lillejonas Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Hei Skal endre en bærbar pc fra ett domene til ett nytt domene. Har to servere (en med gamle domene og en med det nye domene). Går inn på "Min datamskin" og høyreklikker på egenskaper. Deretter inn på Datamaskinnavn og Endre for å bli med i ett nytt domene. Da jeg har endre navnet på domene får jeg en feilmelding om at domenenavnet kan være feil skrevet. Og når jeg ser hvordan det nye navnet er skrevet, så legger det seg til ett ekstra punktumtegn(enda jeg ikke har skrevet det). Tror derfor at puktumtegnet kan være grunnen. Noen som vet hvordan jeg kan få til at det tegnet ikke kommer opp? eller kan være noen andre problemer som jeg ukke vet om når jeg skal bytte fra ett domene til ett nytt? Jonas Lenke til kommentar
orodreth Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Punktum tegnet kommer alltid, må være noe annet Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Mener bestemt at du må melde den ut av det gamle domenet før du kan melde den inn i et nytt. Dette gjør du ved å melde den inn i en Workgroup (Arbeidsgruppe), som kan hete hva som helst for, så å melde den inn i det nye domenet. OBS! OBS! Pass på at du vet hva det lokale administrator-passordet er før du melder PCen ut av domenet. Når du har meldt PCen inn i en Workgropp (ut av domenet) må du restarte og logge på som lokal administrator før du kan melde den inn i det nye domenet. Endret 18. november 2005 av Pengu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå