GeirGrusom Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Du trenger bare en teller som teller til tusen, siden det faktisk var oppgaven, men fortsatt: Timer() og Sleep() bruker en funksjon som i assembly heter rdtsc, i C heter den _clock, og er laget for akkurat dette formålet. Now() regner ut hvor lenge det er siden 1. Januar 1980, og er egentlig helt ubrukelig til dette formålet, siden den er veldig mye tregere en Timer() og Sleep() Grunnen til at DoEvents er der, er for å gi Windows Message Queue tid til å sjekke om brukeren har trykket på knapper eller flyttet vinduet, hvis ikke fryser programmet helt til et sekund er gått. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Veldig enig. Dersom ikke en lærer er i stand til å løse egne oppgaver bør han finne på nye oppgaver, eller annet å gjøre. Eg skal ikke krangle, men eg er uenig i at en elev skal få toppkarakter så lenge han har gjort oppgaven rett, og kun det. Da kan i teorien alle elevene få toppkarakter, kun ved å fullføre, og da synes eg noe skurrer. Uansett, eg synes du burde klage til rektor(el. l.), ikke pga karakter, men siden han heller ikke kunne oppgaven. Hvertfall dersom det gjentar seg. Tiden på skolen skal ma ikke fnyse av, og dersom en inkompetent lærer kaster bort tiden er det ekstra surt. PS: Eg kaller ikke læreren deres inkompetet på bakgrunn av dette, men for at du skal være obs dersom det gjentar seg. Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Eg skal ikke krangle, men eg er uenig i at en elev skal få toppkarakter så lenge han har gjort oppgaven rett, og kun det. Da kan i teorien alle elevene få toppkarakter, kun ved å fullføre, og da synes eg noe skurrer. 5195905[/snapback] Må bare ta denne litt off-topic nå: Enig i det meste du sier, og derfor bør du lese det jeg skrev nok engang. I en tidligere post sa jeg at man må kunne, forstå, og kunne anvende pensum i ulike situasjoner for å få toppkarakter. I dette kommer selvfølgelig også et helhetsinntrykk av elevens besvarelse. Hvis man har svart riktig på alle oppgaver, og samtidig vist innsikt i faget, bør eleven få toppkarakter. La meg ta et eksempel: hvis en elev svarer riktig på alle oppgavene på en matteprøve, men ikke viser hvordan han har kommet frem til dem, kan han aldri få toppkarakter. Hvis eleven derimot viser hvordan han har gått ut fra en formel og anvendt den til å komme frem til et riktig svar, bør han få god karakter. I INB (VB-faget altså) må man vise at man klarer å forstå oppgaven gjennom å løse den som forklart, og også ha et fint og oversiktlig brukergrensesnitt. Har eleven for eksempel glemt å sette tab-indeks eller andre småting, bør det trekke ned. Jeg mener det skal være mulig å få 6 ved å løse en oppgave i et fag slik at den gir mening og oppfyller de fleste kravene som er satt for oppgaven. Hva mener du skal til i tillegg til at eleven har gjort oppgaven hundre prosent riktig i forhold til det som står i oppgaveteksten? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 fri en dag fra skolen. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Det er bare å prøve den lille kodesnutten min. Den fungerer utmerket, og vil gjøre det på alle maskiner. Fullstendig uten bruk av timere og API'er. Som GeirGrusom sa, kallet til Application.DoEvents er bare fordi du skal kunne se tallene, ellers vil løkken låse programmet og du vil dermed ikke se at denne snutten faktisk teller ned. Du kan jo selvfølgelig ha to looper: En som teller til tusen inni en annen som trekker fra et sekund hver gang den forrige har telt til tusen, men det syntes jeg virket litt tungvindt. OT: 100% riktig er 100% riktig. Er det ikke noe å trekke på, bør det gi topp-karakter. Man trenger (stort sett ) ikke finne opp hjulet på nytt. Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Genialt! På en av mine siste forsøk før jeg leverte inn, hadde jeg jo akkurat en sånn, bare at jeg manglet DoEvents, samt at det tok veldig kort tid fordi den telte kun til tusen. Dermed kom det opp null nesten med engang, uten at den telte nedover i formen! Prøvde med et større tall i dag, og jeg fikk til at hvis den telte til 75 000, da gikk det ca ett sekund mellom hvert tall. Hvis jeg bare hadde kunnet DoEvents tidligere, samt ikke vært opphengt det med å telle til akkurat tusen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå