Gå til innhold

Generelt om Xbox 360

LarZen

Anbefalte innlegg

De kan aldri i verden ta 3999. Prisene er jo offisielt 2595 for core og 3395 for premium. Burde heller være litt lavere isåfall. Tar de over markedspris kan de dra til helvete.

5189934[/snapback]

Hehe, ja ! Er det ingen som har hørt noe enda eller ? Hell det er ikke sååå lenge til 2 desember, merkelig at de ikke har begynnt å annonsere med noe bilag eller noe sånnt ?

Jeg tror neppe det er vits å campe utenfor Elkjøp natt til 2 desember. Bare å komme litt tidlig på morningen å kjøpe den da.

Elkjøp og Lefdal blir mitt siste håp for å skaffe meg den til 2 desember. Og jeg skal nok slåss litt for å få den ja ..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De kan aldri i verden ta 3999. Prisene er jo offisielt 2595 for core og 3395 for premium. Burde heller være litt lavere isåfall. Tar de over markedspris kan de dra til helvete.

5189934[/snapback]

Hehe, ja ! Er det ingen som har hørt noe enda eller ? Hell det er ikke sååå lenge til 2 desember, merkelig at de ikke har begynnt å annonsere med noe bilag eller noe sånnt ?

Jeg tror neppe det er vits å campe utenfor Elkjøp natt til 2 desember. Bare å komme litt tidlig på morningen å kjøpe den da.

Elkjøp og Lefdal blir mitt siste håp for å skaffe meg den til 2 desember. Og jeg skal nok slåss litt for å få den ja ..

5193976[/snapback]

kanskje litt off topic men.... i siste elkjøp blad jeg fikk var det absolutt INGENTING Om xbox spill eller tilbehør

ps2, psp, gamecube var det 2 sider av........

kommer det en egen reklame avis for xbox snart tro? :hmm:

Lenke til kommentar

Nå kommer jo hvertfall Elkjøp med avis omtrent annenhver dag, så jeg regner med at de begynner til uka. De holder vel kortene tett til brystet slik at fanatikere som oss ikke skal storme butikkene 2 desember. Elkjøp er en butikk for gud og hvermansen og vil derfor stille med like muligheter til alle.

De kunne sikkert hatt nattåpent 2 desember og solgt seg ut, men da hadde "de normale" kundene blitt utelatt og møtt med tomme hyller.

Lenke til kommentar
Nå kommer jo hvertfall Elkjøp med avis omtrent annenhver dag, så jeg regner med at de begynner til uka. De holder vel kortene tett til brystet slik at fanatikere som oss ikke skal storme butikkene 2 desember. Elkjøp er en butikk for gud og hvermansen og vil derfor stille med like muligheter til alle.

De kunne sikkert hatt nattåpent 2 desember og solgt seg ut, men da hadde "de normale" kundene blitt utelatt og møtt med tomme hyller.

5194293[/snapback]

Hvis det stemmer, så er det jo bra for oss.. for da blir det jo enda lettere for oss fantatikere og storme butikkene på morgenen 2. desember og slippe å campe utenfor... hehe.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

når det gjelder den utstillingsmodellen av xbox360 så har de fleste butikkene fått den inn allerede.. jeg jobber på siba stavanger å vi fikk den i går med streng beskjed om å ikke røre den før den kom fra microsoft å monterte den.. vi kommer også til å kjøre den til en temmelig hyggelig pris :hmm:

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på... hvorfor virker de fleste som sikre på at Elkjøp får inn så mange konsoller til launch? Det som får meg til å lure er :

1. De har ikke gått ut med noen markedsføring ennå - kan det være fordi de ikke har fått et sikkert antall ennå?

2. Selv store kjedebutikker på relativt store steder i USA fikk inn ganske få konsoller - og de hadde vært lovet langt flere i utgangspunktet. Men Microsoft greide ikke levere. Dette ble kjent bare dager i forveien. Vil det samme skje med Elkjøp og de andre store kjedene her?

3. Nettbutikkene her hjemme i Norge har begynt å sende ut mail til folk som ikke får konsollen 2. desember alikevel fordi Microsoft ikke greier å levere de det lovede antall de kom med i utgangspunktet. Kan de virkelig da greie å levere et stort antall til Elkjøp og andre kjedebutikker da?

Jeg er litt tvilende akkurat i skrivende stund. Jeg har tilbrakt mye tid på diverse amerikanske forum og tonen går igjen om folk som først sa at: "nei, ikke noe problem, jeg skal bare spassere inn på Walmart, EB games, GameStop - eller en annen stor kjede og plukke en konsoll på formiddagen 22. november". Deretter gikk stemningen over til "hva i helv... de får inn bare 6 premium osv..." Køene ble lange og mange kvelder i forveien alikevel.. Pluss folk som hadde forhåndsbestilt i juni- juli ikke fikk av første lasset den 22.november alikevel.. Og nå snakker jeg om de store kjedene i statene...

Jeg veit at en del her på forumet jobber hos Elkjøp, Expert eller hva det nå er. Og jeg har sett de skrive at de får inn så mange at de neppe går tom den første dagen osv... Men har dere da virkelig fått konsollene fysisk inn i butikkene eller veit at de fysisk befinner seg på et lager merket med deres butikkadresse på?

For butikkansatte i statene som poster på forumene der virker like overrasket som kundene når det endelig antallet fra Microsoft ble sendt ut noen dager før lansering og det var mindre enn halvparten av hva de var lovet tidligere.

Vel vel. Bare mine tanker litt over en uke før lansering.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Men elkjøp har et hovedlager som distributerer til elkjøp/elgiganten/gigantti/lefdal/electroworld som faktisk overgår mange andre kjeder uti europa, så de blir nok prioritert. Problemet er at siden det er så mange butikker som skal få fra dette lageret, spørs det om de mindre butikkene får nok til å dekke behovet.

Lenke til kommentar

Må nok si meg enig i Dr.Peedee. Stort sett er tonen rundt om i USA at de har fått alt for få konsoller i forhold til etterspørsel. Dette kommer vi nok til å merke alt for godt her i Norge og resten av Europa også.

Dessuten har det vært diverse spekualsjoner på at konsoll-mangelen er skapt av microsoft selv, for å få opp "hypen" ved hjelp av en slags "utsolgt-kampanje".

Link til en artikkel om saken:

http://www.gamespot.com/news/show_blog_ent...pic_id=23907002

Her er en artikkel til fra gamespot som forteller litt om kaoset som utspant seg rundt i USA den 22. november http://www.gamespot.com/news/6140287.html

Det ser ikke så lovende ut.

Hvis du ikke har sikret deg en 360 enda begynner sjansene for å få en før jul å se noe små ut. Da må du nok, som meg, opp tidlig den 2. desember...

:hrm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Hvis du ikke har sikret deg en 360 enda begynner sjansene for å få en før jul å se noe små ut. Da må du nok, som meg, opp tidlig den 2. desember...

:hrm:

5195219[/snapback]

:no: Har ikke lyst til å skulke skolen, men vurderer det..

Lenke til kommentar
Men elkjøp har et hovedlager som distributerer til elkjøp/elgiganten/gigantti/lefdal/electroworld som faktisk overgår mange andre kjeder uti europa, så de blir nok prioritert. Problemet er at siden det er så mange butikker som skal få fra dette lageret, spørs det om de mindre butikkene får nok til å dekke behovet.

5194873[/snapback]

Hmm. Det jeg lurer på er hvilken Elkjøp jeg skal stille meg utenfor... Fordi kanskje i Oslo så kommer det mange som vil ha - og selv om de har mange konsoller så vil de da forsvinne fort. Mens på mindre steder så får de inn færre, men det kommer sikkert færre for å få... Dætta er gæmbling på høyt nivå folkens! :D

Vel vel. Håper jeg får før jul i hvert fall.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Tror egentlig at hvis det først er mangel på Xboxer at det nettopp ikke går utover Elkjøp. Microsoft gir nok elkjøp der de ber om framfor å sørge for at uttalige nettbuttikker får sitt. Viktigere å nå ut til alle enn bare fanboysa som gjør alt for å få en.

Skal på elkjøp skøyen 2.des når det åpner og regner med at jeg kan bare spasere inn å kjøpe enn Xbox 360. Hvis ikke er spaceworld over gata, Elkjøp Sandvika, Lefdal. Veldig mange steder og ikke så mange "gærninger" ute å leter etter xboxer så tidlig pga skole, jobb osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Man kan jo ikke sammeligne lille norge med hvordan situasjonen er i usa. Det er mangel på konsoller i usa, og det vil nok sikkert merkes i europa også etterhvert. Men her i norge er jo ikke spillmiljøet på noen som helst måte like stort som i usa, og vi må ikke glemme at etterspørselen i usa er mye større enn hva den er i europa. Det jo solgt 3 ganger flere xbox-konsoller i usa enn i europa.

Dessuten står jo elkjøp og expert for 90% av salget på elektronikk i norge, da sier deg seg selv at det er disse butikkene som vil få flest konsoller av M$.

Selv kommer jeg vel til å vente utenfor expert ved åpning, men det kommer av at fredagene har jeg heldivis ingen forelesninger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...