kilogram Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Google Print får nytt navn Google har bestemt seg for å endre navnet på deres kontroversielle tjeneste Google Print. Det nye navnet blir Google Book Search. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Jeg prøvde den litt på spesielle ord og fraser jeg kjenner fra bøker men fikk ikke noe særlig relevante svar. Jeg tror nok det tar en stund før de har fått digitalisert større andeler av alle bøker. Men de skal i hvertfall ha applaus for at de har begynt på det formidable arbeidet. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Jeg håper at denne tjenesten vil bli godt utbygdt. Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Skjøner ikke helt hva forfattere/opphavsrett eiere raser over. Man kan jo ikke lese eller kopiere boken, siden man kun har lov å se noen få sider fra hver bok. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Jeg tipper det er musikkindustrien og filmindustrien som prøver å fore de med skrekkscenarier om hva ny teknologi vil innebære av "tyveri" fra forfatterene. Motivasjonen er sikkert at de ønsker å ha forfatterene med på laget mot folket. "Sammen står vi sterkere". Merk: Biblioteker har i alle år lånt bort komplette eksemplarer gratis til folk uten at det har fått forfattere til å reagere. Boksøket som Google holder på med er i så måte langt mindre truende enn det biblioteker holder på med siden det kun viser utdrag fra bøker og ikke formidler komplette eksemplarer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå