Kinghimself Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Dette er gode gamle Drammen Aron skisenter. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Da var det bare innbilning! Aldri vært der... Trysilfjellet er mitt "hjemsted" når det gjelder brettkjøring! Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Supert bilde SverreH! Ikke noe synlig støy, bra eksponering for snøværs bilde å være, ytterst minimalt med lysavfall i hjørnene på det jeg antar er full vidvinkel . Dette lover svært bra Endret 11. desember 2005 av Corn Flakes Lenke til kommentar
SverreH Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Drammen, ja. Blender 4,5 1/217-dels sekund ISO 64. 8 mm (full vidvinkel er 5 mm). I øvre venstre hjørne er det en liten sirkelbue som er mørkere enn resten av himmelen. Dette er den vignetteringen jeg snakker om. Den blir seff enda mer markert på full vidvinkel. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Her kommer noen personbilder jeg tok idag. Bildene er croppa og evt brukt fjerne-røde-øyne i Picasa. Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Så det ble altså røde øyne? Litt kjipt det, men ikke værre enn at man kan fjerne det i ettertid. Blitsen var var jo ganske hudvenlig, med tanke på farge. Enkelte kameraer (bl.a. mitt) har en tendens til å gi en viss blow-torch effekt, som resulterer i at alt som heter hudfarge blir like hvitt som snøen. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Har opplevd dette her også, men helst da på folk som sitter veldig nærme, halvmeter e.l. når jeg prøver å ta bilde av noen som sitter lenger bort, mens at de kommer med i utkant av bildet. Synes røde-øyne blitzingen til kameraer er veldig varierende jeg, noen bilder blir helt frie selv om alle stirrer rett i kamera, mens noen øyer så blir det uansett. Er iallefall min erfaring på de kameraene jeg har prøvd. Lenke til kommentar
timotei Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Nydelig familie Audiophil! De bildene så jo bra ut for en amatør.(Ekspertene ser jo bildene på en helt annen måte) Får desverre ikke opp eksempelbildene.Får bare beskjed om at:"bildene kan ikke vises" Ser det bra ut? Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Nå har jeg fått opp et enkelt galleri (som funker). Litt enklere å browse her enn i apaches "utforsker"! http://stud.ntnu.no/~sveinub/bilder/view.php?gid=3 Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Stilig galleri Noen av bildene kunne trengt en liten rotasjon, bl.a. cola flasken. Bare litt småpirk Lenke til kommentar
lonni Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) Nå har jeg hatt kameraet mitt i nesten en måned, og jeg kan ikke si at jeg er veldig fornøyd så langt. Men jeg er jo ganske amatør, så det er sikkert noen instillinger jeg ikke har gjort, og dessuten kjører jeg fortsatt med den gamle firmwaren. - Den lille plastikkhetten utenpå linsen henger seg av og til opp. - Alle bildene mine (har kun tatt inne med alt auto så langt) får noen slags striper over seg. - Veldig rask oppstartstid. - Har ikke merket stor forskjell med og uten bildestabilisatoren. - Makrofunksjonen er helt fantastisk bra! - Fokuserer veldig raskt. Ser det ut som jeg bør levere inn kameraet, etter at dere har sett på bildet? Endret 12. desember 2005 av lonni Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Ja, det ser absolutt ikke bra ut. Hvor ofte blir bildene slik? Lenke til kommentar
lonni Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 De blir alltid slik. Jeg har prøvd forskjellige iso-verdier, bildekvaliteter osv. Vet noen hva jeg kan gjøre for å forhindre dette? Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Oi, det så ikke bra ut nei. Ikke vært borti det fenomenet med mitt kamera, heller ikke det du nevner med luka. Høres ut som en klar reklamasjonssak! Lenke til kommentar
lonni Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Ja da får jeg vel bare sende det inn igjen. Ser for meg mye venting og penger i porto Lenke til kommentar
Wir-War Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Audiophil, Takk for at du tar deg bryet med å legge ut bilder, veldig interesant for oss som ikke har sett kameraet enda. Hvordan oppleves kvaliteten for dere som har kjøpt? Jeg tenker på om selve kameraet virker solid, og om objektivet bråker og virker skranglete. Så en engelsk omtale av kameraet hvor det ble påstått at objektivet bråket en del Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Ja da får jeg vel bare sende det inn igjen. Ser for meg mye venting og penger i porto 5286623[/snapback] Be om å få refundert dine portoutgifter. Det har en nettbutikk plikt til å gi deg tilbake. Lenke til kommentar
lonni Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Wir-War: Ja det bråker en del når du fokuserer, starter det og slår det av. Det bråker spesielt når makrofunksjonen er på. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) Det bråker noe ja, men fant ut at en god del av bråket er idiotiske lyder som er på by default. Lyd for å finne fokus, og lukkerlyd er vel noe av det merkeligste jeg har vært borti. Uten dette på (er vel strengt talt ingen som har behov for det), så bråker det ikke noe kriminelt mye. Brukte det under en dåpsseremoni i ei kirke, og fikk ingen sure miner fra gamle damer! Stripeproblemet må jo være et problem med CCD'en? Eventuelt kontrollern slik at eksempelvis hver 2. horisontale linje blir ei jevn stripe... Håper for din del at du ikke har handlet på shg.no, venter fortsatt på pengene etter retur av en mus jeg kjøpte. De hentet pakken på posten 08.11 (i år ) Endret 12. desember 2005 av Audiophil Lenke til kommentar
lonni Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Hehe, såppas! Ja jeg bestilte heldigvis med mpx.no, og skal returnere kameraet så snart som mulig. Men du tror ikke det er noe jeg kan gjøre noe med da? Har prøvd så og si alt jeg har kommet over på kameraet for å få vekk disse stripene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå