Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fox 10+ fra Nextgentel, noen som har fått denne ?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har Bestillt Fox 10+ fra Nextgentel..he..for en god stund siden nå.

Selvfølgelig ikke fått noen dato slik de lovte ( etter 10 uker som de sa )

Det virker nesten topphemmelig å gi ut info om når sentralene er bygget ut for ADSL 2..

Er det noen som overhodet har fått levert produktet ?

hilsen tcarl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet om noen her i bergen som har fått det og de er storfornøyd :)

Har det selv tilgengelig her på sentralen, men har ikke penger til å oppgradere  :thumbdown:

5196641[/snapback]

Har hatt Fox Max+ (20/1.2 Mbps) i 6 uker nå, og er ikke særlig fornøyd. Enorme svingninger i hastighet, og ping'en er i beste fall like god som på vanlig ADSL. Og routingen er jo den samme da, helt på jordet.

Kan jo hende det bedrer seg? :whistle:

Lenke til kommentar

Har hatt Fox Max+ (20/1.2 Mbps) i 6 uker nå, og er ikke særlig fornøyd. Enorme svingninger i hastighet, og ping'en er i beste fall like god som på vanlig ADSL. Og routingen er jo den samme da, helt på jordet.

Kan jo hende det bedrer seg? :whistle:

5197984[/snapback]

Fyllingsdalen?

Uansett - hvordan har du testet hastigheten? Mot ftp server eller itavisen - og hvilke hastigheter får du og hvor langt er du fra sentralen (kapaks).

Mange spm, men jeg har BKK 4 mbit (snart 4,6) og vurderer smått og skifte.

Lenke til kommentar

Bor i Tønsberg 770 meter fra sentralen.

Sjekker som regel slikt mot uio.no eller uninett.no, da disse har plenty med båndbredde. Laster gjerne ned et par linux distribusjoner eller liknende på 700Mb over ftp samtidig, slik at jeg er sikker på at det er linja mi som makser ut.

Du har ikke muligheten til å få bredbånd over fiber fra BKK da?

Lenke til kommentar

Har bestilt Fox 10+ i august,fikk beskjed at jeg ville få linja om 1-2 måneder. Har ennå ikke fått den og sist jeg snakket med dem sa de at de ikke visste når jeg ville få linja. De ble litt overgidd på at jeg har blitt fakturert for linja fra 1 november, det samme står nå på desember regningen. Jeg ringte inn og de skulle fikse det, da jeg kun har 5500 i hastighet. Jeg har fått mail og de vil kreditere meg kr 20 hipp hurra, det dekker nemlig ikke tlf utgiftene jeg hadde for å ringe supporten ( har nemlig bare mobil)

Lenke til kommentar
Bor i Tønsberg 770 meter fra sentralen.

Sjekker som regel slikt mot uio.no eller uninett.no, da disse har plenty med båndbredde. Laster gjerne ned et par linux distribusjoner eller liknende på 700Mb over ftp samtidig, slik at jeg er sikker på at det er linja mi som makser ut.

Du har ikke muligheten til å få bredbånd over fiber fra BKK da?

5202262[/snapback]

Det er det jeg har - Tidligere 10 mb, så har de redusert nedover og nedover, og nå så øker de fra 4 til 4,6 igjen. Koster meg 690 kr. Fiber inn i kjelleren på blokka, gammel coax kabel opp i leiligheten, overgang der til standard kabel. Så ikke ideal løsning hastighetsmessig.

Eneste grunnen til at jeg beholder dem er at jeg er fornøyd med ping/support og UPLOAD. Har en del venner og familie som liker ftp'n min - men har vurdert om jeg ikke skal bli litt mer egoistisk, og få meg NGT sin Mega download til 549. Er 1226 m fra sentralen, så jeg burde klare rundtom 15 meg tenker jeg. Billigere og raskere, men dersom den er lite stabil, så bytter jeg ikke en bra treig linje mot en raskere. Derfor lurte jeg på om du var fra fyllingsdalen. Vet det er en kar her på nettet som har ngt linja her i dalen fra en annen post, så jeg får håpe han ser denne og svarer :-)

Lenke til kommentar

Jeg tror litt av problemet kan ligge i litt vanskelig tilgang til modem . Eller man skal vel si router siden det leveres Thomson Speedtouch 516i her oppe hos meg .

Eller det vil si at jeg har fått dette på min linje som desverre ikke syncer høyere enn 16500-17100/920-980 alt ettersom men det vil ikke si at jeg er fornøyd etter nesten en uke da det er noe rusk spesielt i nedhastigheten her .

Nå har jeg riktignok ikke NGT men Pc Support Bredbånd som er eiet av NGT og desverre litt lang linjelengde .

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg tror litt av problemet kan ligge i litt vanskelig tilgang til modem . Eller man skal vel si router siden det leveres Thomson Speedtouch 516i her oppe hos meg .

Eller det vil si at jeg har fått dette på min linje som desverre ikke syncer høyere enn 16500-17100/920-980 alt ettersom men det vil ikke si at jeg er fornøyd etter nesten en uke da det er noe rusk spesielt i nedhastigheten her .

Nå har jeg riktignok ikke NGT men Pc Support Bredbånd som er eiet av NGT og desverre litt lang linjelengde .

5202530[/snapback]

Hvor lang linjelengde? Og vet du tykkelsen på linja? Tror du kan finne dette up på kapaks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...