Kaste Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 hvis eg har en celeron 2.8 ghz prosesor vill den tilsi dt samme som en pentium 4 2.8ghz?? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 En celeron er en pentium4 med en del skadet cache. Og siden netburst-arkitekturen(Pentium 4) krever mye cache for å yte godt, så yter celeron mye dårligere enn Pentium 4. Men merk: det finnes mange utgaver av celeron og pentium 4. De nyeste modellene er langt bedre enn de eldre. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Nei, en Celeron og Pentium 4 er IKKE det samme. Når to CPU'er med samme hastighet har så stor forskjell på pris, gir ofte det en pekepinne. Helt reel forskjell varierer, men jeg hadde en P4 2,8 og en Celeron 2.5. Hvis jeg encoda video på Celeron pc'en tok det over 5 timer. På P4 pc'en tok det ca 3-4 timer. Pc'ene hadde like mye og samme type minne og disker. Celeron er Intel's svakeste prosessorer, og er vel ment som en CPU for pc'er som ikke har tunge oppgaver. skal du surfe på nettet, skrive noen brev og sette opp en budsjett...så er Celeron prosessoren for deg Skal du drive med bilde og video behandling og ikke minst spill, ville jeg ikke engang tenkt på Celeron....ikke om du velger den beste Celeron prosessoren, kommer du i nærheten av Pentium 4 prosessorene til slike oppgaver. AMD har vel samme prinsipp med noen av sine prosessorer, men jeg vet ikke hvilke.... Konklusjon: Internett, Office, høre på musikk = Celeron Video, bilde behandling og spill = Pentium 4 AMD er sselvsagt noe bedre hvis du KUN skal spille.....men siden du ikke nevnte AMD, regner jeg med at du er som meg....og kjører Intel samme hva (hehe) :!: :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå