Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel FTP til Internet Nettverk

Anbefalte innlegg

Hei! Det er sikkert noen som har spurt om akkurat det samme som det jeg nå skal spørre om, men jeg klarte altså ikke å finne det i søket her i dette forumet...

Jeg har behov for å kunne motta ftp trafikk fra internett til min bærbare maskin. Jeg har en Nextgentel Speed Touch 510 router og bak der har jeg hengt en DELL trådløs router. Nå er jeg klar over at DELL routeren ikke er den beste så jeg bestillte en ny for noen minutter siden, men jeg har samme hva behov for å motta FTP trafikk.

Hva må gjøres? Jeg snakket med Nextgentel kundeservice og de la til noen NAPT poster som peker videre til DELL routeren på port 21 & 20. I DELL routeren har jeg satt all trafikk til å sendes videre til den interne ip adressen til min bærbare maskin.

Trodde at dette kanskje skulle fungere, men det gjør det altså ikke. Hvis jeg bruker ekstern ip adresse så når jeg ikke ftp serveren, bruker jeg f.eks local host så får jeg svar.

Hva gjør jeg galt?

Mvh

Mooo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen god grunn til at du må ha trådløs router? Hva med et aksesspunkt, så slipper du en del ekstra arbeid. Er vell ikke for seint å endre bestillingen.

Du må jo forwarde ftp trafikken fra Dell routeren til den bærbare maskinen. Det er jo tross alt ikke Dell router som er ftp serveren. Dette slipper du dersom du velger et aksesspunkt. Det at alt videresendes er nødvendigvis ikke godt nok dersom Dell routeren kjører en brannmur. Mulig du må endre filter oppsettet.

Edit: Skal FTP serveren støtte passive klienter? I så fall må du i tillegg åpne for en port range som du velger selv (settes i FTP serveren og forwardes i routeren(e)).

Endret av mar
Lenke til kommentar

kult... takk for svaret jeg kjøpte nemmelig tidligere i dag følgende greie pga jeg var så utrolig lei DELL routeren...

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306158

Sånn jeg forstår sesifikasjonen til 3com OC wireless så er dette kun et aksess punkt ikke en router. Så da regner jeg med at dette løser mange problemer for meg.....

Takk skal dere ha, er det forresten noen som kjenner godt til 3com produktet jeg kjøpte? Ser at hardware.no anbefaler dette.....

Mooo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...