rulleguru Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 For å være ærlig har vi hørt veldig lite, like spent som alle andre. Eneste jeg vet er at vi ikke skal ta forhåndsbestillinger, og det blir sannsynligvis nok til alle som kommer relativt tidlig første dag. Tviler på at kioskene kommer opp med det første. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Håper jeg får tak i en da siden jeg ikke kommer meg til en butikk før klokka 3 ca., men går nok bra. De bør ikke koste 3995,- forresten! : Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 kanskje de tar 2995,- hadde ikke forundret meg, elkjøp kan kjøre noen skikkelige tilbud iblant Lenke til kommentar
sthomas Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Tror neppe elkjøp vil legge seg høyere i pris en alle andre... vis de gjør det = HUSK pris garenti... Tror heller ikke det blir "kø" uttenfor elkjop butikker 10.00 fredag 2 des... peace=) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Tror neppe elkjøp vil legge seg høyere i pris en alle andre...vis de gjør det = HUSK pris garenti... Tror heller ikke det blir "kø" uttenfor elkjop butikker 10.00 fredag 2 des... peace=) 5175107[/snapback] Det er ikke Elkjøp som har prisgaranti, men Lefdal. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Elkjøp har jo pris garanti? - For andre butikker i nærheten riktig nok, ikke webshop... Kjøpte DVD+R her en dag jeg 125 stk...skulle kostet 800 elns, viste han et skriv fra psdata.no og jeg fikk det for 79,- pr. 25-spindel! Lenke til kommentar
CowboyBebop Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Kan vel nevne at jeg var på Elkjøp på skøyen for to dager siden for å forhøre meg anngående xboxen. Han jeg tilfeldigvis valgte å spørre viste seg å være sjefen for spillavdelingen. Spurte om de tok forhåndsbestillinger, nei så han da. Spurte om de bare skulle få den billige versjonen da en del på nett har snakket om dette, det avkreftet han og fortalte at han regnet med å få ca 50 stk Xbox 360 konsoller. Spurte om jeg trengte å stå i kø osv noen timer før, det trodde han absolutt ikke ville være nødvendig. Og så til slutt sa han rett ut at han viste ingenting om prisen, bortsett fra at elkjøp skal være billigst. Ellers så har jeg fått erfare både på lefdal og elkjøp at prisgarantien er borte. Ifølge butikkene så var det konkurransetilsynet som mente at tilbudet var for "bra". Om dette er sannheten tviler jeg på, men prisgarantien er offisielt død, men mulig noen fortsatt benytter den... Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Ellers så har jeg fått erfare både på lefdal og elkjøp at prisgarantien er borte. Ifølge butikkene så var det konkurransetilsynet som mente at tilbudet var for "bra". Om dette er sannheten tviler jeg på, men prisgarantien er offisielt død, men mulig noen fortsatt benytter den... 5175908[/snapback] grunnen til at de måtte fjerne den var i korte trekk at den la bevisbyrden over på forbrukeren, samt at lefdal/elkjøp har veldig mange ekslusive modeller (hørt om brother mfc217c før?), noe som gjorde at forbrukeren ikke kunne sammenligne prisene. i og med at det blir så få konsoller som kommer ut på markedet, så tviler jeg på at vi får se den største prisdumpingen med en gang. vi kommer heller ikke til å ta forhåndsbestillinger der jeg jobber, jeg ser helst at alle konsollene er tilgjengelige ved lanseringen. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Har aldri opplevd Elkjip personell som de mest informerte - så hva dem sier om pris tar jeg lett med en klype salt. Elkjip her hjemme får ikke inn x360 før 16. desember Lenke til kommentar
roolf Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg tror man kan utelukke at Elkjøp vil kjøre noen billigkampanje på xbox360. Siden de vil få solgt hele lagret sitt uansett er det vel ingen grunn til at de skal si nei takk til en høyere fortjeneste. De driver jo tross alt butikk. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Men tenk så fett for elkjøp da; En rekke personer har forhåndsbestilling på Xbox360. Noen vet de får 2.desember. Noen vet de får 7. desember og noen vet de får før jul. Elkjøp kjører kampanje på en symbolsk hundrelapp billigere og har MANGE konsoller. Folk kjøper hos Elkjøp, og avbestillingene hagler til nettbutikkene som ikke kan levere før 7. desember. Husk, det er ikke konsollen man tjener penger på. Det er STOR fortjeneste på spill, kabler, kontroller og annet ekstrautstyr. Her skal alle ha en helt ny konsoll. Elkjøp er nesten garrantert mersalg på hver enkelt konsoll. Jeg skal selvsagt kjøpe et spill når jeg kjøper konsollen. De kan ta 599,- for spill andre tar 549,- for. De kan prise ned konsollen symbolsk. Har de mange nok konsoller vil folk trekke til Elkjøp og de får hovedparten av mersalg hva angår ekstrautstyr og spill. Jeg skal ha med et spill første dag, og gidder ikke springe byen rundt for å finne ut om det er 50-100,- billigere andre steder. Der jeg kjøper konsollen, der kjøper jeg spillet! Må bare få legge til at jeg har jobbet i butikk tidligere hvor jeg så gjennom anbefalte provisjonslister fra Microsoft, og konsoller tjener man lite på. Spill og det andre har høy avanse. Endret 21. november 2005 av trykkertor Lenke til kommentar
kristianv Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Elkjøp har et hovedlager, så om Xbox 360 kommer til det tidsnok får alle den 2. desember. Er likt for alle, og prisen vil og bli den samme. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 1. Elkjøp har ingen prisgaranti, de hadde visst det før... 2. Vil tippe elkjøp priser den til mellom 3.000 kr. og 3.500 kr. 3. Det er ikke så veldig mange konsoller i hver butikk i 1. runde så man kan overprise den for de blir solgt uansett. 4. Det er tilbehøret man tjener penger på, ikke konsollen... Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 3. Det er ikke så veldig mange konsoller i hver butikk i 1. runde så man kan overprise den for de blir solgt uansett. Jeg tror du blander sammen Expert og Elkjøp. Expert er de som alltid priser ting opp Elkjøp prøver tross alt å være billigst. Øystein Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 hehe, det minner meg om Akers Mic i oslo da PS2 kom. De 10 siste konsollene hadde de budrunder på - den siste gikk vel for 10 000,- eller noe? Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Flere butikker som satt mellom 6-10000 på de siste konsollene.. Kjipt for de som kjøpte, med tanke på hvor dårlig releasetitler ps2 hadde Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 3. Det er ikke så veldig mange konsoller i hver butikk i 1. runde så man kan overprise den for de blir solgt uansett. Jeg tror du blander sammen Expert og Elkjøp. Expert er de som alltid priser ting opp Elkjøp prøver tross alt å være billigst. Øystein 5188658[/snapback] *host*bullshit*host* Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 3. Det er ikke så veldig mange konsoller i hver butikk i 1. runde så man kan overprise den for de blir solgt uansett. Jeg tror du blander sammen Expert og Elkjøp. Expert er de som alltid priser ting opp Elkjøp prøver tross alt å være billigst. Øystein 5188658[/snapback] *host*bullshit*host* 5189053[/snapback] Er vel derfor Elkjøp selger Xbox for 799, PS2 for 995. Hos MPX koster de f.eks 1195 og 1495. Hos Spiderman 1995(!) og 1490. Øystein Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Elkjøp bestreber seg stort for å bli størst og billigst. Deres viktigste mål er å få DEG inn i butikken sin, og får å komme ut igjen må du vandre en planlagt tour forbi alle varene (ikke hvite og brunevarer for det kjøper man ikke på impuls) deres. Hvis de må dumpe priser gjør de det, og gjerne på populære ting som Xbox360 som de garantert kommer til å være billigst på. Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 De kan aldri i verden ta 3999. Prisene er jo offisielt 2595 for core og 3395 for premium. Burde heller være litt lavere isåfall. Tar de over markedspris kan de dra til helvete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg