Gå til innhold

kor mye pengestøtte skal eg søke om, på frifond?

VegardStr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er feil.

Jeg kjenner folk som har søkt spesifikt om penger til utstyr slikt som studiomonitorer(høytalere), miksere etc. De fikk penger.

Når var dette da?

Da vi søkte om penger til utstyr fikk vi følgende svar.

Frifond kan desverre ikke dele ut penger for investering i utstyr. Kun til leie, og andre aktuelle utgifter for å gjennomføre ett prosjekt.

For jeg vet også om noen som har søkt om 20 000 og fått det, men dette går ikke lenger...

Endret av Techpoint
Lenke til kommentar

eg har søkt om penger til kjøp av videokamera, det vil være mye mer økonomisk, siden vi lager filmer ganske ofte. ca 1 gang i mnd. , og hvis vi skal drive å leige et kamera hver mnd. så blir det fort så dyrt at frifond ikkje vil betale det i lengden, derfor synest eg det er mer praktisk å kjøpe inn kamera til gruppen vår. deres meninger?

Lenke til kommentar
hei, jeg skal også søke om pengestøtte men hva er det man må skrive under:

"Kort beskrivelse av tiltaket" er litt noob med fremmed ord sjønner du :ermm:

vis noen hadde giddet å hjelpe meg hadde det vert supert :thumbup:

5231783[/snapback]

der skal du skrive hva du har tenkt å bruke pengene på, og hva du prosjektet ol. skal handle om.

Endret av vegis
Lenke til kommentar
Det er feil.

Jeg kjenner folk som har søkt spesifikt om penger til utstyr slikt som studiomonitorer(høytalere), miksere etc. De fikk penger.

Når var dette da?

Da vi søkte om penger til utstyr fikk vi følgende svar.

Frifond kan desverre ikke dele ut penger for investering i utstyr. Kun til leie, og andre aktuelle utgifter for å gjennomføre ett prosjekt.

For jeg vet også om noen som har søkt om 20 000 og fått det, men dette går ikke lenger...

5211895[/snapback]

Så du mener at vi ikkje kan få støtte til å kjøpe et kamera til gruppen vår? det blir jo totalt uøkonomisk, om vi skal drive å leie et kamera fortløpende hver gang i finner ut at vi vil begynne på neste prosjekt. hørest jo helt sinnsykt ut.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

fikk avslag rett før julaften. men sendte skriftelig klage rett etterpå, så fikk eg denne i gårkveld:

Hei.

Viser til henvendelse fra dere angående avslaget på søknaden deres.

Viser til retningslinjene pkt 3.1.b som sier at:

Maksimalt tilskudd til investeringer er 10.000 kroner. For å kunne få støtte til investeringer må søknaden inneholde informasjon om hvem som overtar eiendeler dersom gruppen blir lagt ned. Disse opplysningene må kunne dokumenteres.

Dette punktet i retningslinjene innebærer at det stilles ganske strenge krav til gruppa/organisasjonen som eventuelt skal få tilskudd til innkjøp av utstyr. Det vil i praksis bety at svært få søkere hos Frifond barn og unge får støtte til innkjøp av utstyr.

Med dokumentasjon om hva som skal skje med utstyr i tilfelle laget opphører så menes det at det kreves kopi av årsmøteprotokoll eller vedtekter.

Disse reglene er til å unngå at utstyr havner hos privatpersoner hvis laget skulle opphøre.

Håper dette var oppklarende.

Hvordan skal eg svare på dette?

kopi av årsmøteprotokoll eller vedtekter? har ikkje slikt. hva annet kan eg gjøre?

Endret av vegis
Lenke til kommentar

Du må skrive inn hvem som skal ta over utstyret hvis gruppen blir splittet o.s.v.

Å søke om penger for å få kostyme syntes jeg er litt teit da men. Dere bestemmer...

Du får tak i gode nok kameraer til 3000 kroner nå. Så ikke tenk for mye på godt kamera. Tenk mer på utstyr som stativ, mikrofon, redigeringprogram, kabler, eventuelt lys. Hvor bra kamera du har spiller ikke så mye rolle faktisk. Collateral med Tom Cruise ble spillt inn med kameraer til ca 40000 kroner mener jeg å huske :hmm:

Jeg søkte om 8000 kroner til kamera utstyr hos Frifond for en stund tilbake, men fikk bare 1000 kroner. Siden man må skrive logg om hvordan produksjonen går o.s.v, så gadd vi ikke å godta det. Vi bare droppa alt sammen.

Lenke til kommentar
Du må skrive inn hvem som skal ta over utstyret hvis gruppen blir splittet o.s.v.

Å søke om penger for å få kostyme syntes jeg er litt teit da men. Dere bestemmer...

Du får tak i gode nok kameraer til 3000 kroner nå. Så ikke tenk for mye på godt kamera. Tenk mer på utstyr som stativ, mikrofon, redigeringprogram, kabler, eventuelt lys. Hvor bra kamera du har spiller ikke så mye rolle faktisk. Collateral med Tom Cruise ble spillt inn med kameraer til ca 40000 kroner mener jeg å huske  :hmm:

Jeg søkte om 8000 kroner til kamera utstyr hos Frifond for en stund tilbake, men fikk bare 1000 kroner. Siden man må skrive logg om hvordan produksjonen går o.s.v, så gadd vi ikke å godta det. Vi bare droppa alt sammen.

5396188[/snapback]

ja, men hvem ska liksom overta utstyret då? vil dei at eg skal skrive "deles på alle i gruppen" eller hva er det som dei mener er godkjent?

Lenke til kommentar

Man må i alle fall smøre seg med tålmodighet om man er ute etter støtte fra frifond... Selv søkte jeg om støtte til noe nytt utstyr til bandet vårt (har kompiser i andre band som har gjort det, og fikk innvilget) i september, og fikk først svar nå for noen dager siden at vi ikke fikk godkjent søknad. Prøver igjen på nytt, om vi er heldige kanskje det blir noe til sommeren en gang :p

Lenke til kommentar

Husker jeg og en kompis søkte om 5000kr til et LAN vi skulle ha. Et lan der vi var 7 stk i stua mi, og pengene gikk til routere, switsjer, kabler, 3 brett Cola og et par måltider på MC Donalds :p

Vi glemte også å sende kviteringene på hva vi hadde brukt pengene på, fikk et brev i posten etter noen måneder, der det fulgte med et skjema og at vi måtte dokumentere inntekter og utgifter, og hva vi hadde brukt pengene på. Trengte ikke sende kvittering :w00t: 5000kr helt gratis :p

Lenke til kommentar
Hva med å søke støtte til office-pakke med stavekontroll i samme slengen?

5401321[/snapback]

morsom du. men hva skal eg skrive i brevet til frifond? SVAR HASTER, har ingen anelse hva di mener eg skal skrive.

skjønte heller ikkje hva du mente med e-posten, kenneth.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...