Panodil Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Leste nettopp akam sin test av R2. Ser jo ut som den tar bedre bilder uten så mye korn som de bildene vi ser fra audiophil. Kommer dette kun av lysforhold eller? Noen som vet om det har kommet ny firmware til R3? Endret 30. november 2005 av Panodil Lenke til kommentar
SverreH Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 odal: Skjermen er OK, men heler ikke mer. Nokså nedtur fra Samsung PRo 815... Med så god makro hadde det seff. vært fin med en vridbar skjerm. Panodil: Firmware kan oppgraderes til v 1.24. I godt lys ser jeg liten kvalitetsforskjell på R2 og R3, men kanskje i favør R2. Får teste litt mer etterhvert. Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) Blir det noe fint vær i Trondheim? Hvis solen titter frem får du ta noen bilder mot den og prøve å fremprovosere flares. Hadde også vært veldig greit om du kunne ta noen close-up bilder av ansikter i godt lys. EDIT: Her var det type'o så det holder Endret 3. desember 2005 av Corn Flakes Lenke til kommentar
Avanti Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Kommer det en Akam test av dette kameraet snart? det har vært tilgjengelig i nesten tre uker nå Lenke til kommentar
modin Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Etterlyser ute bilder med lav ISO i godvær vil se hvor bra det kameraet er? Er det Ricoh kvalitet på det? Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Kommer det en Akam test av dette kameraet snart? det har vært tilgjengelig i nesten tre uker nå Helt enig. Det burde komme en test snart. De sitter sikkert og venter på at Netshop skal få det på lager (ubekreftet 19.12-05 btw) Etterlyser ute bilder med lav ISO i godvær vil se hvor bra det kameraet er? Er det Ricoh kvalitet på det? Er det noen der ute som har en R3 og er villig til å ofre noen få minutter av sin tid for å ta et par solskinnsbilder med lav ISO? vær så snill? Lenke til kommentar
Wir-War Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Det er en test av dette kameraet i siste nr. av bladet "Lyd og Bilde". Kameraet kommer ikke så ille ut, LCD-skjermen kunne vært bedre, noe støy ved ISO over 200. Det var ikke noen bilder fra testen så jeg håper de som har kjøpt dette kameraet kan kommentere om de er fornøyd eller ikke og gjerne legge ut noen bilder, gjerne tatt utendørs med lav ISO. PLEASE! Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Wir-War, om det er opphold i Trondheim i morgen så skal jeg få tatt meg en pause i eksamenslesinga og tatt noen bilder for deg... Lenke til kommentar
Wir-War Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Takk Audiophil, du er en kjernekar! Lenke til kommentar
Ivar G Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 her er noen reviews av kameraet: Ser ikke så vesrt ut, men støy ved høye ISO går igjen. http://www.cnet.com.au/photography/cameras...40058002,00.htm http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=2050 Han her er ikke så fornøyd http://www.w4rmk.com/ricoh/RicohR3.htm ivar Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Her var i alle fall en som synes at bildekvaliteten er fullstendig slående. Wir-War, om det er opphold i Trondheim i morgen så skal jeg få tatt meg en pause i eksamenslesinga og tatt noen bilder for deg... Jeg antar det forsatt er dårlig vær der oppe?? Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Heisann. Var blå himmel og forsåvidt flott vær idag, men sola sto veldig lavt, selv kl 1200. Fikk tatt noen bilder, t.o.m. et par rett mot sola (var noen tidligere som ba om det). Ser på bildene at det er noe støy nærme kamera, på reklameskilt etc til venstre i bildet på bygget. Tok også et par bilder av himmelen vendt mot sola med fokus manuelt på uendelig noe jeg syntes ga ok resultater (prøvde ikke med auto, tenkte jeg skulle prøve MF). Iso satte jeg til 100 eller 64 (tror jeg), dere har vel muligheten til å sjekke EXIF selv... http://stud.ntnu.no/~sveinub/galleri/Ricoh%20R3/R0010517.jpg til http://stud.ntnu.no/~sveinub/galleri/Ricoh%20R3/R0010532.jpg Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Bare en ting, kan bildestabilisatoren bidra negativt til bildene? Har hatt denne på ved samtlige bilder jeg har tatt... Hvordan fungerer denne rent teknisk? Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Nice pictures... takker. Så ikke noe til flares, og det lover jo godt. Var nok litt støy i kantene, men ikke så mye at det gjorde noe (min subjektive mening), det var jo tross alt mørke skyggepartier. Hvis solen lyser opp morgendagen atter en gang, kunne du tenke deg å ta et par bilder med ryggen til solen (motiver som er direkte opplyste av solen). Hvis du en gang får sjansen, kunne du også tenke deg å ta et par nærbilder av ansikter. Hadde betydd mye for meg (liker å ta bilder av ansikter, men det har dere kanskje allerede oppfattet) Angående spørsmålet om bildestabilisatoren, så er det jo mulig at den påvirker bildet på en eller annen måte. Hvis den er litt feiljustert kan det kanskje resultere i uskarpe bilder, eller litt mer støy. Men det var vel dette firmwaren var ment å skulle fikse. Dette er jo bare en teori. Enkleste måten å påvise teorier er jo som kjent å prøve dem ut. Er vel bare å ta noen bilder av sammen motiv, med og uten stabilisator. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 For tiden overskyet (selvom humøret er veldig solfylt etter vel overstått exphil-eksamen! Whooho!), i morgen skal jeg i en barnedåp, så da kan jeg vel prøve å snike til meg noen nærbiler av den lille tassen. Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Gratulerer med overstått eksamen Kanonflott at du gjør en insats for oss håpefulle. Basert på div testbilder jeg har sett på nettet er det ikke sikkert at jeg hadde vært så positiv til R3 som jeg er, men takket være (i mine øyne) supre testbilder fra Audiophil her, er jeg mer overbevist enn noen gang. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 Hehe, godt å høre... Utrolig deilig å få exphil unna, da man går teknisk (siving) utdannelse er det frustrerende at de prakker på folk slike ting når det vi egentlig vil ha er matte, fysikk, elektronikk og slikt kos Får håpe på god-vær, så kanskje det kommer noen bilder fra ute også... Forresten ikke helt skjønt meg på bildeopplastingsgreia her, bildene kommer ikke opp. Er det størrelsebegrensing? 1.5 mb... Lenke til kommentar
SverreH Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 slett ikke gæærn makro Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Hmm, hvor er dette? Så veldig kjent ut! Forresten flotte bilder! Endret 10. desember 2005 av Audiophil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå