xD^^ Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Heihei. Jeg har anskaffet meg en "vanlig" forsterker. Har dessverre ikke noe bilde av baksiden, men, jeg prøver å forklare. Hvordan kan jeg koble forsterkeren med høyttalere til både TV'en og PC'en, sånn at når jeg ser på TV, så kommer lyden fra TV'en. Og når jeg spiller/hører på musikk på PC'en så kommer lyden fra PC'en. Pluss, kan CD-romen min brukes som CD-spiller til forsterkeren da? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Denne kan du bruke for å få lyden fra pc'en til forsterkeren. Denne kan du vel bruke for å få lyd fra TV'en til forsterkeren. Spørs åssen innganger du har på TV'en. Hvis du vet hvilke innganger du har på TV'en, samt forsterkeren, så er det lettere å fikse kabler Eller tenkte du at du skulle ha en slags splitter? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Hvis det ikke er lydinngang på tv'en,så kan man bruke denne. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Hvis det ikke er lydinngang på tv'en,så kan man bruke denne. 5175366[/snapback] Husk nå at det er forskjell på inn og ut på den scart kontakten. Den skal stå på out fordi du skal sikkert ha lyden fra tvn til forsterkern.. Når det gjelder tilkobling fra pc til forsterker bruker du en kabel. en såkalt: "liten jack (3.5mm ) til dobbel phono" på den samme siden har du denne: "Scart-ledning med 2 stk RCA-utganger for lyd. Muliggjør at TV/video-lyden kan kobles til stereoen. Fullkoblet. Lengde 1,5 m." der har du det du trenger for det du trenger. forsterker har du forresten? Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Denne kan du bruke for å få lyden fra pc'en til forsterkeren. 5174102[/snapback] Jeg har også en som ligner på den, bare at den har video-inngang også. (Gul ledning) Jeg kobler rød og hvit ledning inn i hjemmekinoanlegget (I analog), og den andre enden der jeg vanligvis setter høyttalere og hodetelefoner. Da får jeg masse skurring. Setter jeg det i AUX får jeg også masse skurring, men lyden kan så vidt høres igjennom alt skurret. Men på en skurrete måte. Setter jeg det i digital hører jeg ingenting. Noen som kan hjelpe meg? Kan nemlig ikke så veldig mye om det her ennå. Endret 20. november 2005 av ehs5 Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Noe sånt så jeg for meg da. Jeg kobler både TV og PC til en slags switch (så jeg kan velge hvor lyden skal komme fra) og så inn til forsterkeren. Og ut til høyttalerene. Er det mulig? Hadde noen av dere klart å sette opp en handleliste for meg da? For hva jeg trenger hvis jeg skal ha et slikt oppsett? Om det er mulig da? Endret 20. november 2005 av NorthGarden Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Jeg kobler både TV og PC til en slags switch (så jeg kan velge hvor lyden skal komme fra) og så inn til forsterkeren. Og ut til høyttalerene. Switch...? Forsterkeren har vel flere innganger? Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Ja, det kan nok hende. Men da må jeg vel plugge ut/inn ledningene hele tiden? Hva hvis jeg skal se på TV/PC samtidig? Da fuckes lyden? Eller? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Hvis dette er en vanlig stereo forsterker så har du flere innganger: tape, tuner, cd, aux, tv, vcr e.l. Da er det også en inngangsvelger på fronten hvor du velger kilde, men kun en av gangen. Dette kan da ikke være så vanskelig...... ?? Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Hey,all meg noob, jeg har ikke peiling på dette. Jeg la ut dette her fordi jeg ikke har peiling, ok? Og jeg har ikke forsterkeren her i skrivende stund. Endret 20. november 2005 av NorthGarden Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Hvis dette er en vanlig stereo forsterker så har du flere innganger: tape, tuner, cd, aux, tv, vcr e.l. Da er det også en inngangsvelger på fronten hvor du velger kilde, men kun en av gangen.Dette kan da ikke være så vanskelig...... ?? 5183421[/snapback] Sånn er min. Setter man i AUX trykker man på AUX på forsiden, og setter man i Video digital eller analog velger man det på samme måte. Noen som kan svare på mitt spørsmål ovenfor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå