Gå til innhold

Xbox 360 bråker mer enn xbox 1?!

kewell79

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvorfor ikke ta spillmagasinet seriøst når de faktisk har en 360?

jeg kan også bekrefte at min 360 er relativt bråkete. om den bråker verre en xbox 1 er jeg ikke sikker på, har ikke akkurat sittet ved siden av dem med desibelmåler - men pcen min bråker i alle fall mer. jeg plages personlig ikke så mye av det.

Lenke til kommentar

En ting jeg har lest er at viftens RPM reduseres betraktelig når man skal spille av DVD filmer. Det er jo positivt.

Selv synes jeg at Xbox 1 bråker en del, så synes ikke det er spesielt bra om 360en bråker mer. Men det er ikke noe jeg går rundt å tenker på for å si det på den måten.

Lenke til kommentar

jeg kan også bekrefte at min 360 er relativt bråkete. om den bråker verre en xbox 1 er jeg ikke sikker på, har ikke akkurat sittet ved siden av dem med desibelmåler - men pcen min bråker i alle fall mer. jeg plages personlig ikke så mye av det.

5171734[/snapback]

Din ? og Hvor kjøpte du den ?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at den skal bråke jeg... Er det kjølesystemet som bråker eller er det rett og slett dvd'en som spinner?

Da jeg var å testet denne så hørte jeg nesten ingenting jeg.. selv ikke når det var helt stille i lokalet. (jeg la øret så nærme som mulig)

Lenke til kommentar

tror det er 2x60mm vifter

edit:

inside1001.jpg

Xbox.com: What are the constraints of packing that power in a smaller case?

JR: Heat, for one. All that power generates a lot of heat, and you have to find a way to keep the unit cool. Fan size was interesting. We originally wanted to put in a single 80mm fan. But we couldn't fit it in the final form factor chassis.

We couldn't just go with one 60mm fan because it would not provide the required cooling—as the diameter of the fan increases the air flow performance per revolution increases exponentially. So we ended up putting in two 60mm fans, and we came up with a water-cooled heat sink as well for the CPU. We've actually applied for a patent on that one.

The water cooled term is being used loosely; actually it is a heat sink constructed of a copper base, aluminum stamped fins and copper heat pipe. The heat pipe contains water and a vacuum is pulled on the pipe prior to sealing.

Water under a vacuum boils at a lower temperature than at atmospheric pressure, so when the water boils and becomes steam, the steam rises and moves the heat higher into the fins where the air flow from the fans can extract the heat more efficiently. Once the steam is cooled it condenses and flows back down the pipe as water to the copper base of the heat sink, which is attached to the processor to continue the condensing and cooling processes cycle.

å kalle heatpipes for vannkjøling blir litt av en stretch (som de også innrømmer) :)

Endret av charlie di meola
Lenke til kommentar

Eg forventar nesten at alle konsollane skal være relativt støyfrie. Med gode kjøleribber og støysvake vifter skal du kunne klare å kjøle ned ein konsoll meiner eg.

Å montere vifter som bråker på linje med PS2 sin er rett og slett idiotisk med tanke på at den blir brukt som DVD-spelar. Mange har jo bytta den med ei rolig Papst-vifte, så eg ser ikkje kvifor dette ikkje blir gjort av produsenten.

Lenke til kommentar

5171734[/snapback]

Din ? og Hvor kjøpte du den ?

5172211[/snapback]

jeg er en av de heldige journalistene som har fått en 360. jeg sitter faktisk akkurat nå og hører på relativt høy summing fra en retailmaskin. men det er seriøst ikke plagsomt for min del, det er bare å skru opp lyden i PGR3 litt høyere :)

Lenke til kommentar
grattis :) hvor jobber du da? og hvilke spill er det du har fått så langt?

5173905[/snapback]

jeg sitter med PGR3, kameo og PDZ. tredjepartsspillene begynner å tikke inn utover uka..

fun fact om powersupplyen: den som følger med på retailversjonen er noen cm kortere en debug-mursteinen, som vi har sett bilder av. men fortsatt svær :)

Lenke til kommentar
grattis :) hvor jobber du da? og hvilke spill er det du har fått så langt?

5173905[/snapback]

jeg sitter med PGR3, kameo og PDZ. tredjepartsspillene begynner å tikke inn utover uka..

fun fact om powersupplyen: den som følger med på retailversjonen er noen cm kortere en debug-mursteinen, som vi har sett bilder av. men fortsatt svær :)

5174346[/snapback]

Hva syntest du om PDZ? Er det virkelig så skuffende som mange mener? :)

Endret av Tøffli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...