jallamamba Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Finner ikke ut hvordan jeg kan aktivisere denne funksjonen på diskene mine. Har sett i BIOS uten å finne noe (se signatur for type HK) Virker S.M.A.R.T. når diskene er i RAID? Har 2stk Raptor (i RAID), 2stk Seagate Barracuda 7200.8 250 GB S-ATA + noen Western Digital disker (P-ATA) Når jeg prøver program som SpeedFan og Everest, så låser programmene seg -Everest virker fint helt til jeg velger temperaturmålingen... Ved oppstart av pc'n ser jeg såvidt det står 2x S.M.A.R.T. Disabled... Søker jeg på Google får jeg en haug med treff, alt som har "smart" i teksten , så nå håper jeg på noen smarte tips fra dere Lenke til kommentar
Apehjerne Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Google finner det man leter etter, bare man leter rett How to enable SMART on GA K8NXP-9 Håper det hjalp Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Heilt glimrande :-D Sitter på jobb nå og får ikke testet på en stund, men du skal ha 1000 takk for hjelp! *nå har jeg fått enablet det i BIOS -men SpeedFan låser seg fortsatt, og Everest viser ingen temperatur... Endret 19. november 2005 av jallamamba Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå