DilliMusic Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 lager med en gang jeg får den recorderen. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 lager med en gang jeg får den recorderen. 6032947[/snapback] bare si ifra hvis noen vet om en recorder som tar opp lyd og Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Adobe Audition gjør den jobben. Men det gjør vel "Windows Lydinnspilling" også bare du haker av "Stero Mix" eller "Mono Mix" i volumkontrollpanelet til Windows. Ellers kan du bruke "record what you hear"-funksjonen i Audition. Åpn opp windows volumkontrollen ogsåklikker du på: - Options - Properties - Recording - Også haker du av en av boksene. (stereo mix eller mono mix) Endret 4. mai 2006 av SkyMarshall Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Noen som kan gi forklaring på hvordan jeg kan sette på peaker funksjonen ? Jeg sleit med det mye idag får ikke det til. jeg vil at bass-en skal arve lyden fra melodien med en viss klokkepuls..Jeg fant peaker under FX men åssen får jeg det til å fungere ? Jeg trenger det til bass & synth når jeg spiller musikk direkte på keybord (live modus) 6031279[/snapback] har ikke fått en forklaring til det ennå ingen som veit det her? Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Nyeste Låtene Fra Meg Er: SkyMarshall Arts - Equador 2006 | 5.46mb/mp3 [ny 2.mai 2006] SkyMarshall & R-Win - Pupper | 2.98mb/mp3 [Teksten Her] Hva bruker du som musikk verktøy/program på låtene dine der ? Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Adobe Audition gjør den jobben. Men det gjør vel "Windows Lydinnspilling" også bare du haker av "Stero Mix" eller "Mono Mix" i volumkontrollpanelet til Windows. Ellers kan du bruke "record what you hear"-funksjonen i Audition. Åpn opp windows volumkontrollen ogsåklikker du på: - Options - Properties - Recording - Også haker du av en av boksene. (stereo mix eller mono mix) 6041801[/snapback] mhm men da kommer ikke lyden helt med på videoen hvis jeg ikke jeg må sette det sammen riktig. Har formatert pc'n så skal få installert det på nytt nå snart så lager da;) Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 @ xox: "Pupper" en en god kombinasjin av Adobe Audition og litt kjapp FLStudio-mekking. Mens Equador var litt mer tidkrevende, laget i FLS6 og Cubase SX. Lenke til kommentar
willy322 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 hei... jeg har brukt fl studio en god stund, sliter med pianoroll for å lage melodier, er det noen som vet hvor det er lett å lære seg å lage melodier, sliter veldig med å lage det er sinnsykt vanskelig... Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Egentlig er det sinnsvakt lett å lage, men fantasien som stopper. Piano-rollen er det mes teknisk simple i hele FL. Men du trenger kanskje noen til å vise deg hvordan, etter det er det plankekjøring og kun ditt eget hode som stopper deg. Lenke til kommentar
INTERcEPTOR Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Trenger du hjelp med noe i FL er det bare å trykke F1 ( merk vinduet eller komponentet først ) Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 *få i mine innlegg* Høres litt spennende ut å prøve... Lenke til kommentar
oddity Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Noen som kan gi forklaring på hvordan jeg kan sette på peaker funksjonen ? Jeg sleit med det mye idag får ikke det til. jeg vil at bass-en skal arve lyden fra melodien med en viss klokkepuls..Jeg fant peaker under FX men åssen får jeg det til å fungere ? Jeg trenger det til bass & synth når jeg spiller musikk direkte på keybord (live modus) 6031279[/snapback] har ikke fått en forklaring til det ennå ingen som veit det her? 6043143[/snapback] Regner med at det er "peak controller" du vil bruke, men jeg skjønner ikke helt hva du mener med "en viss klokkepuls" og "arve lyden". Kan sikkert forklare hvordan du gjør det hvis jeg skjønner hva du vil Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Regner med at det er "peak controller" du vil bruke, men jeg skjønner ikke helt hva du mener med "en viss klokkepuls" og "arve lyden". Kan sikkert forklare hvordan du gjør det hvis jeg skjønner hva du vil 6053955[/snapback] Peak controller ja , sorry brukte kansje litt "rar" forklaring huska ikke navnet akuratt siden jeg ikke var hjemme.. men men , åssen er det man bruker "Peak controller" ? Altså når jeg spiller en låt direkte på keybord vil jeg at peak controller skal fikse bass automatisk . Endret 7. mai 2006 av xox Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Regner med at det er "peak controller" du vil bruke, men jeg skjønner ikke helt hva du mener med "en viss klokkepuls" og "arve lyden". Kan sikkert forklare hvordan du gjør det hvis jeg skjønner hva du vil 6053955[/snapback] Peak controller ja , sorry brukte kansje litt "rar" forklaring huska ikke navnet akuratt siden jeg ikke var hjemme.. men men , åssen er det man bruker "Peak controller" ? Altså når jeg spiller en låt direkte på keybord vil jeg at peak controller skal fikse bass automatisk . 6054199[/snapback] har du skjekket ut den linken jeg postet? skjekk den. warbeats linken. registrer deg, det koster ikke noe. det er en tutorial der han viser peak kontroller. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Kan man bruke tastaturet til å sette inn "noter" i pianoscrollen? Jeg har prøvd å åpne den, for så å bruke tastaturet til å få inn noter, men det gikk ikke. Er det noe jeg kan gjøre for å bruke tastaturet til å få inn noter? Lenke til kommentar
oddity Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Sorry, xox, men jeg skjønner fortsatt ikke hva du mener, hehe. Jeg er kanskje litt treig i hodet idag. Prøv warbeats linken til DillyMan, du! elmo: Har du prøvd å enable "typing keyboard to piano" under Options, og så trykke på record knappen? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Elmo: det finnes en VST plugin som gjør at du kan bruke tastatuet som midi-keyboard. Søk på Virtual Keyboard + VST feks. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Elmo: det finnes en VST plugin som gjør at du kan bruke tastatuet som midi-keyboard. Søk på Virtual Keyboard + VST feks. 6056270[/snapback] nei jeg tror ikke det hvis du mener å sette på typing keybord funksjonen , det er bare å trykke på CTRL + T (eller under options -> Typing keyboard to piano) trykke på record og spille i vei ( hvis du vil at det ikke skal loope må du hake av på R knappen .. Endret 7. mai 2006 av xox Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Sorry, xox, men jeg skjønner fortsatt ikke hva du mener, hehe. Jeg er kanskje litt treig i hodet idag. Prøv warbeats linken til DillyMan, du! elmo: Har du prøvd å enable "typing keyboard to piano" under Options, og så trykke på record knappen? 6056244[/snapback] hehe . kansje du er det ja , men da kan jeg forklare litt mer når jeg spiller en låt direkte på keyboard vil jeg at peak controller skal fikse bass automatisk . Feks hvis jeg spiller en låt rett på min midi piano (og låten er synth foreksempel) da vil jeg at FL skal spille bass automatisk i bakgrunnen. jeg har sett noe slikt men husker ikke åssen det var men jeg har helt sikker på at det finnes noe slikt i fl .. kan poste et eksempel hvis nødvendig Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Tror kaaanskje jeg skjønte hva du ville Skal bassen følge akkurat samme tonene? Eller vil du ha en enkel bassgange, feks en basstone per 4 tone i melodien? Jeg er ikke kjent med FL, men dette kan jo gjøres ved å kopiere melodisporet (midi), droppe det ned noen oktaver og evt fjerne de notene du ikke vil ha med og forlenge de andre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå