Alastor Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Hei! Ser at forbruker.no i dag har publisert en hel del tester fra akam. Men et par ting jeg ikke skjønner. Hvorfor har exilim Z750 fått totalkarrakteren 4 hos forbruker.no, mens den har 5 hos akam? Og hvorfor skjer det samme med olympus? Og hvordan kan aftenposten.no poste en totalkarakter når dere har besluttet å gå bort fra totalkarakteren? Som feks på LX1? Hvorfor får Ixus700 stempelet "FORBRUKER:Godt kjøp" når det ikke gis noe slikt stempel fra akams side? OG når Exilim Z750 faktisk får bedre testresultat (i gjennomsnitt) hos akam enn det ixus 700 gjør? Poster dette her da dere er kilden til disse testene, og regner med dere kan fortelle litt om hvorfor det har blitt slik som dette Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Hei Alastor. Jeg skal forsøke å svare på spørsmålene dine: 1) Forbruker.no ønsker å ha karakter/terningkast på kameraene. Alle kameraene i denne testen, som vi ga totalkarakter med terning, fikk karakteren 5. Det var derfor vanskelig å skille dem kvalitetsmessig fra hverandre. Karakterene er gitt av Forbruker.no etter en skjønnsmessig vurdering i samarbeid med Akam. Årsaken til at de har fått annen karakter, er nok et ønske om å differensiere. 2) Samme som over. Forbruker.no ønsker å gi totalkarakter. 3) Dette er også et stempel som Forbruker.no har satt selv. Jeg tror det er fordi Ixus 700 mangler de store svakhetene. Det gjør at du ikke vil føle at du har bommet på kjøpet fordi det du veklegger mest ikke er så bra som det burde. Dette er en teori fra min side. Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå