BeNeFit Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Hei! Skal kryptere nettet mitt nå. Har en 3com router. Har mist passorde til denne... så jeg lurer på hvordan jeg kan resette den ? Endret 18. november 2005 av BeNeFit Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Nå vet jeg jo ikke akkurat hvilken ruter det er snakk om, men de fleste 3Com ruterne reseter du ved å gjøre følgende: - Trekk ut strømmen på ruteren - Trekk ut alle ethernet-kabler fra ruteren. - Bruk en vanlig ethernet-kabel og plugg den i DSL-porten på ruteren og andre enden i en av LAN-portene. - Sett i strømmen. - Det vil ta ca 30 sekunder før ruteren blinker på en annen måte. - Trekk ut strømmen igjen og ta ut ethernet-kabelen. - Plugger til en pc som vanlig og ruteren er resetet. Lykke til! Mvh JDM Lenke til kommentar
BeNeFit Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 ok nå har jeg resetet routeren.. (har 3com wireless 11g cable/dsl router) Lurer nå på hvordan jeg krypterer den ? skal jeg bruke wep ? Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Ja, å bruke WEP er i de fleste tilfeller nok til privat bruk. Du skriver inn et passord (helst bestående av både tall, små/store bokstaver og spesialtegn -#¤@ el.) og du må da skrive inn samme passordet under egenskaper til det trådløse nettet. Mvh JDM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå