voodoodoo Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Hei, jeg er en av de som aktivt bruker hele den båndbredden jeg betaler for hos min isp. Har jeg 4000/400 så bruker jeg 4000/400 thats it. Men når jeg nå etter å ha hatt 4mbit linje fra telenor stabilt i 1 måned plutselig mister forbindelsen og deretter får beskjed om at de desverre ikke klarer å levere 4 mbit stabilt til meg har jeg en mistanke om at Telenor av gammel vane er ute og bruker skitne triks, i følge loggen min har jeg lasta ca. 340/70gb siste mnd... Antageligvis har jeg blitt lagt til lista over uønskede kunder da naboen som har samma kabel som meg minus de siste 30m fra fordelingsboksen har 4mbit fjellstøtt... men han har ikke akkurat den bruken da han stort sett leser nyheter og sender mail... noen andre som har fått liknende "problemer" Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Kan det muligens være at de har 'overbooka' sentralen? siden naboen din ikke bruker hele kapasiteten sin, så merker han sikkert ikke noe til det om han ikke alltid har 4000/400? Just a thought Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Det begynner å bli noen tråder som stort sett har sin rot i at Telenor nå "oppgraderer" linjene sine.. "Oppgradering" betyr her nytt utstyr/konfiguering i sentralen for å gi kundene dobbel hastighet av det de har idag. Da må overføringshastigheten på linjene fra sentral til kunde (som selvsagt kan være langt mer enn en "fysisk" kunde) dobles. Når det så blir trafikk (mer enn en/få brukere) blir det såpass med "støy" på linja at det blir drop/problemer. Løsningen: Leverandør må legge ny kabel/fiber.. Sannsynlig: Neppe... PS. Dette har ikke noe med "skitne triks" å gjøre.. , men Telenor vil jo prøve å unngå en masseflukt av kunder i områder hvor bredbånd bygges ut (det koster.. og Telenor vil helst ha inntekter.. ikke økte kostnader/investeringer). Endret 18. november 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
CybermanXP Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Det er mange som har problemer med stabiliteten på tilkoblinga nå, så noe er det. Jeg tror det kommer av omlegginger i sentralene. Et av rådene er å bruke linja dag og natt. Så når spillekvelden kommer tas fildelinga ned. Da skal du ha en god linje. Dette fordi alle isp. overvåker linjene sine og hvis linjen ikke er i bruk. Så da legger de flere brukere på den. Selvfølgelig. Lenke til kommentar
Ninja Panda Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 hadde samme problem, var faktisk koblet feil inne hos meg, alarm som stod forran splitter.... hvorfor dette har virket før fint med samme alarm vet jeg ikke, montør kan heller ikke svare på det. men det virker nå etter han koblet alarm via splitter... sikker på at du ikke har lignende problem, evt med tlf apparat..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå