eppis Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 skal sette opp min maskin som router MEN har et problem med Cisco 677 (nextgentel router) routeren er satt opp som et modem og router i ett og jeg ønsker derfor og bare ha den som modem og Linux boxen som router. problemet er egenlig bare og få slått av router funksjonen på Cisco 677 og forwarda alt til linux boxen. cbos#set bridging SET BRIDGING requires bridging mode plus mode option management Enable or disable management VC PPP Enable or disable PPP-BCP bridging mode PVC Enable or disable separate management PVC rfc1483 Enable or disable RFC1483 bridging mode users [interface] Set maximum users for this port jeg tror det er "rfc1483" jeg skal bruke men igjen er jeg ikke sikker. jeg er også ganske usikker på hvordan man forwarder til linux boxen jeg kommer til og sette som router. har googla en del på detta menne finner ikke så mye documentasjon som er enkel og forstå med mindre man har gått et cisco kurs takker på forhånd for all hjelp. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 kanskje du bør spørre i nettverksforumet om dette? vil tro det er litt mer kompetanse på det der, siden dette er et problem med routeren, ikke linuxburken :-) Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Kan du ikke bare la routerfunksjonen stå på da, og feks koble slik: Internett -> Ciscorouter/modem -> Linuxrouter -> Netverk Men poenget var kanskje at linuxroutern skulle "ringe opp", og ikke modemet alene? Anberfaler som wraith, netverksdelen av forumet, da dette er netverkrelatert;) Lenke til kommentar
eppis Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 menne jeg må fortsatt forwarde all NAT osv til linux routern sånn at cisco boxen ikke tar seg av den delen og det hvordan jeg forwarder go setter opp dette jeg er usikker på. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 NGT bruker noe som heter PPPoA, det betyr at du ikke vil kunne bridge over noe annet enn PPPoA-nettverk med mindre du kobler modemet direkte til maskinen ved hjelp av f.eks. usb.. aka. bruk nat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå