2bb1 Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Hei! Jeg har hatt endel problemer med dataen i det siste. Så nå har jeg formatert (C:)-disken. Alt har til nå gått bra, men når jeg hadde lastet ned MSN, Firefox, Azureus, Java, Skype og mange andre program, går de ikke an å bruke. jeg prøvde å slå av brannmuren får å se om det kunne hjelpe, men neida. Vet ikke om dette har noe med saken og gjøre, men når jeg er inne på "Enhetsbehandling", så er der 2 drivere som ikke er funnet; "Multimediakontroller" og "Skjermkort for multimedia". Takker for all hjelp Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Hei! Jeg har hatt endel problemer med dataen i det siste. Så nå har jeg formatert (C:)-disken. Alt har til nå gått bra, men når jeg hadde lastet ned MSN, Firefox, Azureus, Java, Skype og mange andre program, går de ikke an å bruke. jeg prøvde å slå av brannmuren får å se om det kunne hjelpe, men neida. Vet ikke om dette har noe med saken og gjøre, men når jeg er inne på "Enhetsbehandling", så er der 2 drivere som ikke er funnet; "Multimediakontroller" og "Skjermkort for multimedia". Takker for all hjelp 5172112[/snapback] Først litt flisespikking; Når du skriver at du har "formatert dataen", så forteller du egentlig at du har slettet harddisken din og klargjort den for nye data og filer. Det du har gjort er å slette/formatert harddisken, og så har du reinstallert Windows etterpå. Du har ikke BARE formatert liksom. Måtte bare påpeke dette, fordi det er så mange som feilaktig tror at å "formatere" datamaskinen sin, er det samme som å installere Windows. Men til selve problemet ditt; Tviler sterkt på at "Multimediakontroller" og "Skjermkort for multimedia" har noe med nettilkoblingen din å gjøre. En mer naturlig konsekvens av denne er nok heller mangel på lyd eller noe annet lyd/bilde-relatert. Men er det slik at hele nettilkoblingen din er nede, eller er det bare de programmene som ikke virker? Kan du f. eks surfe med nettleseren din? En annen ting, hva slags nettilkobling har du? har du mklargjort Windows for internett etter at du reinstallerte? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Han har jo lastet ned programmene, så jeg regner med han har Internett. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 (endret) pmarius: Etter at jeg reinstallerte windows, kom jeg naturlig nok ikke på internett. Men jeg puttet i en haug med cd-er og oppdaterte de driverne som gikk, så ja jeg har internet, men kan kun bruke Explorer. (Ikke Firefox og andre prog.) Hva slags tilkobling jeg har? Hva mener du? Endret 18. november 2005 av 260202 Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 pmarius: Etter at jeg reinstallerte windows, kom jeg naturlig nok ikke på internett. Men jeg puttet i en haug med cd-er og oppdaterte de driverne som gikk, så ja jeg har internet, men kan kun bruke Explorer. (Ikke Firefox og andre prog.) Hva slags tilkobling jeg har? Hva mener du? 5172419[/snapback] Om du har ADSL eller ISDN eller...... Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Oppdatert windows? Servicepack etc... Virker også som du ikke har lagt inn drivere for skjermkortet ditt.. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Har Online ADSL 4000/400 Oppdatert Windows? Nei det har jeg ikke gjort. Men det er no en ny Windows XP Proff. Men må jeg oppdatere den da? Det virket jo før jeg Reinstallerte Windows? Kan ikke så mye om sånt, så bare si ifra hvis jeg sier noe feil Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Har Online ADSL 4000/400 Oppdatert Windows? Nei det har jeg ikke gjort. Men det er no en ny Windows XP Proff. Men må jeg oppdatere den da? Det virket jo før jeg Reinstallerte Windows? Kan ikke så mye om sånt, så bare si ifra hvis jeg sier noe feil 5172503[/snapback] Du får ikke med Service Pack 2 og andre oppdateringer i Windows. Du må laste dem ned manuelt. Det kan du gjøre her. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Oppdater med alle oppdateringene du kan på windows update først! Vil ikke programmene bruke internett eller har du problemer med å starte dem? Er det bare disse som ikke vil starte eller er det andre også, som ikke brukes til internett? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Det er kun de programmene som krever internett som ikke kan brukes. Har oppdatert alt Windows fant, men nå står det som sagt 2 igjen som ikke ble oppdaterte. EDIT: Nå skal jeg "Aktivere Windows". Så kommer det opp: "Konfigurer nettverksinstillingene". Hva skal jeg skrive inn? "Identifiser instillinger automatisk" eller "Proxy-server" ? Endret 18. november 2005 av 260202 Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Det er kun de programmene som krever internett som ikke kan brukes.Har oppdatert alt Windows fant, men nå står det som sagt 2 igjen som ikke ble oppdaterte. 5172862[/snapback] La meg få presisere at de som ligger under enhetsbehandling ikke er oppdateringer, men et par drivere som mangler. Let igjennom CD-ene dine etter skjermkortdrivere. Endret 18. november 2005 av Luzifer Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Finner ikke flere CD-er Men har funnet en NTI Backup Disc (Recovery CD Boot Disk) som ble laget etter at dataen var oppe å gå. Så hvis jeg putter den i, så blir vell alle driverne installert. Men da fer 200 GB på (D:) disken og Hmm... skal/skal ikke? EDIT: Det er i grunn bare filmer og musikk på D: diseken, så det er vell ikke så ille. Er så usikker! Endret 18. november 2005 av 260202 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Bruk "oppdater driver" funksjonen (i enhetsbehandling) så slipper du mye av virrvarret som følger med mange driver cd'er. Hvis ikke finner du drivere på internett! Hvorfor skulle all data forsvinne på D:? Endret 18. november 2005 av Marzo Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Hvis jeg bruker NTI Backup cd-en som ble laget rett etter at alle drivere var installert og dataen fungerte, da fer alt på (D:). "Oppdater Driver" ja... Det har jeg prøvd 100 ganger, men de finner ikke driverene. Endret 18. november 2005 av 260202 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Finner du ikke driver på Backup cd'en? Vil backup cd'en din slette filene på D:? Er ikke dette en driver cd evt en ghost fil/system recovery fil av c:? (windows disk) Eller noe i denne duren... Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Hmm? Trodde en backup disk gjorde at alt ble slik den var da vi laget disken? Altså fer alt som ikke var der da den ble laget. Tror jeg? Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Kommer litt an på hva du har laget denne backup cd'en med, men den skal vanligvis tilbake stille drivere for maskinen, evt kan den også fjerne alt av programvare til windows som er kommer i ettertid.. Eller den formaterer og legger inn windows på nytt? Noen andre som har innspill her? Er ikke helt sikker på om jeg glemmer noe her Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 (endret) No har eg då såtte i den Backup Disken, og der sto det at all data ville bli fjernet, og byttet ut med det som lå på disken. Altså da blir den sånn den var med en gang jeg fikk den Så det er nå bra... HVIS det virker da... Er bare kommet 62 %, men håper det skal gå bra Fatal EDIT: NEI! Nå har jeg brukt Backup disken, men jeg får ikke på pc-en igjen! Den stopper bare opp midt i loadinga! Der står: PCI device listing ... Bus No. Device No. Func No. Vendor/Device Class Device Class Hva har jeg gjort galt? Endret 18. november 2005 av 260202 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Har du lagt til nye komponenter etter at maskinen ble back'a up? Prøvd samme prosess nok en gang, evt har du en windows cd? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Nei, bare et neon-lys og et uv-lys. Har nå formatert HELE dataen. Jeg kommer på internett via Internett Explorer, men det går ikke an å bruke Firefox, Steam, Msn osv. Skal på LAN klokken 2, så trenger litt hjlep fort Endret 19. november 2005 av 260202 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå