Howard Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 En sammeslåing av de optiske divisjonene hos Sony og Nec skal gjøre selskapene bedre rustet mot konkurransen. Les mer Lenke til kommentar
G Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Uff, hvorfor slå seg sammen med Sony da, NEC? Sony forbinder jeg bare med kopibeskyttelse og proprietære løsninger. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Uff, hvorfor slå seg sammen med Sony da, NEC? Sony forbinder jeg bare med kopibeskyttelse og proprietære løsninger. 5171350[/snapback] Samme her... Har fått skikkelig dårlig smak i munnen av Sony når det gjelder ting som har med IT å gjøre etter at de ble avslørt med "CD"-snusket... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Ingen problem. Da kjøper vi bare Hitachi-LG eller Samsung-Toshiba drev Så kan vi krysse fingrene for at NEC skjønner hvilket vepsebol de har funnet, trekker seg fra samarbeidet og holder seg unna blåstråle. Men inntil da kan det være et pluss i margen å velge noe annet enn Sony-NEC. Lenke til kommentar
Psh Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Ja, da ble ikke mitt neste optiske drev en Nec... Dette var rett å slett bare leit Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Hadde en sony cd brenner en gang, den funka utmerket den, ser ikke på dette som den store undergangen. Det er tross alt mye mulig at de klarer og lage en kombi leser, det skal også sies at blåstråle er mer forbrukervennelig en HD DVD (enn så lenge). Lenke til kommentar
zadu Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 blahblahblah det skal også sies at blåstråle er mer forbrukervennelig en HD DVD (enn så lenge). 5172281[/snapback] lyst å komme med noen kilder til det utsagnet? Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Etter sony ble avlsørt i dette CD kopi pjattet kommer de nok til å være SVÆRT forsiktig med dette i fremtiden. Firma som får dårlig omtale i media gjørt fort endringer så de ikke får det igjen. Noe som betyr at du kan være trygg på sony produkter i fremtiden. Så med mindre du velger andre produkter bare for å være vanskelig så synes jeg ikke du har noe (imo) gyldig grunn for å styre unna. Jeg velger alltid det beste produktet jeg kan få til best pris. Ser ikke hvorfor sony-nec ikke skal bli bra her. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Ikke vær for sikker på det zappy. Sony har en lang historie med kopisperrer som går minst tilbake til minidiskene (MD) på 80-tallet, samt en lang rekke proprietære løsninger opp gjennom tidene, og fientlighet mot åpne standarder og andres standarder. Saken er langt i fra avgjort siden Sony's Blueray skal komme med omfattende DRM-løsninger som har gitt mang en bakoversveis for de som har satt seg inn i det. Også har vi jo denne artikkelen: Tjener på kundeforakt Sony BMG har rotet det godt til for seg selv med å infisere sine kunder med virus. I lengden kan de tjene på det hele, skriver vår IT-journalist Magnus Blaker. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Sukk, ja. Etter den siste tids avsløringer lukter det DRM og innsverede brukerrettigheter og bruksområder av denne sammenslåingen. Og jeg som var så glad i NEC... Vel, Plextor vil forhåpentligvis holde bastionen for meg i fremtiden. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Formatet er overlegent, hva sony velger å gjøre med tilgangen til det er en helt annen sak. Den diskusjonen får vi ta en annen plass. Hurra for friheten til å velge! Skulle de finne på å lage kluss, så er det bare å bunkre opp med (i verste fall) mange cd-r å brenne unna. Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 det skal også sies at blåstråle er mer forbrukervennelig en HD DVD (enn så lenge). 5172281[/snapback] Alt jeg har hørt tyder på akkurat det motsatte; at DRM og kopibeskyttelse vil være langt mer omfattende på Blu-ray. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Ikke vær for sikker på det zappy. Sony har en lang historie med kopisperrer som går minst tilbake til minidiskene (MD) på 80-tallet, samt en lang rekke proprietære løsninger opp gjennom tidene, og fientlighet mot åpne standarder og andres standarder. Saken er langt i fra avgjort siden Sony's Blueray skal komme med omfattende DRM-løsninger som har gitt mang en bakoversveis for de som har satt seg inn i det. Også har vi jo denne artikkelen: Tjener på kundeforakt Sony BMG har rotet det godt til for seg selv med å infisere sine kunder med virus. I lengden kan de tjene på det hele, skriver vår IT-journalist Magnus Blaker. 5174215[/snapback] Fair enough, men dette betyr ikke at det ikke er håp for det sony-nec lager og at de kan brenne i helvete. "Og jeg som var så glad i NEC" "Ja, da ble ikke mitt neste optiske drev en Nec... Dette var rett å slett bare leit " Proprietære løsninger eller ikke, det får være grenser imo. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Mener og huske at alle HD DVD spillere har en kode, og alle data som blir lest av med den spilleren blir merket med den koden. hvis noen oppdager at en kode har blit brukt til og kopiere en film (for eksempel) kan de da deaktivere den koden. Det som er problemet er at jeg tro det var flere drev som hadde samme kode. http://www.tgdaily.com/2005/06/16/what/ Lenke til kommentar
Anonym123456789 Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Men det er vel HD-DVD som får spekulativt dårlig holdbarhet og minst lagringsplass? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå