eXpanium Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 som topic.. fins det eit kamera som eg kan koble til tven ? som koster rundt 2000kr ? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 De aller aller fleste digitalkamera kan kobles til TV. Casio er et av få unntak. De som kan kobles til TV kommer stort sett alltid med egnet TV kabel i pakken. Eksempel på produsenter som alltid har med TV kabel er Canon og Nikon. Olympus, Panasonic og Pentax har så vidt jeg vet også alltid med dette. Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 De aller aller fleste digitalkamera kan kobles til TV. Casio er et av få unntak. De som kan kobles til TV kommer stort sett alltid med egnet TV kabel i pakken. Eksempel på produsenter som alltid har med TV kabel er Canon og Nikon. Olympus, Panasonic og Pentax har så vidt jeg vet også alltid med dette. 5173956[/snapback] Casio kameraene som selges nå kan vel også koples til TV, enten direkte i kamera eller via plugg i dockingen. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Ja, de nyeste Casio'ene har kanskje tv-tilkobling. Velkommen etter :!: Neida... tror det skal godt gjøres å komme over et nytt kamera uten tv-tilkobling i dag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Lurt å prøve denne funksjonen før ev. angrefrist går ut! Har bl.a. et FujiFilm-kamera med AV-utgang for lyd og bilde. Kabel fulgte med men jeg fikk aldri bilde på TV, bare lyd...... Sjekket selsagt at setting stod til PAL, ikke NTSC. Har et par andre (Olympus) og de funker fint! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Lurt å prøve denne funksjonen før ev. angrefrist går ut! Har bl.a. et FujiFilm-kamera med AV-utgang for lyd og bilde. Kabel fulgte med men jeg fikk aldri bilde på TV, bare lyd...... Sjekket selsagt at setting stod til PAL, ikke NTSC. Har et par andre (Olympus) og de funker fint! 5177200[/snapback] Hvis det fulgte med kabel som deler seg i to (en gul og en hvit(evt. rød), så skulle du fått både bilde og lyd. Hvis ikke er det noe feil med kamera, og du skal få feilen rettet. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Vil bare nevne at enkelte kamera, f.eks noen fra HP, er avhengig av docking-stasjon for å få koblet det til tv.. For ordens skuld: Gul = Video/bilde Rød/Hvit og Rød/Sort = Audio/lyd På endel tv'er må en trykke AV-knappen flere ganger, da noen AV kan være bare lyd. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Vil bare nevne at enkelte kamera, f.eks noen fra HP, er avhengig av docking-stasjon for å få koblet det til tv.. For ordens skuld: Gul = Video/bilde Rød/Hvit og Rød/Sort = Audio/lyd På endel tv'er må en trykke AV-knappen flere ganger, da noen AV kan være bare lyd. 5178229[/snapback] På de fleste (alle?) digitale stillbildekamera har man kun mono-lyd. Av den grunn følger det også bare med en kabel for lyd (vanligvis rød, men kan også være sort eller hvit). Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Sony kameraer har kunnet kobles til tv i flere år. Trodde alle kameraer hadde den muligheten jeg. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Sony kameraer har kunnet kobles til tv i flere år. Trodde alle kameraer hadde den muligheten jeg. 5178378[/snapback] Ja, alle kamera (utenom Casio) har kunnet dette i flere år. Casio har etterhvert kommet etter, men det er ikke så lenge siden de fant ut at det kanskje var greit å ikke være sære på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå