Gå til innhold

Hva er Degauss for noe?

TheOats

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forlenge levetiden? Tror ikke det.

En CRT som er blitt magnetisk vil ikke gjengi fargene korrekt. Det kan for bli skikkelig dårlig. Elektronstrålen vil bomme og treffe en annen farge enn den hadde ment.

Hvis man ikke kunne fjerne denne magnetismen så ville kanskje brukeren slå til skjermen (et velkjent fenomen når noe ikke virker og man ikke vet hva annet man kan gjøre), og det kan nok redusere levetiden. Så i det perspektivet har du kanskje rett i at levetiden forlenges. :)

Lenke til kommentar
Det er som nevt til å avmagnitisere billedrøret. F.esk: Min søster spurte om jeg kunne gjøre noe med skjermen, den var helt "grønn" etter en degauss var den helt perfekt igjen  :devil:

5173390[/snapback]

ok da ble jeg litt klokere :thumbup:

Foresten så hadde vi en skjerm hjemme for en stundsiden som ble helt rosa og jeg er ganske sikke på at je avmagnetiserte, men det hjalp ikke.

Lenke til kommentar

Degauss er for jo for å klarne opp bildet etter det har blitt på forvrengt på en eller annen måte. Som regel blir den rosa etter utsettelse av magnetisme (ikke ha en høytalere nær skjermen for da blir den rosa som regel (0-0,50m ifra)

Det går ann å kjøpe industrielle avmagnetiserings "ringer" i forkjellige former som kan bli brukt på både tv skjerm og dataskjerm for å fjerne slikt men jeg har ikke sitt noe av det her i norge.

Kan prøve å føre strømm igjennom en magnet for å se om det hjelper :p

Lenke til kommentar
Degauss er for jo  for å klarne opp bildet etter det har blitt på forvrengt på en eller annen måte. Som regel blir den rosa etter utsettelse av magnetisme (ikke ha en høytalere nær skjermen for da blir den rosa som regel (0-0,50m ifra)

Det går ann å kjøpe industrielle avmagnetiserings "ringer" i forkjellige former som kan bli brukt på både tv skjerm og dataskjerm for å fjerne slikt men jeg har ikke sitt noe av det her i norge.

Kan prøve å føre strømm igjennom en magnet for å se om det hjelper :p

5183752[/snapback]

Tok boomblasteren (å ja skikkelig bad ass :p ) nerme tvn en gang og nesten hele skjermen skiftet farge til grønn og lilla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...