Onkel Kompost Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Personlig så sverget jeg til den sorten med litt mer plast rundt enn det helt vanlige, altså tastatur fra den gode gamle skolen. Om du ikke bryr det VOLDSOMT om støy, og du tilgir et tastatur for at det ikke har prentet æ, ø, å på seg (de klarer fremdeles å skrive disse bokstavene) og da kan love med en litt mindre enter tast enn den som er vanlig på norske tastatur ville jeg ha anbefalt et hvilket som helst tastatur fra clickykeyboards.com, men dette er da støyende tastatur. Mekaniske greier. Jeg har personlig et space-saver fra den siden (kjøpt ubrukt, men er 12 år gammelt) og det er ufattelig deilig å skrive på, spør du meg. Jeg har også et acer tastatur (fra 1995) stående som backup, dette er også et bråketastatur, men det er nokså herlig å skrive på. For litt mer stille varianter av tastatur kan mitsumi sine anbefales, men såvidt jeg ser er det ingen sider som selger disse mer. Hørtes bråketastatur interessant ut, men du VIL ha det nytt, ubrukt, og med norsk layout, så er Lexmark en god link. Disse lager og customiser tastatur for deg (norsk layout om det er ønskelig, etc), du kan velge med og uten mekanisk, men det jeg vet er at de mekaniske i alle fall er basert på samme teknologi som det før nevnte IBM-tastaturet, og det er noe JEG blir våt i buksene av. Men igjen, dette er da litt dyrere tastatur enn de som du kanskje tenker på, selv om jeg kan garantere deg at de mekaniske tastaturene nesten holder lengre enn fingrene dine. Nesten i alle fall. Edit: De mekaniske tastaturene bråker som sagt en del, men de har også litt god motstand. Jeg har ikke prøvd Lexmark-tastaturene som er membranbaserte, så jeg kan ikke uttale meg om disse. Endret 19. november 2005 av Onkel Kompost Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Jeg må slenge meg på "UltraX er genialt" - klubben. Og det *er* motstand i tastaturet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå