Gå til innhold

Får ikke start på maskinen

Anbefalte innlegg

jeg har et lite problem, eller rettere sagt et stort et. Når jeg skal slå på pc'n min bryter strømmen av og til slik at den ikke starter. Enkelte ganger har jeg bare kakket forsiktig til kabinbettet så har den startet av seg selv, men som oftest må jeg trekke ut ledningen som går fra strømforsyningen til hovedkortet. Når jeg så setter den tilbake igjen får jeg omsider start på maskinen, men dette skjer på helt tilfeldige tidspunkt. Noen ganger må jeg starte maskinen uten strøm til diskettstasjonen eller cd-romen for at det skal virke.

Min første tanke var at dette måtte skyldes en en feil i PSU'en så jeg bytta med en annen pc jeg har, men merkelig nok gjorde det ingen nytte. Pc'n har akkurat de samme symptomene som før. Det er bare akkurat i oppstarten dette skjer og når strømmen bryter er det ingen reaksjon når jeg trykker på power-knappen. Jeg har også prøvd å ta ut alle ledningene fra kainettet til hovedkortet og satt de tilbake igjen uten at dette løste problemet. Noen som aner hva dette kan skyldes? Kan det være hovedkortet eller er det mest sannsynlig ledningene kobler power og reset knappene til hovedkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kan jo være ganske mye som gjør det.... prøv åsette sammen maskinen din på nytt igjen om du har bygget den selv... ellers så kan du jo først prøve å bytte om på powe-knappen, power-leds, reset og alt det der... foresten, har du mange vifter koblet til og hvor mange watt på PSUen?

Lenke til kommentar

har nå tatt ut alle delene og satt de tilbake en etter en. alt funka helt til jeg koblet til diskettstasjonen, så jeg skiftet den og nå har det fungert ihverfall de siste 10 gangene jeg har skrudd på maskinen.

@sypro: Har ikke bygget den selv nei...maskinen er satt sammen av komplett.no nettopp fordi jeg skulle unngå slike problem. Dette er nå ca. 3 år siden så garanti o.l gjelder vel ikke lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...