Gå til innhold

Ricoh R3 førsteinntrykk

Anbefalte innlegg

Gratulerer Audiophil :!: . Heldigris.

Kjipt med det dårlige været, hadde vært greit å se hvordan bilder blir i dagslys.

Må si det var litt støy på de mørkeste bildene, men men. Har du tenkt at det kanskje kan være kompressjonen som lager så mye støy? Prøv å ta noen bilder i TIFF format. Det kan jo være JPEG algoritmene til Ricoh som forårsaker støy, og det kan vel kanskje fikses med en firmware oppdatering.

Uansett... Flott at du legger ut bilder på nett. Forsett med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, ser ikke ut til at jeg finner noe alternativ for TIFF, kan ikke huske noe fra manualen heller. Stemmer dette?

Eneste nye jeg fant i størrelse/komprimeringslisten var mulighet for 3:2 format noe som er bra for de som skriver ut mange av bildene sine og ønsker 10x15 kopier!

Lenke til kommentar

Under text mode kan jeg ta bilder i tiff, ligger 4 bilder på urlen nevnt tidligere. Merkelig at de kun har mulighet for tiff i gråtoner og tekstmodus.

Btw, lukter spionkamera av hele greia :p Mulighet for tiff i tekstmodus og skew-correction, hehhe. Industrial espionage :D

Lenke til kommentar

Kommer ikke inn på disse "testbildene"

Er ellers spent på om Ricoh har fått gjort noe med displayet.Det fikk kritikk i testen av R2.Oppløsningen er vel den samme, men det kan jo være andre forbedringer? Spent på bilder i dagslys!

Når kan vi tidligst vente å få en Akam-test?

Lenke til kommentar

Som forespurt så kommer det nå noen bilder av kameraet, brukt en DVD og en fyrsikkeske for å vise forholdene.

Picture%2010.jpg

Picture%2011.jpg

Picture%2012.jpg

Picture%2013.jpg

Picture%2014.jpg

Picture%2015.jpg

Picture%2016.jpg

Bildene ble tatt med webcam (Quickcam Pro 4000 - meeget manuell fokus) så kvaliteten og oppløsningen er ikke helt topp.

Endret av Audiophil
Lenke til kommentar

Det er ikke å overdrive når jeg sier at det kameraet ikke er mer enn en tredjedel av størrelsen til mitt kamera. :!: Den mega zoom-lisen, fy fa... eh...fabian. Trodde aldri den dagen skulle komme at jeg skulle få se et ultrakompakt kamera hvor objektvet nesten er lengre enn selve kameraet er bredt :dribble: (det ser ialle fall nesten sånn ut på det siste bildet) Skamfett kamera til de grader! :love:

Lenke til kommentar

Hvor bestiller du? Vet noen om en nettbutikk som har fått det?

Tror jeg bestiller jeg også, men skulle gjerne sett noen bilder tatt utendørs først

"Audiophil" kan ikke du fikse det, da? Var jo fint vær i Trøndelag i går,jo :D

Endret av Wir-War
Lenke til kommentar

Pff, ikke vært bra vær i Trondheim siden jeg flytta hit ;) hehe neida, bare vant til litt tørrere klima i de dype hedmarkske skoger!

I morgen skal jeg være hjemme store deler av dagen, så da lover jeg at det skal komme noen bilder så fort sola deler ut litt lys til Trondheim!

Lenke til kommentar

Hmm, man blir vel skutt og hengt om man reklamerer her, men da jeg ikke er forbundet med butikken på noe vis så kan jeg vel informere deg om at jeg kjøpte på Foto og Video på Trondheim Torg. Kostet 3195. De har begge fargene.

Ble dårlig med bilder, mongovær fortsatt, får sette min lit til i morgen!

Lenke til kommentar

yeah sveinung. ser ut som en liten lekkerbisken du har fått neva i. kunne tenkt å bytta ut mitt slitene optio 330 jeg også ja, hvertfall med R3! Sykt bra macro og zoom da. iso problemet blir vel fikset om ikke så alt for lenge. er det lag oppstarttid på det? er jo tross alt ca en meter linse som skal drives ut:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...