syklitengutt Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Hei... takker alle som hjalp meg sist. Men ett par nye problemer har dukket opp, Nye oppdateringer dukker opp i hjørnet mitt (øverst til høyre) og jeg trykker på installer, men da skjer det ingenting. Så prøver jeg også å legge inn FF1.5rc3 men får beskjed om at nyeste FF allerede ligger inne.... Men jeg har 1.0.7 det er ikke den nyeste, og jeg klarer ikke lage dollartegnet... bruker norskt oppsett. Endret 18. november 2005 av syklitengutt Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 https://wiki.ubuntu.com/FirefoxNewVersion Her har du en guide til å legge inn firefox 1,5. Denne er bassert på rc2, men det er bare å bytte ut det med rc3, så skulle det fungere. Regner emd at du skal skrive dollar tegn i sammenheng med en howto? det er i såfall ikke nødvendig, den bare markerer at fra her skal du skrive. $ kan unasett skrives med "Alt Gr + 4). Lykke til! Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 takk... alt fungerte fint til ca midten av tutorialen. Jeg fikk startet ff1.5 men fikk ett par chrome feilmeldinger. Men browseren kom opp. så fortsatte jeg med de siste stegene og det virker, helt til jeg starter ff da er det gamle 1.0.7 som starter. ?? Ingen som aner noe om disse oppdateringene mine? har 30 oppdateringer som venter men det skjer ingenting når jeg prøver og installere. Vinduet (der oppdateringene er) blir grått i et par sek så blir det som det var før. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Det var rart det med oppdateringene. prøv å kjør en "sudo apt-get upgrade", og hvis du får noen feilmeldinger post dem her! Endret 19. november 2005 av LessThanJake Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Takk igjen LessThanJake det fungerte fint det. Anng. FF så er det sikkert noe jeg gjør galt ellerno. Men anng java. Jeg manglet en plugin så jeg innstallerte jdk-1_5_0_05-linux-i586-rpm.bin og fulgte guiden for innstallasjon som er på siden. Men når jeg prøver å kjøre ett java prog (unibet sin poker klient.) så får jeg missing plugin igjen. Jeg innstallerte fluxbox gjennom synaptic. Men kommer ikke helt lenger, så jeg lurte på om noen hadde noen gode tutorials til dette. Har søkt rund på nett, men blir litt forvirret. Har Ubuntu 5,10 Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Sikker på at du har installert java riktig? http://www.java.com/en/download/help/testvm.xml Elles ligger vel java i pakkesystemet, under navnet j2re. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Takk igjen LessThanJakedet fungerte fint det. Anng. FF så er det sikkert noe jeg gjør galt ellerno. Men anng java. Jeg manglet en plugin så jeg innstallerte jdk-1_5_0_05-linux-i586-rpm.bin og fulgte guiden for innstallasjon som er på siden. Men når jeg prøver å kjøre ett java prog (unibet sin poker klient.) så får jeg missing plugin igjen. Jeg innstallerte fluxbox gjennom synaptic. Men kommer ikke helt lenger, så jeg lurte på om noen hadde noen gode tutorials til dette. Har søkt rund på nett, men blir litt forvirret. Har Ubuntu 5,10 5175792[/snapback] Du skal ikke ha rpm.bin til Ubuntu, det er for Redhat og redhat-baserte distroer. Du skal ha kun .bin. Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 prøvd ennå en gang. står i ff under edit/preferenses/web features at java er enabled men hvis jeg prøver å åpne pokerklienten hos unibet så mangler jeg plugins. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Lukk FF cd .mozilla/plugins ln -s /path/to/java/jre1.5.0_05/plugin/i386/ns7/libjavaplugin_oji.so Åpne FF Her går du inn i profilmappa til brukeren og legger inn en symlink(snarvei) til libjavaplugin_oji.so Endret 19. november 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 (endret) takk takk.... hadde gjort dette men lagt til en ekstra . til slutt. stod det i guiden tror jeg.... men nå fungerer det.... begynner å forstå en del nå takket være dette forumet og dens brukere. Men noen som hadde noen gode guider til fluxbox? Ubuntu... er det ett debian distro? Endret 19. november 2005 av syklitengutt Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 trenger fortsatt noen gode guider til Fluxbox.... Men en annen ting. Limewire... Har innstallert denne og skal kjøre men får denne feilmeldingen: Starting LimeWire... Java exec found in PATH. Verifying... OOPS, you don't seem to have a valid JRE. LimeWire works best with Sun JRE available at http://www.java.com OOPS, unable to locate java exec in /usr/lib/ hierarchy You need to upgrade to JRE 1.4.x or newer from http://www.java.com ls: /usr/java/j*: Ingen slik fil eller filkatalog OOPS, unable to locate java exec in /usr/java/ hierarchy You need to upgrade to JRE 1.4.x or newer from http://www.java.com ls: /opt/j*: Ingen slik fil eller filkatalog OOPS, unable to locate java exec in /opt/ hierarchy You need to upgrade to JRE 1.4.x or newer from http://www.java.com Jeg har lagt inn java i /usr$ jre1.5.0_05/ så /usr/jre uten java først.... betyr dette krøll? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 gedit ~/.bashrc Legg inn denne linjen: export PATH=$PATH:/usr/j2sdk-1.4.1/bin ->bytt ut med hvor du har installert Java Lagre Logge ut og logge inn igjen. PS! Limewire hadde nok funnet Java om du hadde lagt det under /usr/java, men ikke alle programmer leter der heller, så det er like greit å legge path til Java-installasjonen din. Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Har ikke lagt det under /usr/java men /usr/j2sdk så bashrc er konfigfilen til LW eller hva gjør det? Jeg leste en tutorial og der forstod jeg det som at java skulle ligge under /usr/java/jre..... Hvis jeg ser på loggen jeg fikk når jeg prøvde å kjøre LW(står lenger opp) så ser det ut til at den har lett etter en mappe kallt java i /usr Men den sier jo også at java er funnet. Java exec found in PATH. Verifying Kanskje den ikke fungerer med 1.5 versjonen av java? hva gjør denne kommandoen? export PATH=$PATH:/usr/j2sdk-1.4.1/bin Og hvordan skriver jeg ~ i terminal.. sitter på annen maskin nå... blir det Alt Gr som til $ eller? fluxbox tutorials? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Ved å legge 'export PATH=$PATH:/usr/j2sdk-1.4.1/bin' i ~/.bashrc, peker man til hvor java exec-filene er. ~ skriver man ved å trykke ALT GR + tast med ~ og SPACE etter det. ~ er bare en variabel for innloggede bruker, så du kan bare skrive /home/bruker/.bashrc hvis du ikke får det til. Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 takk for hjelpen... jeg det var noe annet greier jeg hadde glemt å innstalere java-package ellerno. fikk ikke til dette før nå... Begynner enderlig å skjønne litt nå. Så derfor tror jeg at jeg skal gi Linux litt mer plass enn kun 4 gig. så hvis jeg da formaterer en av mine windows partisjoner, Kan jeg da formatere den til ett ext3 format så kan jeg lese den med en gang i Linux? Eller burde jeg nå formatere hele pcn for så å legge inn windows på en partisjon og linuz på en annen? har helst ikke lyst til det da... Mye jobb Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Du har vel Ubuntu og Windows på hvær sin partisjon allerede, så hvis du da har en tredje partisjon uten noe viktig på, kan du bare formatere den og montere den et passende sted i filsystemet. Et naturlig sted da vil jo være /home. Et bra program for formålet kan være gParted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå