Gå til innhold

Kjøling av et 6800 ultra

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå planer om og legge om til vannavkjøling av dette kortet ettersom jeg nå endelig begynner og bli lei av susingen til det..

Men det jeg lurer på nå er. Skal jeg gå for en løsning som kjøler bare GPU og kjøpe meg et par varmespredere til ram'en eller skal jeg gå for en som kjøler ram'en og? Sistnevnte blir jo en del mer kostbar..

I første omgang har jeg ikke planer om og overklokke men skal jeg gjøre dette vil det aldri bli noe ekstrem klokking, bare litt før neste pc blir bygd.. (har en med agp nå så da kommer jeg ikke til og fortsette utbygging av det..)

Og en annen ting, hva med spenningsregulatoren? Det blir da ingen vifte som kommer til og blåse på den lenger...

(Har et thermaltake Bigwater SE om det er noe nyttig info)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ja det er vel ikke noe absolutt rett/galt svar på dette, men jeg har selv en blokk som dekker det hele. Jeg klokker en hel del, og ut fra hva jeg oppnår av minneklokk ifht andre ser det ikke ut til at minnekjøling hjelper så mye sånn sett.

Men jeg mener som deg, at et kort som er så strømtørst har nytte av aktiv kjøling på strømforsyningen...

Men om det ikke skal klokkes og tynes siste dråpe ut av kortet vil du klare deg med en ren gpu kjøler. Nå vet jeg ikke hvordan det ser ut på ditt kort, men hos meg Gainward GT var ribben over spenningregulatorer en løs egen ribbe, som jeg kunne latt stå igjen om jeg ikke hadde heldekkende blokk. Hvis man da sørger for en liten bris i området bør det ikke være noe problemer med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...