BWW Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Hei Dette minnekortet - noe tes? TwinMOS Compact Flash Card 2048MB, 140X Type I, Ultra-X Series Har ikke satt meg inn i de forskjellige spesifikasjonene med tanke på hastigheten det klarer la lagre bildene som på f.eks 350 med 3 bilder per sek. Merkevare er det og prisen er ikke avskrekkene heller Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Når det gjelder flash-minne (minnekort) bør du holde deg langt unna Twinmos. De er gode på RAM, men på minnekort er de ikke mye bedre enn no-name kort. Mange har problemer med Twinmos (mistet alle bildene, kort har låst seg osv...), noe jeg har erfart etter å ha jobbet i fotobutikk i over tre år, og vært fast bruker av forumet et par år også. Det som anbefales av minnekort, er de som er fra Lexar og Sandisk. De er noe dyrere, men utrolig mye mer stabile. Og du trenger ikke så mye som 140x... kameraet klarer ikke å utnytte mer enn halvparten av dette uansett. Et 80x kort fra Lexar eller et Sandisk Ultra II kort vil være et langt bedre valg for deg. Lenke til kommentar
BWW Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Flott tips det der Afseth. Takk skal du ha. Men hverken Komplett, datakjeden, psdata osv selger Lexar eller Scandisk. Noen tips? Fant Sandisk hos YaTack i hvertfall Endret 18. november 2005 av BWW Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Mange butikker som selger Lexar og Sandisk. Med tanke på porto, så kan du faktisk spare penger fremfor å kjøpe det på nettet også, med mindre du allikevel skal ha noe fra samme sted da. Lenke til kommentar
Hobbyfotografen Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Jeg kjøpte mitt minnekort hos XD. Sandisk Extreme. Null feil og bare fornøyd... Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Hvor mange kbps er 1x ? Eller hvor stor skrive / lese -hastighet har minne med 140x ? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Tror de bruker samme betegnelse som cd-rom drev. 1x er altså 150kb/s. Eller tar jeg helt feil her nå? Uansett er dette kun teoretiske hastigheter, og veldig få kort klarer den hastigheten som er oppgitt. Endret 19. november 2005 av Afseth Lenke til kommentar
doolittle Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 jeg kjøpte denne hos netshop.. funker utmerket på mitt 350d Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Ikke noe dårlig valg det Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) robgalbraith.coms sammenligning av minnekorthastigheter for 350D. Legg f.eks merke til at det f.eks er lite å hente på å velge Sandisk Extreme III mot Ultra II på 350D. Ellers vil jeg støtte Sandisk eller Lexar-anbefalningene. Det lønner seg ikke nødvendigvis å spare noen hundrelapper når man kan miste ubetalelige foto. Eller betalelige foto. Endret 19. november 2005 av CWalken Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Hva er forskjellene mellom Card Type I og II på CF? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Type II er noe tykkere, og er vanligvis (eller alltid?) microdrives, som i praksis er en bitteliten harddisk. Type I er alltid vanlig flashbasert minnebrikke. Microdrives er ikke like solid, og noe tregere enn vanlig flashbasert minne, men gjerne en del billigere. Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Tror de bruker samme betegnelse som cd-rom drev. 1x er altså 150kb/s. Eller tar jeg helt feil her nå? Uansett er dette kun teoretiske hastigheter, og veldig få kort klarer den hastigheten som er oppgitt. 5175463[/snapback] Ja, dette stemmer når det gjelder lesehastighet. Twinmos: Read: 21 MB/sec, Write: 16.2 MB/sec, 140X Lese: (21 MB/sec) / 140X = 0.150 Mbyte/sec * X = 150 kbyte/sec * X Skrive: (16.2 MB/sec)/ 140X = 0.116 Mbyte/sec * X = 116 kbyte/sec * X Vet ikke om dette stemmer for andre hastigheter, men regner med at det er lese hastighet de oppgir når de bruker f.eks 140X. Det er igrunn litt dumt ettersom at det er skrive hastighet som er viktigst når det skal brukes i et digital kamera. Dette er teoretisk maks hastighet, så det kan være lurt å lese tester for å finne ut hvor raske de egentlig er. Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Eg har eit 1 giggs scandisk ultra II til mitt 350D, så lenge ein ikkje bruke RAW for ofte held det lenge til mitt bruk. Sjelden eg tek meir en 200-300 bilder mellom kvar gong eg sitt ved dataen eller har ipod tilgjengeleg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå