Lenke til kommentar
Jens Hansen Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 -Man kan jo lure på hvor det blir av den akam testen, to uker siden de sa at den skulle komme i løpet av de kommende dagene... 5493349[/snapback] Hej Testen er desværre blevet forsinket, da jeg havde et uheld med det første kamera, jeg fik ind til test, så jeg måtte have et nyt ind, men sidder og arbejder på den i skrivende stund. Mvh Jens Hansen Akam.dk Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Hentet R3 på postkontoret i dag. Sitter nå og venter på at batteriet skal lade seg ferdig. Gleder meg til å teste det! Til sammenligning hadde mitt forhenværende kamera (noen som er intressert?) bare 2mp, 0x optisk zoom, 1,6" skjerm, oppstartstid på 10 sek (grovt regnet), nærgresne på 30 cm og ingen manuelle muligheter! For ikke å nevne at annenver pixel ble blå når det var for lite lys tilstedet. Jeg bryr meg ikke så mye om den diskuterbare bildekvaliteten på R3, for jeg vet at den er mye bedre enn det mitt forrige kamera har. R3 Lenke til kommentar
Wir-War Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Dette er veldig "off topic", men jeg ber dere ha meg unnskyldt. Jeg kjøpte en Caplio R3 hos MPX. Jeg ble ikke fornøyd med kameraet, og ville bruke returretten. MPX var i utgangspunktet lite villig til å ta kameraet tilbake da pakningen var åpnet. MPX har nå tatt kameraet tilbake og jeg har mottet pengene. Selv om det tok litt lang tid, og jeg ikke fikk dekning for portoutgiftene synes jeg MPX har opptrådt ryddig. Vil gjerne ha med dette i tråden etter som det var et av temaene en gang Endret 1. februar 2006 av Wir-War Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Til Corn Flakes: "Bra nok" er ikke nødvendigvis bra. Jeg droppet dette kameraet. Dog har jeg blitt mer og mer opptatt av at billedkvaliteten skal være bra. Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Til Mistercartman: Så lenge det er bra nok for meg er det bra. Så til noe litt annet. Er det noen som vet hvordan jeg kan finne ut hvilken firmware min R3 har? Jeg prøvde å oppdatere den og jeg gjorde alt slik det stod at jeg skulle, men da jeg skulle starte opp kameraet i diktafon-modus og holde inne zoom-knappen samtidig kom det ikke opp noen instrukser slik som update wizard'en sa det skulle. Det kan jo være at den har den nyeste firmware'en. Er det noen som vet hvordan jeg kan sjekke om jeg faktisk har det? EDIT: Hvis ingen har noe imot det legger jeg ut et par bilder jeg har tatt. "Et øye for detaljer" Endret 1. februar 2006 av Corn Flakes Lenke til kommentar
bonefish Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Hei. Du må holde både pil ned og zoomknappen inne samtidig (Krever nesten tre hender) Se ellers denne linken: Richo Er forøvrig fortatt fornøyd med kameraet. Litt støy, javel, men ikke mye mere enn andre. Hastigheten er bedre enn de fleste. Bedre å få et bilde med litt støy enn å misse det pga et tregt kamera... Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Kunne ikke vært mer enig. Hva man verdsetter i et kamera er forskjellig fra person til person. Jeg for min del kan lett leve med litt mer støy i et bilde enn å ikke ha bildet i det hele tatt. Takk for infoen om firmware'en. Nå kommer alt til å bli enda bedre! Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Til Mistercartman: Så lenge det er bra nok for meg er det bra. Så til noe litt annet. Er det noen som vet hvordan jeg kan finne ut hvilken firmware min R3 har? Jeg prøvde å oppdatere den og jeg gjorde alt slik det stod at jeg skulle, men da jeg skulle starte opp kameraet i diktafon-modus og holde inne zoom-knappen samtidig kom det ikke opp noen instrukser slik som update wizard'en sa det skulle. Det kan jo være at den har den nyeste firmware'en. Er det noen som vet hvordan jeg kan sjekke om jeg faktisk har det? EDIT: Hvis ingen har noe imot det legger jeg ut et par bilder jeg har tatt. "Et øye for detaljer" 5536508[/snapback] Nice Corn flakes! Trodde forresten du hadde lagt ut et bilde jeg tok av øyet til eksdama, så bare øyet da det drev å loadet og leste posten fra bunn og oppover så skjøne ikke så mye Er første bildet justert? Fargene var krystallklare! Lenke til kommentar
Wir-War Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Jeg lurer også på hvordan du har fått så fine bilder med dette kameraet, jeg klarte det i alle fall ikke. Jeg har returnert mitt og kjøpt et Canon S80 i stedet. Får mye bedre bilder med Canon-kameraet, det virket rett og slett som om R3, en som jeg hadde ikke fikk nok lys, bildene ble veldig mørke. Dette kan nok være en bekreftelse på at i mitt tilfelle var det fotografen som ikke holdt mål Lenke til kommentar
Kinghimself Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Ditto wir-war! Corn Flakes- hvordan får du tatt sånne bilder med r3? veldig fornøyd med mitt r3, men har nok mye å hente fototeknikk-delen. Lenke til kommentar
bonefish Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Ny firmvare tilgjenglig. Version 1.29 "Improved stability at turning on the camera." Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Takker for kritikken. Ingen av bildene er etterbehandlet på noen som helst måte. Det eneste som er gjort er å sette skarpheten på "sharp" inne i kameraet. Når det gjelder teknikk, så vet jeg egentlig ikke helt hvordan jeg klarte det. De to bildene der var blandt de 10-15 første bildene jeg tok, så det var enten flaks eller "an act of god". Jeg kan derimot medele at jeg lastet ned og leste gjennom så godt som hele instruksjonsmanualen flere ganger før pakken ankom i posten, så jeg hadde litt peiling på hva jeg gjorde. En liten ting som jeg har funnet veldig greit i ettertid når jeg tar bilder i nærheten av en TV, er å plugge til kameraet til TV'en for å få et større bilde å se på. Denne er også veldig grei når en skal ta selvportrett. Da kan du lett komponere bildet ved å se på TV'en. Legger ved et par bilder til for å demonstrere billedstabilisatoren: Tatt i 80 km/t håndholdt fra forsetet på bilen vår. Nummerskiltet er sladdet, ellers ingen etterbehandling. Tatt i 50 km/t, full tele, håndholdt fra forsetet på bilen vår. Endret 13. februar 2006 av Corn Flakes Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 De virker jo greie de resultatene du får med det kameraet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå