trn100 Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Hei, Satte sammen og kjøpte ny PC for noen uker siden. ASUS SLI Premium HK, AMD Athlon 64 X2 4800+ og Corsair TWINX2048-3200C2PRO minne. Kjøpte også 2x76GB WD SATA Raptorer til systemet (Speiling) og 3x500GB Hitachi disker for Raid5 oppsett. I tillegg en Plextor SATA brenner, en standard IDE DVD leser og et X-Fi Fatality lydkort. PSU er et 500W Mist som burde holde?! Dette er min første erfaring med ASUS og mest sannsynlig den siste. Mulig det er litt min feil også, da jeg blant annet ikke tenkte på at dette HK'et med sin passive kjøler ikke liker å bli montert opp/ned i et Lian Li V1000B+ kabinett. Uansett, kortet er inne på sin første reklamasjonstur etter at det nektet å starte opp etter en ukes bruk. Dessuten har lydkortet aldri fungert som det skulle uvisst av hvilken grunn, (Nvidia og Nforce4 har fått mesteparten av skylden for det!) men andre HK produsenter (Ikke ASUS) har kommet med BIOS fikser som har løst det problemet Fatality problemet?! Nåvel, nok om det. Det jeg ønsker er et HK med minst 6 SATA (II) porter fordelt på 2 raid kontrollere (Raid0 + Raid5 samt en port til SATA brenneren). PCIe spor til Gainward 7800GTX kortet og en chipsett kjøler som tåler å stå opp ned Kan ev. vurdere å kjøpe ekstra SATA kontrollere til diskene og et HK uten VGA/Lyd hadde vært fint for å slippe å disable onboard i BIOS. Trenger heller ikke egentlig 2 nettverkskort, men kortet må være stabilt og bra! Gode forslag mottaes med stor takk! Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Da burde MSI K8N Diamond bli ditt valg. Det har 6 SATA II porter og chipset vifte som kan stå opp ned. Skal du ha hovedkort idag uten integrert lyd, skal du lete lenge. Dette kortet har en Creative SB lydchip som er mye bedre enn vanlig Realtek 855. Hvis du ikke har de feiteste lydkortene, kan denne erstatte dem. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Da burde MSI K8N Diamond bli ditt valg. Det har 6 SATA II porter og chipset vifte som kan stå opp ned. Skal du ha hovedkort idag uten integrert lyd, skal du lete lenge. Dette kortet har en Creative SB lydchip som er mye bedre enn vanlig Realtek 855. Hvis du ikke har de feiteste lydkortene, kan denne erstatte dem. 5179750[/snapback] Takk for tips! Skal se nærmere på det kortet (Håpet nesten å finne et MSI kort da jeg aldri har hatt problemer med de! ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå