SveinungB Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Noen få (kjempekjedelige) og raske eksempelbilder finner dere her. Eksempelbilder De fleste bildene er tatt med auto-modus. Bildet av manualen er tatt med skew-correction modusen, noe dere ser virker meget bra (se bildet uten). Om det er noe konkret folk lurer på eller ønsker skal testes så skriv her, så kan jeg gjøre mitt beste og komme med bilder/tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Avanti Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Heldiggris Ser på bildene dine nå, får bare frem 4 bilder, sia var litt trieg.. edit: funker dårlig for meg, klikker på thumbnail'n men det skjer ingenting Endret 18. november 2005 av Avanti Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Drev å overførte filene mens du så på sikkert, alle skal være på plass nå. Om du er første besøkende så tar det nok litt tid da thumbnails skal genereres for første gang. Ellers tror jeg linja skal være i orden, ntnu har vel en ok linje. Lenke til kommentar
Avanti Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) fungerer fortsatt ikke for meg Endret 18. november 2005 av Avanti Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Prøv denne linken istede, så går du utenom galleriet. Spørs om jsp-servern er nede.. http://stud.ntnu.no/~sveinub/galleri/Ricoh%20R3/ Lenke til kommentar
Avanti Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Prøv denne linken istede, så går du utenom galleriet. Spørs om jsp-servern er nede.. http://stud.ntnu.no/~sveinub/galleri/Ricoh%20R3/ 5174008[/snapback] Den linken fungerte, må si at jeg er ekstremt skuffet over bildekvaliteten, synes nesten alle bildene var kornete og uskarpe. Samme som i den linken som ble postet i "når kommer R3" tråden. Kanskje det er på grunn av dårlig lysforhold, hmm Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Bildene ble tatt inne, kveldstid med kunstig belysning. Noen tok jeg uten lyset på for å sjekke blitzen (bl.a. de macrobildene av planta). Skal ta litt bilder i morgen, så får jeg sjekka bildekvaliteten i bedre lys. Er forøvrig enig i at iso-verdien virker veldig høy... Lenke til kommentar
Avanti Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Bildene ble tatt inne, kveldstid med kunstig belysning. Noen tok jeg uten lyset på for å sjekke blitzen (bl.a. de macrobildene av planta). Skal ta litt bilder i morgen, så får jeg sjekka bildekvaliteten i bedre lys. Er forøvrig enig i at iso-verdien virker veldig høy... 5174068[/snapback] Kan du ta noen inne med lyset på og blitz? kanskje det hjelper, gjerne samme motiv (laptopen med datautstyr på venstre side), for å sammenligne. Gleder meg til å se ute-bildene. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Tatt et par bilder nå, xx67 - xx72. Tok med forskjellige hvitbalanseinnstillinger, iso etc på auto, sharpness normal. Fokusområdet blir veldig skarpt, men virker som "bakgrunnen" (gulvet) blir veldig kornete av en grunn. Den bærbare kan også se kornete ut, men dette pga teksturen, ser slik ut i virkeligheten. Edit: Som du ser på xx73 - xx74, så har jeg siktet litt mer mot venstre for å ha fokusen på gulvet, og da ser du at det blir helt annerledes og skarpt. Merkelig! Endret 18. november 2005 av Audiophil Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Var fryktelig mye støy her ja, men det er nok fordi kamera setter ISO opp på maks i dårlig belysning. Prøv om du kan forandre ISO slik at kameraet kanskje stiller lenger lukkertid eller noe. Utendørs vil du nok se en helt annen kvalitet på bildene. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 92 - 95 har manuell isoverdi på 64, 100, 200, 400. Lenke til kommentar
Avanti Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 92 - 95 har manuell isoverdi på 64, 100, 200, 400. 5174451[/snapback] de fungerer ikke. "The location you requested is valid, but the web server cannot complete your request, because the resource is forbidden." "Problems found: * Technical explanation: file permissions deny server access: /usr/local/www.stud.users/sveinub/galleri/Ricoh R3/R0010094.JPG" Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 My bad, chmod feil fra min side... Lenke til kommentar
Avanti Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 My bad, chmod feil fra min side... 5174606[/snapback] De bildene var bedre, konklusjonen er kanskje at man må ta "manuelle" bilder inne. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Er det noe triks for å sette iso manuelt? Kan histogrammet gi noen pekepinn på om en verdi er for høy/lav? Er live-histogram på R3... Lenke til kommentar
Avanti Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Hvor blir det av utendørsbildene, sola går ned snart Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Sola har aldri vært oppe her i Trondheim! Regner øser ned og skylaget er så tett at flyene lander på det. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Fikk tatt noen bilder innendørs i går på en fest, gjorde et par ting: Satte slow-shutter til off (denne sto på 1/8s), Brukte blitz, og brukte iso-verdier så lavt som 100 og 64 uten å få mørke bilder (brukte ikke eksponeringskompensasjon) og bildene ble sylskarpe! Konklusjonen altså, bruke lave isoverdier innendørs (om ikke en FW update ordner dette senere). Lenke til kommentar
timotei Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Det var fint! Det er ellers mange som kan bli litt utydelige på fest. Kanskje det er håp for R3 en likevel da? Jeg må ta en avgjørelse om jeg skal kjøpe dette eller et annet kamera og er spent på fortsettelsen. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Hehe, jeg er iallefall veldig fornøyd! Men tror det her er et kamera hvor man definitivt bør lese bruksanvisningen (skal gjøre det veldig snart) og bruke litt tid på å sette seg inn i hva de forskjellige innstillingene gjør med resultatet. Tror det finnes mange kameraer med bedre "grønt kamera/auto" funksjon, men tror det er desto større potensiale for de som setter seg inn i mulighetene kameraet gir. Jeg har ingen planer om å returnere mitt iallefall, da får jeg heller krype til korset og lese bruksanvisningen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå