phun-ky Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) noen som kan si meg hva som er galt her? $query2 = mysql_query("SELECT date_created FROM blogg_innlegg WHERE YEAR(date_created) = '$year' and MONTH(date_created) = '$month' DESC"); $year og $month får verdier.. date_created har denne strukturen: 0000-00-00 00:00:00 Endret 18. november 2005 av phun-ky Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Ser hva feilen kan være, men prøv denne, og se hva som kommer av feilmelding fra mysql, så finner du nok ut av det selv: $sql = "SELECT date_created FROM blogg_innlegg WHERE YEAR(date_created) = '$year' and MONTH(date_created) = '$month' DESC" $query2 = mysql_query() or die("feil i spørring: $sql<br>".mysql_error()); Se om du får litt mer informasjon om hva som kan være feil med spørringen, da. Du finner nok ut av feilen, da Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Ser også hva feilen kan være og jeg er helt nybegynner innenfor PHP scripting med MySQL. Kan du komme med løsningen etter at du har funnet ut av feilen slik at den kan være til hjelp for senere problemstillinger? Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 "DESC" på slutten må vel stå sammen med "ORDER BY"? Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 får da feilen: Warning: Wrong parameter count for mysql_query() in /hsphere/local/home/phun-ky/umedia.no/community/artikkel.php on line 134feil i spørring: SELECT date_created FROM blogg_innlegg WHERE YEAR(date_created) = '2005' and MONTH(date_created) = '11' DESC søkte litt på det, men fant ikke no :/ Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 "DESC" på slutten må vel stå sammen med "ORDER BY"? 5171214[/snapback] jaha? det står fortsatt ikke "order by" i spørringen som diskvask her foreslår Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 vel, det hjalp ikke endret spørringen til: SELECT * FROM blogg_innlegg WHERE YEAR(date_created) = '2005' and MONTH(date_created) = '11' ORDER BY date_created DESC og nei, funker ikke.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 hva er mysqlfeilen du får? Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Hmmm... Føler at dette er litt min feil... Men bare litt... Hadde en liten feil i koden over... Du må jo seff ha $sql i mysql_query(), slik: $sql = "SELECT date_created FROM blogg_innlegg WHERE YEAR(date_created) = '$year' and MONTH(date_created) = '$month' DESC" $query2 = mysql_query($sql) or die("feil i spørring: $sql<br>".mysql_error()); Eller har du gjort det ? Var en aldri så liten glipp fra min side. Feilmeldingen Warning: Wrong parameter count for mysql_query() in /hsphere/local/home/phun-ky/umedia.no/community/artikkel.php on line 134feil i spørring: SELECT date_created FROM blogg_innlegg WHERE YEAR(date_created) = '2005' and MONTH(date_created) = '11' DESC sier jo akkurat det, da... Endret 18. november 2005 av kakkle Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Nei, du sier ikke det. Du paster bare queryet ditt ($sql) Ikke feilmeldingen som kommer etterpå (mysql_error). Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 (endret) det kom ikke noe mere;) men etter å ha endret spørringen til: $sql = "SELECT * FROM blogg_innlegg WHERE YEAR(date_created) = '$year' and MONTH(date_created) = '$month' ORDER BY date_created DESC"; $query2 = mysql_query($sql) or die("feil i spørring: $sql<br>".mysql_error()); fikk jeg: Warning: mysql_query(): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /hsphere/local/home/phun-ky/umedia.no/community/artikkel.php on line 134 Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in /hsphere/local/home/phun-ky/umedia.no/community/artikkel.php on line 134 feil i spørring: SELECT * FROM blogg_innlegg WHERE YEAR(date_created) = '2005' and MONTH(date_created) = '11' ORDER BY date_created DESC Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) og denne feilen fikk jeg fordi jeg ikke hadde inkludert databasefilen.. doh! hehe *flau* Endret 18. november 2005 av phun-ky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå