Corn Flakes Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Gratulerer Audiophil :!: . Heldigris. Kjipt med det dårlige været, hadde vært greit å se hvordan bilder blir i dagslys. Må si det var litt støy på de mørkeste bildene, men men. Har du tenkt at det kanskje kan være kompressjonen som lager så mye støy? Prøv å ta noen bilder i TIFF format. Det kan jo være JPEG algoritmene til Ricoh som forårsaker støy, og det kan vel kanskje fikses med en firmware oppdatering. Uansett... Flott at du legger ut bilder på nett. Forsett med det. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Hmm, ser ikke ut til at jeg finner noe alternativ for TIFF, kan ikke huske noe fra manualen heller. Stemmer dette? Eneste nye jeg fant i størrelse/komprimeringslisten var mulighet for 3:2 format noe som er bra for de som skriver ut mange av bildene sine og ønsker 10x15 kopier! Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Under text mode kan jeg ta bilder i tiff, ligger 4 bilder på urlen nevnt tidligere. Merkelig at de kun har mulighet for tiff i gråtoner og tekstmodus. Btw, lukter spionkamera av hele greia Mulighet for tiff i tekstmodus og skew-correction, hehhe. Industrial espionage Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Så.. Ville du anbefalt dette kameraet til andre? Fått tatt noen bilder i dagslys nå? Edit: Ta gjerne bilder i feks 1600x1200 oppløsning Macrobilder? Gjerne noe som indikerer hvor lite kameraet er? Endret 21. november 2005 av Caddy Lenke til kommentar
timotei Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Kommer ikke inn på disse "testbildene" Er ellers spent på om Ricoh har fått gjort noe med displayet.Det fikk kritikk i testen av R2.Oppløsningen er vel den samme, men det kan jo være andre forbedringer? Spent på bilder i dagslys! Når kan vi tidligst vente å få en Akam-test? Lenke til kommentar
Avanti Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Kommer ikke inn på disse "testbildene" bruk denne linken http://stud.ntnu.no/~sveinub/galleri/Ricoh%20R3/ Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Som forespurt så kommer det nå noen bilder av kameraet, brukt en DVD og en fyrsikkeske for å vise forholdene. Bildene ble tatt med webcam (Quickcam Pro 4000 - meeget manuell fokus) så kvaliteten og oppløsningen er ikke helt topp. Endret 21. november 2005 av Audiophil Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Sliter akam med å få et kamera inn til testing forresten? Spent på test av kameraet selv Regner med at de er en del flinkere enn meg til å bruke det! Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Det er ikke å overdrive når jeg sier at det kameraet ikke er mer enn en tredjedel av størrelsen til mitt kamera. :!: Den mega zoom-lisen, fy fa... eh...fabian. Trodde aldri den dagen skulle komme at jeg skulle få se et ultrakompakt kamera hvor objektvet nesten er lengre enn selve kameraet er bredt (det ser ialle fall nesten sånn ut på det siste bildet) Skamfett kamera til de grader! Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Bestiller antagelig R3 som et tilleggskamera til min 20D, men jeg er litt i tvil, fordi høyeste videooppløsning bare er på 320*240px. Og videofunksjonen er viktig siden jeg naturlig nok ikke har det på min 20D. Lenke til kommentar
Wir-War Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Hvor bestiller du? Vet noen om en nettbutikk som har fått det? Tror jeg bestiller jeg også, men skulle gjerne sett noen bilder tatt utendørs først "Audiophil" kan ikke du fikse det, da? Var jo fint vær i Trøndelag i går,jo Endret 21. november 2005 av Wir-War Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Pff, ikke vært bra vær i Trondheim siden jeg flytta hit hehe neida, bare vant til litt tørrere klima i de dype hedmarkske skoger! I morgen skal jeg være hjemme store deler av dagen, så da lover jeg at det skal komme noen bilder så fort sola deler ut litt lys til Trondheim! Lenke til kommentar
Wir-War Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Flott "Audiophil", Du skal få en "Karsk" i jula Lenke til kommentar
Wir-War Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Hei Audophil! Fikk du tatt noen bilder i regnværet? Hvor kjøpte du kameraet ditt? Passerer Trondheim på torsdag og lurer på om jeg skal smelle til. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Hmm, man blir vel skutt og hengt om man reklamerer her, men da jeg ikke er forbundet med butikken på noe vis så kan jeg vel informere deg om at jeg kjøpte på Foto og Video på Trondheim Torg. Kostet 3195. De har begge fargene. Ble dårlig med bilder, mongovær fortsatt, får sette min lit til i morgen! Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Kake! I makro Funka jo heller dårlig å laste opp på forumet her Ligger på urlen tidligere, noe med 53. Jeg vil ha sol! Endret 23. november 2005 av Audiophil Lenke til kommentar
pastrom Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 yeah sveinung. ser ut som en liten lekkerbisken du har fått neva i. kunne tenkt å bytta ut mitt slitene optio 330 jeg også ja, hvertfall med R3! Sykt bra macro og zoom da. iso problemet blir vel fikset om ikke så alt for lenge. er det lag oppstarttid på det? er jo tross alt ca en meter linse som skal drives ut:P Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Meget rask oppstartstid, jeg har ikke målt, men tippper den ligger på ca 1 sekund. Lenke til kommentar
timotei Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Er noen i Akam som tester R3? Når kan vi vente å få servert denne testen? Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Da har jeg fått vært ute å tatt noen få bilder utendørs. Var ganske dårlig lys og tett skydekke... Bildene finner dere her: http://stud.ntnu.no/~sveinub/galleri/Ricoh%20R3/R0010376.JPG .... til http://stud.ntnu.no/~sveinub/galleri/Ricoh%20R3/R0010389.JPG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå