2bb1 Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Ingen som har opplevd samme problemet før? Altså, jeg kan komme meg på internet via Internet Explorer, men alle andre program som krever internett, fungerer ikke. Jeg prøvde å installere "Online ADSL"-cden som fulgte med ADSL-en, men da kommer det bare opp: "Finner ikke modem (...)" Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 YES! Løsningen på problemet var egentlig ganske unødvendig; Jeg brukte de cd-ene som fulgte med til å installere driverne etter at jeg hadde reinstallert windows. Men så avinstallerte jeg nettverksdriverne, slo av pc-en, og slo den på igjen. Så lot jeg Windows finne drivere automatisk. Ganske dum fei legentlig, men happy ending Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Et lite tips er å brenne alle CD'er som følger med maskinvare da de driverene vanligvis er gamle og utdaterte lenge før du kjøper maskinvaren. CD'en som følger med f.eks et tidlig nForce4 hovedkort eller et skjermkort er eksempler på devices som helst bør ha helt nye drivere. Så før du skal "formatere" neste gang bør du forberede deg litt bedre. Legg på d:\ nyeste driver til alle devices og alle programmer du trenger før du kan gå online som installasjonsfiler til brannmur, Opera/Firefox, Ad-aware (+nyeste definisjonsfil), Microsoft Anti spyware Beta og Winrar. (festlig når du skal installere driver til nettverkskontroller og finner den i en zip-fil du ikke kan åpne) Du bør også laste ned SP2 og slipstreame den og brenne på en ny CD til neste gang slik at du får en oppdatert og problemfri XP etter install. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Så før du skal "formatere" neste gang bør du forberede deg litt bedre. Legg på d:\ nyeste driver til alle devices og alle programmer du trenger før du kan gå online som installasjonsfiler til brannmur, Opera/Firefox, Ad-aware (+nyeste definisjonsfil), Microsoft Anti spyware Beta og Winrar. (festlig når du skal installere driver til nettverkskontroller og finner den i en zip-fil du ikke kan åpne) 5179521[/snapback] Var ikke så lett å forberede seg når jeg skulle slå på dataen, og da virket den plutselig ikke. Dessuten trodde jeg at de driverne som følgte med hver enkel komponent, var oppdaterte nok til å få dataen på beina. Men men Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå