TheOats Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Det er en fungsjon i skjerm menyen som heter "degauss" hva er det? Har prøvd den men blir ikke så mye klokere. Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 På norsk heter det å "avmagnetisere". Det er en funksjon man bruker for å fjerne magnetisme som skjermen har tatt opp/lagd. Man gjør det for å forlenge levetiden til skjermen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Forlenge levetiden? Tror ikke det. En CRT som er blitt magnetisk vil ikke gjengi fargene korrekt. Det kan for bli skikkelig dårlig. Elektronstrålen vil bomme og treffe en annen farge enn den hadde ment. Hvis man ikke kunne fjerne denne magnetismen så ville kanskje brukeren slå til skjermen (et velkjent fenomen når noe ikke virker og man ikke vet hva annet man kan gjøre), og det kan nok redusere levetiden. Så i det perspektivet har du kanskje rett i at levetiden forlenges. Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Hehe. Beklager hvis jeg sa noe feil, prøvde bare å gjenfortelle det jeg har hørt. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Så vi er like langt? Skjermen har denne fungsjonen så den må jo være til noe. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Forlenge levetiden? Tror ikke det.En CRT som er blitt magnetisk vil ikke gjengi fargene korrekt. Det kan for bli skikkelig dårlig. Elektronstrålen vil bomme og treffe en annen farge enn den hadde ment. 5172126[/snapback] Det er svaret. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Det er som nevt til å avmagnitisere billedrøret. F.esk: Min søster spurte om jeg kunne gjøre noe med skjermen, den var helt "grønn" etter en degauss var den helt perfekt igjen Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Det er som nevt til å avmagnitisere billedrøret. F.esk: Min søster spurte om jeg kunne gjøre noe med skjermen, den var helt "grønn" etter en degauss var den helt perfekt igjen 5173390[/snapback] ok da ble jeg litt klokere Foresten så hadde vi en skjerm hjemme for en stundsiden som ble helt rosa og jeg er ganske sikke på at je avmagnetiserte, men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
Norwar Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Degauss er for jo for å klarne opp bildet etter det har blitt på forvrengt på en eller annen måte. Som regel blir den rosa etter utsettelse av magnetisme (ikke ha en høytalere nær skjermen for da blir den rosa som regel (0-0,50m ifra) Det går ann å kjøpe industrielle avmagnetiserings "ringer" i forkjellige former som kan bli brukt på både tv skjerm og dataskjerm for å fjerne slikt men jeg har ikke sitt noe av det her i norge. Kan prøve å føre strømm igjennom en magnet for å se om det hjelper Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Degauss er for jo for å klarne opp bildet etter det har blitt på forvrengt på en eller annen måte. Som regel blir den rosa etter utsettelse av magnetisme (ikke ha en høytalere nær skjermen for da blir den rosa som regel (0-0,50m ifra) Det går ann å kjøpe industrielle avmagnetiserings "ringer" i forkjellige former som kan bli brukt på både tv skjerm og dataskjerm for å fjerne slikt men jeg har ikke sitt noe av det her i norge. Kan prøve å føre strømm igjennom en magnet for å se om det hjelper 5183752[/snapback] Tok boomblasteren (å ja skikkelig bad ass ) nerme tvn en gang og nesten hele skjermen skiftet farge til grønn og lilla. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå