Gå til innhold

supplied argument is not a valid MySQL...[LØST]

Anbefalte innlegg

noen som kan si meg hva som er galt her?

$query2 = mysql_query("SELECT date_created FROM blogg_innlegg WHERE YEAR(date_created) = '$year' and MONTH(date_created) = '$month' DESC");

$year og $month får verdier..

date_created har denne strukturen: 0000-00-00 00:00:00

Endret av phun-ky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser hva feilen kan være, men prøv denne, og se hva som kommer av feilmelding fra mysql, så finner du nok ut av det selv:

$sql = "SELECT date_created FROM blogg_innlegg WHERE YEAR(date_created) = '$year' and MONTH(date_created) = '$month' DESC"
$query2 = mysql_query() or die("feil i spørring: $sql<br>".mysql_error());

Se om du får litt mer informasjon om hva som kan være feil med spørringen, da.

Du finner nok ut av feilen, da :)

Lenke til kommentar

får da feilen:

Warning: Wrong parameter count for mysql_query() in /hsphere/local/home/phun-ky/umedia.no/community/artikkel.php on line 134

feil i spørring: SELECT date_created FROM blogg_innlegg WHERE YEAR(date_created) = '2005' and MONTH(date_created) = '11' DESC

søkte litt på det, men fant ikke no :/

Lenke til kommentar

Hmmm...

Føler at dette er litt min feil... Men bare litt...

Hadde en liten feil i koden over... Du må jo seff ha $sql i mysql_query(), slik:

$sql = "SELECT date_created FROM blogg_innlegg WHERE YEAR(date_created) = '$year' and MONTH(date_created) = '$month' DESC"
$query2 = mysql_query($sql) or die("feil i spørring: $sql<br>".mysql_error());

Eller har du gjort det ?

Var en aldri så liten glipp fra min side.

Feilmeldingen

Warning: Wrong parameter count for mysql_query() in /hsphere/local/home/phun-ky/umedia.no/community/artikkel.php on line 134

feil i spørring: SELECT date_created FROM blogg_innlegg WHERE YEAR(date_created) = '2005' and MONTH(date_created) = '11' DESC

sier jo akkurat det, da...

Endret av kakkle
Lenke til kommentar

det kom ikke noe mere;)

men etter å ha endret spørringen til:

$sql = "SELECT * FROM blogg_innlegg WHERE YEAR(date_created) = '$year' and MONTH(date_created) = '$month' ORDER BY date_created DESC";
$query2 = mysql_query($sql) or die("feil i spørring: $sql<br>".mysql_error());	

fikk jeg:

Warning: mysql_query(): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /hsphere/local/home/phun-ky/umedia.no/community/artikkel.php on line 134

Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in /hsphere/local/home/phun-ky/umedia.no/community/artikkel.php on line 134

feil i spørring: SELECT * FROM blogg_innlegg WHERE YEAR(date_created) = '2005' and MONTH(date_created) = '11' ORDER BY date_created DESC

Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)

og denne feilen fikk jeg fordi jeg ikke hadde inkludert databasefilen.. doh! hehe *flau*

Endret av phun-ky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...