Gå til innhold

Hjelp til valg av nipler

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen kunne fortelle meg hvilke nipler jeg skal bestille sammen med dette oppsettet:

AC41002

Eheim 1048 vannsirkulasjonspumpe

AC23225

AC vannblokk, twinplex, GPU/chipset

MCW600064

Swiftech CPU-vannblokk

AC23374

AC vannblokk, "aquagraFX", 7800GTX

PRSKIT

Swiftech relèkit

AC34302

AC vanntank, "aquainject", Blå

alt det skal kjøpes hos microplex.

men jeg har allerede denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309337&cks=PLC å jeg trenger nipler til den også.. å jeg har IKKE lyst på noe hurtig koblinger da jeg syntes dette er tvilsomt. vil ha sånn nippel som er vist som nr 1 HER.

Dette betyr at jeg vil bytte niplene på grafikk kort blokka også siden den har "tvilsomme" nipler.

Takker for all hjelp (å unnskylder for rotete post) :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her var det mye tull! Hva er det dere egentlig snakker om i noen av postene? Trådstarter: Følg med nå:

I vannkjøling har man flere størrelser som er mye brukt (for slanger)

1/4 6.35mm ID (normalt 6mm slange)

3/8 10mm ID slange. (husket ikke tallet i hodet og gidder ikke regne)

1/2 12,7mm ID (normalt 12mm slange)

Dette er deler av en tomme og jeg skrev hva slags slange som er mest normalt å bruke.

Men det er mer! Nipplene må jo skrues fast på blokka også!

På skjermkort er det vanligste 1/4 BSP ,men vi ser også 3/8 BSP på noen. På Chipsett har jeg sett mye av hver ,men waterchill har 3/8 og Dangerden har 1/4. Sjekk selv. Se bildet for å finne ut hva du har. Her er forskjellen mellom 1/4 og 3/8. http://home.no.net/svaking/Wank/Nippelproblem.JPG

Hydor pumper har (L30 iallefall) har 1/2 BSP tilkoblinger. Noen pumper har forskjellig dimensjon på gjengene på sugeside og pumpeside. Dette gjelder nok ikke deg ,men alltid en pekefingerregel å tenke på.

Nippler får man kjøpt på biltema til 10-15kr stk.(eks 1på tegningen) Som slangeklemmer kan du bruke strips eller du kan kjøpe noe på biltema.. Ikke noe plastikk som microplex selger. Kjøp skikkelig (evt bruk strips som du strammer med tang!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...