hockey500 Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) 1: Hvordan får jeg Opera til å streame wmv med en vlcplugin, slik som firefox klarer? jeg mangler også motifwrapper. 2: Noen som har noen forslag til P2P progs i Linux (helst debian pakke)? Jeg har prøvd Apollon, eDonkey og en eller annen DC lignende klient. Det jeg ser etter er et program hvor man finner mye, ikke noe sånt som eDonkey, da finner man lite og får dårlig hastighet. Jeg bruker DC++ i windows, og da oppnår jeg 100% av hva linja mi er god for. DC++ i Wine funker heller ikke, da får den problemer når jeg velger en nedlastning. en eller annen feilmelding "What do do?" eller noe sånt. 3: hvis jeg lar dataen stå på lenge en stund bruker prosessen python (gDesklets) bare mer og mer minne. Jeg bør restarte den hvertfall daglig, da går den ned i minnebruk til vanlig nivå igjen. Noe jeg kan gjøre med dette? 4: Hva er Torsmo? er det noe lignende fluxbox, eller er den en desklet som du plasserer på skrivebordet? eller har jeg misforstått helt? 5: Når jeg installerte Ubuntu valgte jeg ingen swap partisjon, fordi det ikke var noen ledige områder å plassere den på. Den gangen tenkte jeg ikke spesielt mye over det, bare fortsatte installasjonen uten. Jeg har bare 512mb ram, og tror jeg burde opprette en swap partisjon, men kan det gjøres uten å reinstallere Ubuntu? Takk på forhånd! Endret 18. november 2005 av hockey500 Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Hva er Torsmo? er det noe lignende fluxbox, eller er den en desklet som du plasserer på skrivebordet? eller har jeg misforstått helt? Torsmo er det samme som gdesklets, karamba og adesklets. Den baserer seg på tekst framfor grafikk. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Greit, nå har jeg installert Torsmo, og alt funka fint, men selv om jeg skrur på double_buffer yes så blinker den endel, Når jeg starter den i terminal får jeg også beskjed om følgende: torsmo: can't load font 'courier-12' torsmo: drawing to subwindow of root window (1200072) torsmo: drawing to single buffer Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Du må skru av at Nautilus skal tegne desktoppen, det kan du gjøre i gconf-editor. Nautilus og Torsmo går ikke bra sammen Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Kan du forklare litt med spesifikt hva jeg skal gjøre? jeg kom til noe som lignet på windows' register, men hvilke nøkler skal jeg endre på? vil helst ikke fucke opp ved å prøve selv. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 apps > nautilus > prefrences > show_desktop > ta vekk krysset Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 (endret) greit, da forsvant alle ikoner + torsmo. Jeg tror jeg legger til igjen det krysset jeg.... Endret 19. november 2005 av hockey500 Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Ja ikonene forsvinner fordi nautilus ikke tegner de lenger, torsmo kommer vel tilbake! Jeg bruker ikke ikoner på desktoppen selv, så det er ikke noe problem. Men det kan nok være dumt for noen! Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 jeg får vel leve med flimringen da, Jeg prøver å få torsmo til å vise nettverkstrafikk også, men får den ikke til. Hvilke endringer må jeg gjøre i .torsmorc? jeg bruker tilkoblingen wlan0 Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 F.eks: Nett: ${upspeed wlan0} / ${downspeed wlan0} Kbps Lenke til kommentar
ways Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 1: Hvordan får jeg Opera til å streame wmv med en vlcplugin, slik som firefox klarer? jeg mangler også motifwrapper. 2: Noen som har noen forslag til P2P progs i Linux (helst debian pakke)? Jeg har prøvd Apollon, eDonkey og en eller annen DC lignende klient. Det jeg ser etter er et program hvor man finner mye, ikke noe sånt som eDonkey, da finner man lite og får dårlig hastighet. Jeg bruker DC++ i windows, og da oppnår jeg 100% av hva linja mi er god for. DC++ i Wine funker heller ikke, da får den problemer når jeg velger en nedlastning. en eller annen feilmelding "What do do?" eller noe sånt. 3: hvis jeg lar dataen stå på lenge en stund bruker prosessen python (gDesklets) bare mer og mer minne. Jeg bør restarte den hvertfall daglig, da går den ned i minnebruk til vanlig nivå igjen. Noe jeg kan gjøre med dette? 4: Hva er Torsmo? er det noe lignende fluxbox, eller er den en desklet som du plasserer på skrivebordet? eller har jeg misforstått helt? 5: Når jeg installerte Ubuntu valgte jeg ingen swap partisjon, fordi det ikke var noen ledige områder å plassere den på. Den gangen tenkte jeg ikke spesielt mye over det, bare fortsatte installasjonen uten. Jeg har bare 512mb ram, og tror jeg burde opprette en swap partisjon, men kan det gjøres uten å reinstallere Ubuntu? Takk på forhånd! 5173619[/snapback] hvilke desklets kjører du? er kanskje ett av de som har noen problemer limewire funker ganske bra for tiden. det er et nett lignende edonkey, så du kan ikke forvente dc-hastighet med det, men det kan skje. bit torrent er nok det beste hastighetsmessig, men en smule mer stress å vedlikeholde. men nå er jo dc et helvete å vedlikeholde da, men alle halve filene man får osv.. limewire er ikke i pakkesystemet, men installasjonen er smertefri. ubuntugide eller limewire.com ang swap må du resize partisjonen din, og styre på. da bør du være trygg i kommandolinjen, eller finne en guide. det absolutt letteste er en rinst. vil jeg tro. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 (endret) jeg kjørte disse deskletene: SideCandy Weather 0.3 LTCandy Clock Desklet 0.26 SideCandy Mount 0.5 SideCandy Network EDIT: og angående swap, så var det ingen ledige områder jeg kunne legge en swap partisjon på. hva gjør jeg da? Endret 20. november 2005 av hockey500 Lenke til kommentar
ways Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 jeg kjørte disse deskletene:SideCandy Weather 0.3 LTCandy Clock Desklet 0.26 SideCandy Mount 0.5 SideCandy Network EDIT: og angående swap, så var det ingen ledige områder jeg kunne legge en swap partisjon på. hva gjør jeg da? 5179969[/snapback] som sagt, resize. en av de andre partisjonene må forminskes. jeg er ikke stødig på det, men vet at ext3-filsystemet lett kan endres størrelse på. må sansynligvis starte maskinen med en live-cd, ikke montere disken, og kjøre ext3.resize eller hva det heter. du får google det. som vanlig, ta en backup først! =) Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Jeg har installert LimeWire slik det står i Ubuntuguide.org, men den sier at jeg ikke har java installert selv om jeg har det. hakon@ubuntu:~$ runLime.sh Starting LimeWire... Java exec found in PATH. Verifying... OOPS, you don't seem to have a valid JRE. LimeWire works best with Sun JRE available at http://www.java.com OOPS, unable to locate java exec in /usr/lib/ hierarchy You need to upgrade to JRE 1.4.x or newer from http://www.java.com OOPS, unable to locate java exec in /usr/java/ hierarchy You need to upgrade to JRE 1.4.x or newer from http://www.java.com ls: /opt/j*: Ingen slik fil eller filkatalog OOPS, unable to locate java exec in /opt/ hierarchy You need to upgrade to JRE 1.4.x or newer from http://www.java.com hakon@ubuntu:~$ følgende java-pakker har jeg installert: free-java-sdk javacc java-common java-gcj-compat libant1.6-java libbcel.java libbcel.java-doc libdb4.3-java libgnucrypto-java libgnuaxp-java libhsqldb-java libjaxp1.2-java libjessia-java libregexp-java libsablevm-classlib1-java libservlet2.3-java libxalan2-java libxerces2-java libxt-java openoffice.org2 java-common vnc-java det burde da virkelig holde? eller er det bare det at limewire ikke finner java? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Det kommer nok av at den vesjonen av java som følger med ubuntu er for gammel. Du må installere j2re1.5, som du kan laste ned fra sun sine sider. Edit: BTW: Det samme er forøvrig også grunnen hvis man ikke får Azureuz til å fungere! Endret 20. november 2005 av LessThanJake Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 installerte nettopp fra en bin fil, men samme problem. jeg installerte Java 2 Platform, Standard Edition, v 1.4.2 (J2SE). sto jeg trengte java 1.4.x eller nyere. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Hva får du hvis du skriver: "java -version" i en terminal? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 java version "1.4.2" gij (GNU libgcj) version 4.0.2 20050808 (prerelease) (Ubuntu 4.0.1-4ubuntu9) Copyright © 2005 Free Software Foundation, Inc. This is free software; see the source for copying conditions. There is NO warranty; not even for MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Det står ubuntu der, det tyder jo på at du ikke har klart å installere den andre versjonen rskikkelig, og jeg tipper det er det som skaper problemer for deg. Hvorfor ikke installer siste versjon fra sun? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 jeg gjorde det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå