andersaa Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Hallo! Jeg har en 3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Router som det så langt heter. Har adsl fra Tele2, og kobler routeren til modemet jeg fikk med. Alt funker fint når jeg bruker standardinnstillingene, men da er NAT slått på. I web-grensesnittet finner jeg to relevante innstillinger, "Disable NAT" som ligger ganske godt skjult, og "Enable DHCP" som er under LAN-innstillinger og som er huket av default. Men uansett hva jeg setter disse til så fungerer det ikke (dvs får ingen ip når jeg tar ipconfig /renew) med mindre Enable DHCP er huket av og ikke Disable NAT. Noen forslag?? Har prøvd mye rart men får det ikke til. Hilsen Anders Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Og du skal skru av NAT fordi...? Lenke til kommentar
andersaa Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 For det første fordi det ikke fungerer med diverse programmer. Og jeg vil nå pc'en utenfra uten å måtte sette opp diverse portforwarding og greier. Ser ihvertfall ikke fordelen med å ha NAT på. Har brannmur på pc'en og får nok ip'er fra isp'en. Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Uten NAT så må du ha et eget gyldig subnet bak 3Com boksen, når du skrur av NAT blir det nok en ruter og ikke en bridge. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) For det første fordi det ikke fungerer med diverse programmer. Og jeg vil nå pc'en utenfra uten å måtte sette opp diverse portforwarding og greier. Ser ihvertfall ikke fordelen med å ha NAT på. Har brannmur på pc'en og får nok ip'er fra isp'en. 5172651[/snapback] Er du sikker på at du ikke blander NAT og DHCP nå? Støtter 3Com-boksen UPnP? Det kan spare deg for litt arbeid når det gjelder port forwarding. Jeg synes uansett at port forwarding er verdt det med mtp. sikkerhet. Så mye arbeid er det heller ikke... Endret 19. november 2005 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå