Mammuten Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Blir nesten litt lei meg for at folk mobber 300 serien. Utseendet på 340 og 360 er identisk, det er kun motoren som er forskjellig. Blir bare mer og mer glad i 300 jeg, ettersom jeg eier det selv. Volvo"frik" er jeg og Har en 360 selv, og er kjempefornøyd. Sinnsykt fin og sladde med, ettersom girkassa sitter bak, og rett på bakakselen. "morro" info: bladfjører bak Girkasse bak delt bakaksel Lett og sladde med, bare pumpe seg igjennom sladden og svingen. Har sjøl en 360 GLi, 2 liter innsprut. Liker seg godt under 100 den også. 130-40 er litt for fort i disse bilene. Jeg skal lage ny worklog, men er såå vanskelig og få tak i kamera har jeg funnet ut.. Hvis det er noen spørsmål om senking (syns jeg leste at "bilen burde vært lavere") så: Eiker Motorshop selger senkesett (iallefall til 360, nekter og tro at det er forskjell fra 340 til 360 på dempere.) dette settet koster 998 kroner, ingen TÜV godkjenning. 40mm senking. Pedersens Racing selger JAMEX senkesett, koster ca 1400 kroner. Det som er greia med 300 serien, er at det er bladfjører bak. så det du da må gjøre, er vanlig senkesett forran, også har man 2 valg til senking bak. Man kan nr 1; Levere de orginale bladfjørene til ett firma i sverige, de smir nye bladfjærer. 500 per fjær. (mulig det finnes firmaer i norge som gjør det også, men jeg vet om ett sted i Sverige som gjør det.) Valg nr 2; Du kan lage noen stålklosser som du legger imellom bladfjæra og bakakselen. Du må bare huske på lengre bolter til festene, ettersom du får klossen imellom. Hardere dempere er en selvfølge ved senking. Blir bare tull med orginale dempere og senking. (iallefall når det er orginalt fra Volvo i 86.. ) Andre ting som man kan gjøre: Klare blinklysglass forran på "hjørnene". Dette er det en kar i sverige som støper selv, koster ca 800 kroner paret, hvis jeg ikke husker feil. Man kan også få klare baklysglass, men da må du ha baklyktene som var til 1985. Dette var siden de var det letteste og lage glass til. Felger som passer: Golf 1, 2, 3 felger, Polo felger passer. det meste som er 4x100, bare passe på at ET er ca lik. husker ikke helt hva ET var på 360, men Golf felgene passer iallefall. Det samme med enkelte Opelfelger. Manta GSI felger VET jeg passer. Anlegget ditt er sikkert bra det, jeg selv ville nok ha valgt noen andre høyttallere både forran og bak. Subben er grei nok, og forsterkeren så fin ut den og. PS. Selvom CD spiller'n var billig, burde du bytte den ut, hvis du skal ha nye høyttallere. Husk: Det er ifra CD spiller'n all lyden kommer ifra. Og: Ett anlegg er ikke bedre enn sitt svakeste punkt. Så da må du alltid gå etter det svakeste punktet, og rette opp det.. Btw: Hvor har du tatt jordinga di ifra? Jeg fant en nødløsning ifra bakluke-låsen, jeg. Fungerte fint, og funker enda EDIT: B17 motor kan bli artig og få tak i.. Volvo 460 har 1.7 liter Turbo, tror denne heter B17ET ellernoe lignende. Lykke til videre med fremtidige planer! Endret 29. november 2005 av Mammuten Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 EDIT: B17 motor kan bli artig og få tak i.. Volvo 460 har 1.7 liter Turbo, tror denne heter B17ET ellernoe lignende.Lykke til videre med fremtidige planer! 5224353[/snapback] 1.7 liter Turbo motoren i 460 heter B18FT. Motorene fra 440/460 passer vel ikke så lett inn i en 360 siden 300 serien har bakhjulsdrift, men 400 serien har forhjulsdrift. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Må ha B17 jeg... :/ Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) EDIT: B17 motor kan bli artig og få tak i.. Volvo 460 har 1.7 liter Turbo, tror denne heter B17ET ellernoe lignende.Lykke til videre med fremtidige planer! 1.7 liter Turbo motoren i 460 heter B18FT. Motorene fra 440/460 passer vel ikke så lett inn i en 360 siden 300 serien har bakhjulsdrift, men 400 serien har forhjulsdrift. Noe som heter "rettstilt" og "tverrstilt" motor.. Setter'n forhåpentligvis bare "rette veien" når man bytter'n. Er du sikker på at det er Volvo-motor fester da? og ikke egne til Renault motor'n? Btw: Nekter og tro at Volvo har gjort forskjell på 340 og 360'ene sine, i motorrommet. Er kanskje mulig og sette inn en B200F eller K, eller kanskje en B230F eller K motor. Turbomotor passer også, må bare "modifisere" høyre innerskjerm, så du gjør plass til turboen Edit: Hvorfor MÅ du ha B17 ? Endret 2. desember 2005 av Mammuten Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 Bilen kan godkjennest med b17...enkelt og bygge om. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 lenge igjen til EU eller? og hvorfor skulle den ikke kunne godkjennes med b20 f.eks? Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Da må understell bygges om, bremser osv. Lenge igjen til EU, ja... Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Clutchen min er så og si gåen nå, og jeg har så lite lyst til å skifte den... Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) simpel sak på 300 da. girkasse bak, jo heise opp, løsne motorfester og vippe den ut.. Endret 17. desember 2005 av Mammuten Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) HW suger etter skin-oppdateringer.. Endret 14. desember 2005 av Mammuten Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Huff, ser uansett ikke lyst på det! Lenke til kommentar
sphinn Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Å skifte den clutchen høres da nesten gøy ut i forhold til min som likeså godt kunne ligget lengst innerst i selve helvete... :!: Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 Jeg måååååå ha ny clutch! Viss jeg trør på i revers så slurer den Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 min slurer ifra 1. til 2. under børning.. Btw: holdt fint følge med en Opel Kadett GSI idag i oppoverbakke, tilogmed.. (Rælingstunellen, here i was ellernoe slikt.. ) Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 Tror jeg snart parkerer volvoen for godt Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) fordi hvorfor? BTW, hvis du fortsatt har interesse for 300, sjekk www.300power.com Endret 28. desember 2005 av Mammuten Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Fordi, jeg får kanskje en 740 Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 aha. Stor, tung og udregelig bil.. (hvis du ville vite min mening, da.. ) Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 aha. Stor, tung og udregelig bil.. (hvis du ville vite min mening, da.. ) 5353598[/snapback] Stor og tung kanskje, men udregelig? Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 JA! 740 er en STYGG bil.. unnskyld ordspråket.. 940 deriomot.. *sikle* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå