Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe bruktbil, Mazda 626

Nénmacil

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden på leting etter min første bil, i den anledning kom jeg over en Mazda 626 jeg kunne tenke meg. Jeg har avtalt et møte med eieren i dag, slik at jeg kan vurdere og eventuelt kjøpe bilen hvis jeg ønsker.

For øvrig skal en kamerat av meg som er bilmekaniker lærling være med..

Bilen det er snakk om er denne:

Mazda 626 1996 1.8 LX+

Noen som har noen gode tips/råd før jeg reiser av sted i ettermiddag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BMW ja..

Opprinnelig hadde jeg planer om å få tak i en BMW 318i '92 eller nyere. Men synes den blir litt dyr som førstegangsbil.. Ikke akkurat billig forsikring for meg, samt dyre deler, og muligens dyr i drift.. sånn sett synes jeg japanske biler er en OK førstegangsbil.

Blir nok uansett en annen bil om noen år..

Lenke til kommentar
BMW ja..

Opprinnelig hadde jeg planer om å få tak i en BMW 318i '92 eller nyere. Men synes den blir litt dyr som førstegangsbil.. Ikke akkurat billig forsikring for meg, samt dyre deler, og muligens dyr i drift.. sånn sett synes jeg japanske biler er en OK førstegangsbil.

Blir nok uansett en annen bil om noen år..

5171211[/snapback]

Absolutt billigere med Mazda ja :thumbup:

Har du stram økonomi bør du ikke velge bmw, sluker bensin, dyre deler (måtte ut med 8000 for å bytte eksos)

Men vist jeg var deg ville jeg tatt bilen på NAF test, da kan dem fortelle deg om bilens tilstand :)

Lenke til kommentar
Absolutt billigere med Mazda ja  :thumbup:

Har du stram økonomi bør du ikke velge bmw, sluker bensin, dyre deler (måtte ut med 8000 for å bytte eksos)

Men vist jeg var deg ville jeg tatt bilen på NAF test, da kan dem fortelle deg om bilens tilstand :)

5171311[/snapback]

Jeg hadde nok hatt råd til å beholde BMW-en i såfall, men i og med at jeg til sommeren er ferdig som IKT-lærling, er jeg ikke helt sikker på hvordan jobbsituasjonen fremover blir, derfor velger jeg heller en billig bil.

Angående NAF-kontroll så har jeg vurdert det, er enda ikke helt sikker på hva det blir til.. Tror jeg først skal ta en titt på bilen før jeg bestemmer meg. I såfall får jeg ikke hentet bilen før til uka, så sant jeg ikke får gjort en avtale med eieren av bilen. Uansett, han syntes det var greit dersom jeg ville ha den på NAF-kontroll før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller har den bilen gått litt langt? Mulig jeg som bare er litt overnervøs med å handle biler med 180.000 +++ på telleren, er vel tross alt da problemer begynner å komme (stort sett). For å si det sånn, i det tilfelle der ville jeg, om jeg var i din situasjon, sannsynlig styrt unna. Men er økonomien stram, bilen ser/høres bra ut og service heftet er komplett kan det vel vurderes...

Ellers må jeg bare legge til at 626, spesielt fra den generasjonen der er utrolig fine biler. Behagelig å kjøre, godt utstyrt og ser faktisk ganske bra ut spør du meg, gjerne med litt fine felger osv.

Lenke til kommentar

Tja, angående km stand til bilen, så synes jeg ikke den er så ille. Faren til en kamerat av meg har en Volvo 740 som har gått over 650 000 km nå..

Men det ble ikke noen handel på meg i dag. Bilen var ikke så god som annonsen antydet. En del riper/skader i lakken på bilen, spesielt på høyre bakside. Samt noen mindre småfeil. Da selger ikke ville gå ned i pris, valgte jeg heller å styre unna. Samt serviceheftet var kun fulgt til år 2000.

Lenke til kommentar

Hei, kaprer tråden inntil videre :p

Fant denne bilen på finn.no Bilen virker jo grei, litt kjedelig å se til kanskje? Hva tror dere?Hadde i utgangspunktet satt makspris på bil til 20000,- men, det er vel gjerne verdt å spytte i et par lapper ekstra? Hva bør jeg se etter, typsike feil, slitedeler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...