baltie Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Hverken Xbox eller PS2 utnytter den mulige oppløsningen i en vanlig TV som mange har påpekt. En annen ting er at den grafiske opplevelsen er utrolig mye mer enn høy oppløsning. Tenk trær som svaier i vinden, gresstrå som beveger seg, vannoverflate som bølger og kruser realistisk, realistiske flammer som beveger seg om det kommer et vindpust, røyk... Det er slike ting som gir meg en god grafisk opplevelse, ikke at grafikken er sylskarp. Jeg for min del gleder meg veldig til 2. desember, og jeg tror ikke det at jeg ikke har fått investert i en ny TV de siste seks åra vil ha noe særlig å si for hvor fornøyd jeg vil bli. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Hverken Xbox eller PS2 utnytter den mulige oppløsningen i en vanlig TV som mange har påpekt. En annen ting er at den grafiske opplevelsen er utrolig mye mer enn høy oppløsning. Tenk trær som svaier i vinden, gresstrå som beveger seg, vannoverflate som bølger og kruser realistisk, realistiske flammer som beveger seg om det kommer et vindpust, røyk... Det er slike ting som gir meg en god grafisk opplevelse, ikke at grafikken er sylskarp. Jeg for min del gleder meg veldig til 2. desember, og jeg tror ikke det at jeg ikke har fått investert i en ny TV de siste seks åra vil ha noe særlig å si for hvor fornøyd jeg vil bli. 5173964[/snapback] enig der ja Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Wow....det der var en imponerende dum artikkel. For det første, de som sitter med HD-tv nå og har gjort det i mange mange måneder, kjøpte alle disse en HD-tv for å spille Xbox360? Kjøper folk en HDtv og eventuelt blir lei av sin Xbox360, og da selger HDtven? Er det ingenting annet en kan bruke en HDtv enn å spille Xbox360? Individet som skrev den artikkelen ser ihvertfall ut til å tro at folk er så dumme. Og jeg er ganske overrasket at enkelte her inne påstår hun har et poeng. Går ikke an å kalle en HDtv en Xbox360-utgift Hvor dumt hadde det ikke da hørtes ut om en person skulle gå helt amok å kjøpe seg en HD-spiller og en HD-TV....huffa meg for en utgift han måtte ut med for å kjøpe seg en HD-spiller. Og ja, herregud, selvsagt ser Xbox360 bedre ut på en HDtv enn det gjør på en vanlig en. Hvorfor i allverden tror de vi kjøper HDtver....fordi vi vil frem utviklingen. Å si at folk ikke må kjøpe seg Xbox360 fordi en "må" ha HDtv, er det samme som å si at vi ikke skal kjøpe HDtv. Eller kjøp en HDtv, men for all del ikke kjøp den fordi du har lyst på noe annet som kan dra nytte av den. Verden er full av idioter.....de fleste av dem er journalister. 5172778[/snapback] Ja men det hadde jo vært enda mer imponerende om du faktiskt hadde lest det som sto! Artikkelen gir ALDRI utrykk for at du MÅ ha HD-TV for å ha xbox.. Den sier bare klart og tydlig at for at opplevelsen skal bli best så er det å anbefale.. Det er jo det samme som å si at du MÅ ha 32" for dagens konsoller..Mens 12" vil ikke duge La folk være kritiske da.. Det som var mer overraskende var utsagnet " All that for a machine that won't play the hot games this season, like "Star Wars: Battlefront II" and "50 Cent: Bulletproof." Andre enn meg som har tenkt å la dette spillet forbli i hyllene? edit: qoute Endret 19. november 2005 av Swoofah Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Wow....det der var en imponerende dum artikkel. For det første, de som sitter med HD-tv nå og har gjort det i mange mange måneder, kjøpte alle disse en HD-tv for å spille Xbox360? Kjøper folk en HDtv og eventuelt blir lei av sin Xbox360, og da selger HDtven? Er det ingenting annet en kan bruke en HDtv enn å spille Xbox360? Individet som skrev den artikkelen ser ihvertfall ut til å tro at folk er så dumme. Og jeg er ganske overrasket at enkelte her inne påstår hun har et poeng. Går ikke an å kalle en HDtv en Xbox360-utgift Hvor dumt hadde det ikke da hørtes ut om en person skulle gå helt amok å kjøpe seg en HD-spiller og en HD-TV....huffa meg for en utgift han måtte ut med for å kjøpe seg en HD-spiller. Og ja, herregud, selvsagt ser Xbox360 bedre ut på en HDtv enn det gjør på en vanlig en. Hvorfor i allverden tror de vi kjøper HDtver....fordi vi vil frem utviklingen. Å si at folk ikke må kjøpe seg Xbox360 fordi en "må" ha HDtv, er det samme som å si at vi ikke skal kjøpe HDtv. Eller kjøp en HDtv, men for all del ikke kjøp den fordi du har lyst på noe annet som kan dra nytte av den. Verden er full av idioter.....de fleste av dem er journalister. 5172778[/snapback] Ja men det hadde jo vært enda mer imponerende om du faktiskt hadde lest det som sto! Artikkelen gir ALDRI utrykk for at du MÅ ha HD-TV for å ha xbox.. Den sier bare klart og tydlig at for at opplevelsen skal bli best så er det å anbefale.. Det er jo det samme som å si at du MÅ ha 32" for dagens konsoller..Mens 12" vil ikke duge La folk være kritiske da.. 5175986[/snapback] Fjomp Oh, it's an amazing console, don't get us wrong. Plugged into a high-definition television set with a booming sound system, it's amazing, a wonderland of sights and music. But that's the part of the problem. To get the full Xbox 360 experience, you need to spend hundreds — perhaps thousands — of dollars. ... Hidden costs — Right now, the Xbox 360's stunning graphics ability is its biggest selling point, but to take advantage of it, you'll need to invest in a high-definition TV — tacking on an extra couple hundred bucks, at least. Uthevet ting som gjør at denne artikkelen sier at HDtv er en ekstra kostnad for Xbox360. Artikkelen skriver grunner til hvorfor en IKKE skal kjøpe seg Xbox360. og tar opp flere ganger at hvis en ikke har HDtv så er det en grunn. Og videre legger til at hvis du kjøper en Xbox må du kjøpe deg en HDtv og det blir en "Hidden Cost" ved kjøp av xboxen. Det blir som å legge "skylda" på kostnaden for en HDtv på alt den kan kobles til og dra nytte av. Jeg har lest artikkelen, men du må lære deg å se det store bildet den prøver å skape. Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Fjomp kan du selv være.. Ellers så for en som ser "det store bildet", så klarer du å bli hengt opp i små ting, og ser IKKE det store bildet.. Du ser : you need to spend hundreds— perhaps thousands — of dollars. Jeg ser: To get the full Xbox 360 experience, you need to spend hundreds — perhaps thousands — of dollars. Du ser : you'll need to invest in a high-definition TV Jeg ser: but to take advantage of it, you'll need to invest in a high-definition TV See my point Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Fjomp kan du selv være.. Ellers så for en som ser "det store bildet", så klarer du å bli hengt opp i små ting, og ser IKKE det store bildet.. Du ser : you need to spend hundreds— perhaps thousands — of dollars. Jeg ser: To get the full Xbox 360 experience, you need to spend hundreds — perhaps thousands — of dollars. Du ser : you'll need to invest in a high-definition TV Jeg ser: but to take advantage of it, you'll need to invest in a high-definition TV See my point 5176156[/snapback] Men du nevner overhodet ingenting om at det faktisk står "Hidden Cost" som et av poengene i artikkelen. Så poenget ditt har lite å si Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Så poenget ditt står? Fordi du highlighta 2 ord mer enn meg? Jeg tok bare med de 2 som eksempler, og ser egentlig ikke poenget med å måtte ta med Hidden Cost.. Poenget i artikkelen som jeg så det var vel at for å få full glede av 360 så må en ut med mye penger.. Om disse er hidden eller ikke er jo en annen sak. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Så poenget ditt står? Fordi du highlighta 2 ord mer enn meg? Jeg tok bare med de 2 som eksempler, og ser egentlig ikke poenget med å måtte ta med Hidden Cost.. Poenget i artikkelen som jeg så det var vel at for å få full glede av 360 så må en ut med mye penger.. Om disse er hidden eller ikke er jo en annen sak. 5176445[/snapback] Du er på bærtur. Det var akkurat det jeg snakket om i mitt første innlegg. Jeg har ikke begynt å diskutere noe nytt....jeg reagerte sterkt på at artikkelen prøver å få til å høres ut som en HDtv er en ekstrakostnad for xbox360. Jeg er på samme sak. Slutt å kritiser hvis du ikke greier å lese innlegget selv. Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Artikkelen får frem at OM DU VIL HA FULL GLEDE av 360 så vil du måtte ha en HDTV! Og om du ikke eier en, og går inn for å få nettopp dette, så er det faktisk en ekstrakostnad, tro det eller ei! De skulle jo da seff ha sagt at du trengte et skikkelig lydannlegg osv også, men poenget står! Lenke til kommentar
baltie Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Chill... Begge to. Jeg tror dere har fått fram hva dere mener. Nå er det på tide å legge det bak seg uten noen flere personlige angrep. Uansett hva dere nå enn måtte mene så er FOX-artikkelen spekulativ og er vel mest et forsøk på å presentere et alternativt synspunkt til all hypen. Vent heller til de virkelige testene av Xbox 360 kommer, det vil antagelig gi en mye bedre pekepinn på hvor nødvendig HDTV måtte være. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Må si meg mest enig med Crockett her i denne diskusjonen. Den artikkelen virker ikke spesielt bra. Men gir kanskje enn eller annen pappa eller mamma bedre samvittighet for å ikke kjøpe den maskinen guttungen i huset har mest lyst på til jul. Bærer preg av å være skrevet av en journalist som vil vise at han har kritiske øyne på ting - for det skal jo journalister ha. Her noen gullkorn. Don't believe the hype — and don't buy the Xbox 360. Han går så videre til å si at det er en "amazing console" - men da plugget til en HDTV og en godt lydsystem - men at det er det som er en del av problemet! Hallo! Ja, den er best på en god tv og med god lyd. Er det en del av et problem?? Det kan da jo ikke være noe problemt at en teknisk dumpdings får fram enda bedre egenskaper koblet til en annen teknisk dumpedings av god kvalitet. Tenk på hvis det ikke var forskjell? At xbox360 ikke var i stand til å fremvise noe ålreit bilde uansett hva slags TV du har. Akkurat som når jeg ser film hjemme så ser den best ut på en dyrere prosjektor enn den jeg har. Er det en del av et problem? Eller bare et pluss at for de som har råd til bedre utstyr enn meg for en enda finere opplevelse. Videre sier han at for å få den hele xbox360 opplevelsen trenger du å bruke hundrevis eller tusenvis av dollar. Ja, dette er riktig hvis du ikke har en HDTV fra før. Men en del har det fra før. Og en del kjøper seg ny TV, gjerne HDTV, av andre årsaker enn bare spilling. De fleste bruker faktisk TV'n hjemme til å..... (trommevirvel etterfulgt av bombesmell her) se på TV! Og DVD! De som har kjøpt seg HDTV kun med tanke på spill ser jo ikke det "problemet" i artikkelen uansett. Videre henviser han til utgivelse av PS3 senere. Ja fint. PS3 skal jo støtte 1080p også! Men.....den må man jo i hvert fall ikke kjøpe fordi at den kan se enda finere ut hvis man kjøper seg en enda finere TV. Artikkelen oppfatter jeg mest som et forsøk på å provosere litt. Den blir bare dum for de som er spillinteresserte, synes jeg. Dr.Peedee Endret 19. november 2005 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 All that for a machine that won't play the hot games this season, like "Star Wars: Battlefront II" and "50 Cent: Bulletproof." Etter denne setningen stoppet jeg å lese. Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 for en elendig artikkel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå