RRhoads Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Er det noen som har noen forslag til turbaserte RPG til PC? Endret 18. november 2005 av RRhoads Lenke til kommentar
yngvedh Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg leter etter sånne selv. Hvis du ikke er ute etter et nytt spill så er Betrayal at Krondor genialt og gratis, men du vil kanskje slite med å funke på XP. Jeg har fått det til selv, det har turbasert slossing. Er til å anbefale på det varmeste, etter min mening er det et av de beste RPG'ene noensinne. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Baldurs Gate og Icewind Dale spillene er turbaserte. Lenke til kommentar
Diffidentia Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Fallout 1 og 2! Gamle men geniale Lenke til kommentar
Arpy Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Vil anbefale The Temple Of Elemental Evil på det sterkeste. Dersom du liker D&D 3.5 ed. da.. Pen grafikk, god story og følger regelsettet stort sett til punkt og prikke. Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Planescape Torment Muligens tidenes beste crpg. Bruker Infinity motoroen som Baldur's Gate. Fikk gjevnt over veldig gode kritiker, men ble deverre allikevel oversett av markedet. Spillet ligger på GameSpy's halloffame og GameSpot's greatestgamesofalltimes. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Vil anbefale The Temple Of Elemental Evil på det sterkeste. Dersom du liker D&D 3.5 ed. da.. Pen grafikk, god story og følger regelsettet stort sett til punkt og prikke. 5201184[/snapback] TToEE anbefales på det varmeste av meg også, veldig morro spill. Eller så er de litt aldrende Pool of Radiance(skrivefeil?)-spillene også verdt å ta en titt på, mange timer med underholdning i de. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Fallout 1 og 2! Gamle men geniale 5200890[/snapback] Det er ikke noe annet å si når noen spør slike spørsmål!! Vist noen lurer: De ROCKER! Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Har også hørt at UFO er et bra spill. Lenke til kommentar
eught Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Arcanum er veldig bra. En av de beste historiene jeg har sett i et spill, og veldig mange valgmuligheter. Man kan ha både sanntids- og turbasert kamp. Jeg må dog innrømme at den ikke er noe særlig bra gjennomført, og jeg liker den sanntidsbaserte kampen best. Likevel et spill verdt å ta en titt på om det er historien og eventyret som er viktigst for deg. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Fallout 1 og 2 er vel det du leter etter, ja Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 hvor kan man få kjøpt det a? finner det ikke noe sted.. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Anbefaler Arcanum på det sterkeste! Steam-Punk stemning =) Lenke til kommentar
dapre Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Ok, så er vel ikke Heroes of Might and Magic serien å regne som RPG spill, men de er så bra at det er verdt å nevne dem Dessuten er de like fulle av magiske karakterer som i de mest fantasifulle RPG Kanskje et av de beste turnbaserte spill som er å oppdrive. Etter min mening da... Anbefaler deg å prøve en demo om ikke noe annet. Kan nesten garantere at du vil bli avhengig, veldig raskt Forbered deg på lange kvelder/netter. Det første spillet i serien er preget av alderen, og anbefales ikke. Nr 2, holder absolutt mål fremdeles, men sliter litt på moderne maskiner. Men det er mulig å få det til å kjøre med litt fikling Nr 3, og kanskje det beste, er en perle av et spill. Last ned og prøv demoen. Nr 4, er et flott spill det også, men jeg holder fremdeles en knapp på nr. 3. Alle nevnte utgaver er 2D. Nr 5 er beregnet for utgivelse i Januar 2006, og vil bli det første spillet i serien i ekte 3D. Spennende Heroes 3 : http://www.downseek.com/download/get/?id=1...heroes3demo.exe http://www.gamespot.com/pc/strategy/heroes...t%20and%20magic Lykke til Lenke til kommentar
tasjlbaill Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Ok, så er vel ikke Heroes of Might and Magic serien å regne som RPG spill, men de er så bra at det er verdt å nevne dem 5207591[/snapback] WORD! Heroes 3 er så overlegent det beste turbaserte spillet, uavhengig av sjanger, noensinne! Har brukt utallige timer i "hot seat"-modus med opptil 4 kamerater rundt PCn samtidig. heroes 4 ble helt ødelagt av at det ble altfor avansert, noe som førte til at hver "turn" kunne ta opptil 4-5 minutter om man skulle spille optimalt, med scouting, ressurssanking og blokkering av ruter med sinlge units. Noe som igjen førte til flere små og ubetydelige kamper, som krevde enda mer tid. Det at de ga oss muligheten til å splitte hærene som vi selv ville ødela spillet helt. Håper Heroes 5, som er rett rundt hjørnet, ligner mer på treern, men frykter de har fokusert for mye på eye candy. Som de aller fleste spill nå til dags. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 hvor kan man få kjøpt det a? finner det ikke noe sted.. 5206986[/snapback] Hmm det var verre. Det er sikkert noen plasser på nettet som selger gamle spill, får en håpe. Lenke til kommentar
dapre Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 hvor kan man få kjøpt det a? finner det ikke noe sted.. 5206986[/snapback] Hvilket spill snakker du om ?? Tråden tyder på Fallout, men både Arcanum og UFO er nevnt....!? Fallout : http://www.dinpris.no/search_results.x?q=f...s=0&fullsearch= Arcanum : http://www.bestshop.no/index.cgi?pid=14461 UFO : http://www.dinpris.no/?sid=676&cid=9&gid=1...d=&freetext=UFO Forgjenger til UFO - X-COM: UFO Defense : http://www.the-underdogs.org/game.php?id=4966 Mvh, Dapre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå