Gå til innhold

Lage musikk med pc ved hjelp av FL-Studio

peace2

Anbefalte innlegg

http://www.pixel2life.com/tutorials/FruityLoops/All/

http://www.warbeats.com/site/Tutorials/tabid/53/Default.aspx

den første er skriftlig den andre er videoer. det remakes av sanger og video som viser deg noen generelle ting ved Fl Studio og litt annet. du lærer noe du ikke viste fra før av vil jeg tippe hvis du ser dem. men du må være medlem for å se den på warbeats. men det koster ingenting.

håper det hjelper deg litt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.pixel2life.com/tutorials/FruityLoops/All/

http://www.warbeats.com/site/Tutorials/tabid/53/Default.aspx

den første er skriftlig den andre er videoer. det remakes av sanger og video som viser deg noen generelle ting ved Fl Studio og litt annet. du lærer noe du ikke viste fra før av vil jeg tippe hvis du ser dem. men du må være medlem for å se den på warbeats. men det koster ingenting.

håper det hjelper deg litt

5902370[/snapback]

men jeg bare lurte på en ting angående Fl Studio. hvordan gjør jeg det slik at en lyd går høyere opp utover i sangen på mixeren?

og hvordan gjør jeg det slik at filteret beveger seg sånn som jeg vil ha det utover i sangen?

skal jeg bruke automation? hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar

Jeg tror du kan trykke på edit event, som er plassert rett venstre for instrumentet på instrumentvinduet. Der kan du styre volum og panorering mm utover patchens gang. Litt vanskelig forklart, men. Kan vise deg illustrasjon når jeg kommer hjem fra påskeferie en gang ;)

Lenke til kommentar
Hvis du forstår hvordan det grunnleggende i FL Studio funker, som f.eks. at hvert spor kan ha flere patches (eller instrumenter), er det da lett å bruke Reason eller Cubase?

5897279[/snapback]

hmm altså Reason er ikke vansklig å bruke syns jeg. det er bare noen trinn du trenger å vite så kan du det meste. cubase er litt mer slit og litt mer surr syns jeg da. reason er litt mer direkte. send meg en mld der du legger igjen msn så kan jeg gjerne hjelpe deg med noe ang. reason hvis du vil ha hjelpe da;)

Lenke til kommentar
Jeg tror du kan trykke på edit event, som er plassert rett venstre for instrumentet på instrumentvinduet. Der kan du styre volum og panorering mm utover patchens gang. Litt vanskelig forklart, men. Kan vise deg illustrasjon når jeg kommer hjem fra påskeferie en gang ;)

5903955[/snapback]

aha, ja det hadde vært koselig hvis du gidder;)

Lenke til kommentar

Msn-adressa mi finner du i profilen :)

Men jeg kan egentlig ikke gjøre så mye før jeg kommer hjem 19. april. Vent, så skal jeg prøve å finne en screenshot av FL Studio og sirkle inn edit event i paint eller noe. Sitter på en fremmed pc :wee:

EDIT:

Se her ja. Lenge siden jeg brukte Paint, gitt.

editevent4pe.jpg

Du må dobbeltklikke på en av de knappene. Den ene er for volum og den andre er for panorering av lyden (heter det det? Har jernteppe akkurat nå). De gjelder kun for instrumentet i den kanalen, da, men det veit du vel :)

Endret av cun
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg lager melodier på piano roll, dvs klikker inn tonene.

Det er ikke så tungvint når man har ctrl+c ctrl+v og looper melodiene.

5993922[/snapback]

Jeg spiller dem først på midi keybord og justerer dem med pianoroll , det går en del lettere ,, det er bare å ha en midi kabel og en keybord med midi støtte..

Lenke til kommentar
Man kan bruke tastaturet også, om man ikke har en MIDI-keyboard.  ;)

5995980[/snapback]

jupp er enklere det syns jeg bare mangle på pitch og mod wheel da

5997146[/snapback]

Jeg vet , men keyboard gir deg bedre mulighet fo får spille lange låter, og fungerer fint med Live funksjonen i fl..

Lenke til kommentar
Man kan bruke tastaturet også, om man ikke har en MIDI-keyboard.  ;)

5995980[/snapback]

jupp er enklere det syns jeg bare mangle på pitch og mod wheel da

5997146[/snapback]

Jeg vet , men keyboard gir deg bedre mulighet fo får spille lange låter, og fungerer fint med Live funksjonen i fl..

5997402[/snapback]

jaja hehe men kan jop bare bruke filteret da for mod wheel er jo filter og resolution det hehe

Lenke til kommentar
Pitch og mod ordnes enkelt med en joystick ... en gammel Sidewinder som jeg bruker for eksempel!

6025685[/snapback]

en vanlig spille joystick ? hmm åssen kan du koble både midikeybord og en joystick på pc-en da? jeg har bare en joystickport .. :hmm:

Lenke til kommentar

Hmm ja det ville vært veldig greit med tutorials for de forskjellige programmene som sticky eller noe lignende.

Selv kan jeg gjerne bidra med til modplug tracker som jeg bruker selv.

Men syns FL og reason brukerne her burde komme med sine forslag til tutorial som alle nybegynnere burde klare å forstå.

Lenke til kommentar
Hmm ja det ville vært veldig greit med tutorials for de forskjellige programmene som sticky eller noe lignende.

Selv kan jeg gjerne bidra med til modplug tracker som jeg bruker selv.

Men syns FL og reason brukerne her burde komme med sine forslag til tutorial som alle nybegynnere burde klare å forstå.

6028676[/snapback]

ill take care of it;);) skal ordne en tutorial der jeg tar for meg alt som er basisk og så litt mer avansert hehe;);) skal se å få ordnet det imorgen. skulle gjøre det idag men ble litt tull med windows prg på pc'n

Lenke til kommentar

Noen som kan gi forklaring på hvordan jeg kan sette på peaker funksjonen ?

Jeg sleit med det mye idag får ikke det til. jeg vil at bass-en skal arve lyden fra melodien med en viss klokkepuls..Jeg fant peaker under FX men åssen får jeg det til å fungere ?:roll:

Jeg trenger det til bass & synth når jeg spiller musikk direkte på keybord (live modus)

Endret av xox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...