Specs Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Noen som har forslag til et godt enkelt tastatur med nedstrippet funksjonalitet? Jeg vil ha det så lite som mulig, men i standard format, dvs jeg vil ikke ha så mye "plast rundt tangentene" Vanlig QWERTY + numpad + funksjonstaster. Ikke noe volum, start internett, les mail, lag kaffe. Det må være godt å skive på, blir noen lage kodesesjoner + generelt kontorarbeid. Og svart Må jo matche ... Noen forslag? Jeg har sett et Dell-tastatur hos en kunde som så veldig bra ut, men på Dell-sidene er det lite bilder, så jeg aner ikke om det er til salgs løst ... Endret 18. november 2005 av Specs Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Keytronic KT1000 må da være verdens deiligste tastatur. Men ser at ingen butikker har det inne ifølge Prisguiden.. Jeg bruker det iallfall, og er storfornøyd. Utrolig deilig å skrive på og skikkelig kvalitetsfølelse, men det bråker litt. KT2001 er det iallfall en butikk som har inne. Har ikke prøvd den "nye" (runde, mindre) versjonen av det selv, men hadde et av den gamle. Det var litt stort, men fantastisk å skrive på. Det bukket dessverre under for Pepsi. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Jeg tror jeg ville tatt en titt på Logitech UktraX. Ja, jeg vet at det har hurtigtaster, men de er ikke så mange. Ellers er det veldig elegant (særlig fordi det er så flatt), i tilleg til at det ikke er så mye lys og mikkmakk. Tastaturet er også helt nydelig å skrive på. Det var det beste jeg kunne tenke på i denne omgang, men om jeg kommer over noe bedre skal jeg si ifra Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Jeg vil anbefale dette. Det er lite, hendig og har fine knapper som fingrene glir lett over. Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Du må nesten bare prøve Logitech Ultra x før du bestemmer deg, deg er utrolig deilig å skrive på. Ulempen er at andre tastatur virker store og klumpete etter å ha blitt kjent med det. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Keytronic kt1000 som en sa ovenfor her! knallbra. Eneste minuset er at spacen blir fort løst. Kjøpte mitt på datakjeden i Bergen for 150 kr eller noe sånt. Lenke til kommentar
joachimsandvik Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Jeg sitter nå selv med Logitech ultra x og keyboardet er igrunn greit. Tastene er veldig likt de på en bærbar. Men det virker litt "skjørt". Når det gjelder Dell sitt nye har vi en del av de, og jeg liker de ikke. Jeg har funnet ut at Benq sitt xtouch er en bra middelvei mellom vanlige tastatur og logitech ultra x. Tastene er litt mer høyere en ultra X og derfor litt enklere å bli vant til. Ulempen med ultra X er at F-tastene er delt inn i 4 bolker i steden for normalt 3. Det resulterer i at jeg trykker F4 isteden for F5. Link til BenQ http://www.benq.no/Products/Keyboard/index.cfm?product=409 Lenke til kommentar
hanigjen Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Jeg har sverget til KT1000 i en del år. Har det hjemme og på jobb. Tar mye mindre plass en KT2001 som ellers er et godt tastatur. Billig, bra og tar lite plass. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Ulempen med ultra X er at F-tastene er delt inn i 4 bolker i steden for normalt 3. Det resulterer i at jeg trykker F4 isteden for F5. Link til BenQ http://www.benq.no/Products/Keyboard/index.cfm?product=409 Nå tror jeg du mener at det er xtouch som har delt det opp i fire deler med tre taster hver. UltraX er da som alle andre tastaturer med tre bolker med fire taster hver. Eller? Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 må si meg enig i alle som nevner logitech ultra x her, herlig tastatur også ser det jo utrolig bra ut da. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Jeg tror jeg ville tatt en titt på Logitech UktraX. Ja, jeg vet at det har hurtigtaster, men de er ikke så mange. Ellers er det veldig elegant (særlig fordi det er så flatt), i tilleg til at det ikke er så mye lys og mikkmakk. Tastaturet er også helt nydelig å skrive på. Det var det beste jeg kunne tenke på i denne omgang, men om jeg kommer over noe bedre skal jeg si ifra Mvh Audun Hagen 5171648[/snapback] UltraX er supert. Eneste jeg savner er volumknapp. Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Kan varmt anbefale Benq Xtouch. Knappene er flotte og klikker akkurat passe for min del, samt man slipper å trøkke knappen en meter inn når man skal skrive. Mangler volumknapper, men har isteden noen teite snarveiknapper, som å gå i dvalemodus og hente epost. Disse er små, og heldigvis er driverne til disse avinstallert her for lengst Har brukt det MYE, og har ikke hatt trøbels med det whatsoever. Edit: er enig i at F-knappene er noe rart oppdelt, men det blir en fort vant til. Endret 18. november 2005 av dobbelmann Lenke til kommentar
Juke Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Jeg sitter med et Ultra X foran meg nå, og kan bekrefte at F-tastene er delt opp i 3 bolker: F1-F4, F5-F8 og F9-F12. Jeg synes personlig at Ultra X er genialt, men du vil neppe like det hvis du ikke liker laptop-tastaturer for å si det sånn. Ultra X sine taster har lav motstand og kort vandring, omtrent som på en laptop. Personlig synes jeg det gjør at tastene blir meget behagelige, men det er ikke alle som liker denne typen taster. Smak og behag med andre ord. Dersom du kjøper et Ultra X bør du være klar over to ting: 1) Tastaturet finnes i to utgaver, og den eneste forskjellen mellom disse er så vidt jeg vet at det ene kun støtter PS/2, mens det andre støtter både PS/2 og USB. 2) Jeg tror ikke du får kjøpt Ultra X som noe annet enn OEM/BULK, dvs at du må kjøpe prosessor, harddisk eller liknende samtidig. Kan godt hende websjappene ser litt mellom fingrene på dette da. Det finnes forøvrig en brukertest av Ultra X et sted her i forumet. Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 2) Jeg tror ikke du får kjøpt Ultra X som noe annet enn OEM/BULK, dvs at du må kjøpe prosessor, harddisk eller liknende samtidig. Kan godt hende websjappene ser litt mellom fingrene på dette da. 5173329[/snapback] hø? Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Vanlig QWERTY + numpad + funksjonstaster. Ikke noe volum, start internett, les mail, lag kaffe. 5171600[/snapback] Veldig OT: Jeg vil ha en "lag kaffe"-knapp på mitt tastatur! Gjerne på alle maskinene på universitet også! Sorry, måtte bare. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 2) Jeg tror ikke du får kjøpt Ultra X som noe annet enn OEM/BULK, dvs at du må kjøpe prosessor, harddisk eller liknende samtidig. Kan godt hende websjappene ser litt mellom fingrene på dette da. Dette stemmer overhodet ikke. Det kan kjøpes for seg både på nettet og i butikk. Det eneste er at den kommer i en liten brun pappeske uten noen form for drivere, ekstra kabler osv. KUN tastatur og, om du har valgt versjonen som støtter både USB og PS2, en liten USB-PS2 adapter. (slike som følger med på omtrent alle Logitechprodukter.) Personlig har jeg to stykker av disse og jeg har aldri sett eller skrevet på et bedre tastatur. Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Juke Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) audhage har rett. Da jeg kjøpte mitt eksemplar av Ultra X fikk jeg beskjed om at det egentlig ikke kunne selges løst fordi det var et OEM-produkt, men det begynner riktignok å bli en stund siden nå. Tastaturene selges fortsatt som bulk/oem, men i følge nettsidene til Komplett praktiseres ikke lenger regelen om at man MÅ kjøpe varen sammen med visse typer varer, dvs at man per i dag faktisk kan kjøpe bulk/oem fritt. Produktene preges vel og merke fortsatt av at det er snakk om OEM/Bulk ved at det følger med minimalt med tilbehør utenom selve produktet (slik audhage påpeker). Så da er det med andre ord bare å kjøpe i vei, selv om det er OEM/Bulk. Edit: Skriveleif. Endret 19. november 2005 av Juke Lenke til kommentar
knaill Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Jeg melder meg inn i klubben av de som anbefaler Logitech UtraX. Herlig tastatur, fantastisk å skrive med. Ulempen er som tidligere nevnt at andre tastaturer blir kjipe å jobbe med etterpå. Kan rett og slett ikke skjønne hvorfor man skal trenge å trykke knappene på vanlige tastaturer så langt ned Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Med fare for å banne i kjerka !! Hvis du er på jakt etter et veldig lite tastatur, så fører Biltema et som er 287 x 140 x 29 mm med 89 taster. Kan ikke gå god for ergonomi og kvalitet. Lenke til kommentar
Specs Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Her var det veldig mange gode forslag! Takk, folkens! Jeg er nok egentlig litt lei av skrive på laptop-tastatur, synes det greit med litt motstand. Hmmm... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå