Gå til innhold

Lage musikk med pc ved hjelp av FL-Studio

peace2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror kaaanskje jeg skjønte hva du ville :p

Skal bassen følge akkurat samme tonene? Eller vil du ha en enkel bassgange, feks en basstone per 4 tone i melodien?

Jeg er ikke kjent med FL, men dette kan jo gjøres ved å kopiere melodisporet (midi), droppe det ned noen oktaver og evt fjerne de notene du ikke vil ha med og forlenge de andre?

6056674[/snapback]

Der har du forklaringen! :p "basstone per 4 tone i melodien?" jepp :yes: ..

men dette kan jo gjøres ved å kopiere melodisporet (midi), droppe det ned noen oktaver og evt fjerne de notene du ikke vil ha med og forlenge de andre?
Nei :no: det er det jeg gjør til vanlig , men tenkte å fikse det med peak controller ( automatisk ) Endret av xox
Lenke til kommentar
Elmo: det finnes en VST plugin som gjør at du kan bruke tastatuet som midi-keyboard. Søk på Virtual Keyboard + VST feks.

6056270[/snapback]

F.eks her... :)

6056703[/snapback]

altså skal du ha et orgentlig virtualt keyboard bør du ordne deg bome mouse keyboard. kan brukes med reason og cubase. (se tutorial for er litt slit å sette det opp) bare søk på google så finner du alt der

Lenke til kommentar

nå har jeg fått FL-studio 6 , det er ikke noe stor forsjell mellom 5 og 6 versjonen .. eneste jeg har lagt merke til er logo-en og par ekstra effekter under FX ..utseende er nesten helt likt som 5 versjonen .. noen andre som har kjøpt fl-6? lurer på hva som er nytt med den jeg :blush::p jeg har en beta versjon , så det kan hende at det er derfor jeg ikke ser noe stor forsjell ..

Lenke til kommentar
nå har jeg fått FL-studio 6 , det er ikke noe stor forsjell mellom 5 og 6 versjonen .. eneste jeg har lagt merke til er logo-en og par ekstra effekter under FX ..utseende er nesten  helt likt som 5 versjonen .. noen andre som har kjøpt fl-6? lurer på hva som er nytt med den jeg  :blush:  :p  jeg har en beta versjon , så det kan hende at det er derfor jeg ikke ser noe stor forsjell ..

6082522[/snapback]

har hatt fl 6 i en stund nå jeg men bruker det ikke. liker ikke fl studio egentlig. reason :love:

Lenke til kommentar

Jeg brukte flstudio ganske mye før, men mindre nå. Den største forskjellen mellom 5 og 6 er vel pluginsa ja! Det du vil xox, tror jeg ikke jeg ville brukt peak controlleren til. Eneste må være hvis du har litt høyere velocity på synth lydene der du vil ha bass (hver 4de?). Da kan du automate volumet til bassen med peak controlleren. Du blir likevel nødt til å kopiere midi-sporet fra synthen. Peak controller klarer ikke lese tonehøyde, bare volum.

Lenke til kommentar
Det du vil xox, tror jeg ikke jeg ville brukt peak controlleren til. Eneste må være hvis du har litt høyere velocity på synth lydene der du vil ha bass (hver 4de?). Da kan du automate volumet til bassen med peak controlleren. Du blir likevel nødt til å kopiere midi-sporet fra synthen. Peak controller klarer ikke lese tonehøyde, bare volum.

6085145[/snapback]

Her har jeg fullt beskrevende eksempel. dette er en FL-studio fil. laget for v.5 , jeg regner med at den fungerer på v.6 også :p

men last ned fila før jeg fjerner det p.g.a plass ..

Det jeg vil er å bruke samme metode som det er brukt på denne låten.. lag gjerne bilde® (forteller mer enn 1000 ord :D )

Vedleg (måtte legges på zip mappe):

Fruity_Peak_Controller__advanced_.zip

Endret av xox
Lenke til kommentar
Du må installere hovedmappa (med alle lydkildene) til Hypersonic (jeg har 2'ern) et sted, så legge Hypersonic-mappa som inneholder dll-fila osv under FLStudio/Plugins/VST/

Husker ikker mer av hva jeg gjorde enn det... :hmm:

6133454[/snapback]

noen som veit hvor jeg kan laste ned Hypersonic 2 ? try out versjonen .. ( send direkte link eller liknende .. har vært på Hypersonic sin hjemmeside men har ikke funnet noe.. ( trenger litt mer liv til Fl-studio-en min :p )

Lenke til kommentar
Du må installere hovedmappa (med alle lydkildene) til Hypersonic (jeg har 2'ern) et sted, så legge Hypersonic-mappa som inneholder dll-fila osv under FLStudio/Plugins/VST/

Husker ikker mer av hva jeg gjorde enn det... :hmm:

6133454[/snapback]

Fikk det til nå. Takk skal du ha :)

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting:

Nå er jeg såvidt ferdig med et prosjekt (bruker FL-6 ) , men fikk plutselig problemer med tempoen,

Låten min skal være 130 hele veien.

jeg hadde satt ned tempoen til 100 for å spille med midi-piano og når jeg ble ferdig skrudde jeg opp tempoen igjen.

Men, når jeg spolte tilbake for å høre låten igjen så gikk låten treig fram til den delen jeg spilte med midi-keybord så økte tempoen seg automatisk igjen .. jeg vet ikke hvorfor det skjedde , tempoen skal være 130 hele veien .jeg har prøvd å skru den opp men det går ikke , når jeg exporterer sangen til mp3 er det fortsatt det samme..

noen som kan hjelpe meg med dette? :innocent:

Lenke til kommentar
Hva med å øke tempoet på den ferdigeksporterte mp3-en?

6164373[/snapback]

hjalp ikke .. på den ferdigeksporterte er tempoen på 100 fram til det jeg spilte med midi keybord så fortsetter det med 130 på resten ( så det hjelper heller ikke å bruke et annet program for å gjøre det ) , lydkvalitet bli også mye værre,, hver gang jeg trykker på stop knappen også på play igjen starter låten med tempoen 100 :cry: hender at jeg kom bort i noen instillinger hvor jeg rota bort noe .. håper noen her veit om det ..

(Løst! :D:D ) - deilig å få tilbake3 ukers prosjekt igjen :D , jeg rota meg inn på tempo intillingene helt til jeg kom fram til løsninga :p

Endret av xox
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...