Gå til innhold

Dine Talent Point Setup - WoW


Anbefalte innlegg

I denne tråden vil jeg at dere skal dele deres Talent Point Setup's på deres characters, med begrunnelser hvorfor DU har valgt akkurat det du har.

 

Men en ting først:

Jeg ber moderator stenge og slette hele tråden ved første tegn til fjortiss oppførsel eller "CS oppførsel", det tror jeg det er flere enn meg som er lei.

Har du ikke noe fornuftig å si, så holder du tett ;)

 

 

- - - -

 

Da begynner jeg med min setup, bruker den både for PvP og PvE for tiden:

 

Assassination:

Improved Eviscerate Rank 3

Malice Rank 5

Ruthlessness Rank 3

Relentless Strikes Rank 1

Lethality Rank 5

Assassination Total: 17

 

 

Combat:

Improved Sinister Strike Rank 2

Lightning Reflexes Rank 5

Improved Backstab Rank 3

Deflection Rank 5

Precision Rank 3

Riposte Rank 1

Dagger Specialization Rank 5

Combat Total: 24

 

 

Har valgt dette for maximum critical hit chance med daggers, bortsett fra på Ambush som jeg ser på som en waste of mana når man har critical chance på Backstab over 55%. Syntes dette fungerer veldig bra, samtidig som at jeg har en dagger med god damage (50-80) som gir ganske greie critical hits utenom backstab også.

 

Har relentless strike for å ha en liten sjangs til å regen mana når jeg bruker Finishing Blows, dette fungerer utmerket både i PvP og PvE, sier seg selv at jeg da har Ruthlessness som er minst like effektivt.

 

Har også tatt Riposte, som jeg syntes er en helt ypperlig ability, det finnes ikke noe værre enn å bli disarmed midt i en kamp syntes jeg. Neste jeg kommer til å sikte på nå er Improved Kidney Shot for å skape enda mer smerte. Hørte jeg noen si stunlock?

 

Har Leathality for å øke skaden på criticals, dette er absolutt verd det, spesielt mot mages og andre "bløte" mål fungerer dette utmerket.

 

 

 

Jeg kommer nok til å endre på setupen slik at jeg får 30point ability i Assassination muligens, men det er litt usikkert akkurat nå, vi så se :)

 

Kom gjerne med spørsmål om mitt setup. Og.. kom med deres, uansett class :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Regen mana"

 

faktisk...

 

 

Btw du burde ikke gå combat dagger build. Imo. Mens du levler sier jeg bare swords + combat build. SS rogue fram til 60 og etter det hva du vil. Hadde aldri orket levlet med backstab, gud så slitsomt

Endret av p0zz
Lenke til kommentar
Neste jeg kommer til å sikte på nå er Improved Kidney Shot for å skape enda mer smerte. Hørte jeg noen si stunlock?

5170661[/snapback]

 

Glem Imp Kidneyshot. Kidneyshot har diminishing returns hvis du bruker den med kortere mellorom enn 20 sekunder. Det vil si at hvis du har imp kidneyshot kan du bruke kidneyshot hvert 15sec, gjør du det, varer stun'en kanskje.. tja.. 1/3 av tiden den burde gjort? Hadde du derimot ventet til etter 20 sec hadde du fått full lengde på stun.

Lenke til kommentar

Her er min build forøvrig:

 

Rogue Talents

Minimum Required Level: 60

Required Talent Points: 51

Assassination Talents -  21 points

 

Improved Eviscerate - rank 3/3

Malice - rank 5/5

Ruthlessness - rank 3/3

Murder - rank 2/2

Improved Slice and Dice - rank 1/3

Relentless Strikes - rank 1/1

Lethality - rank 5/5

Cold Blood - rank 1/1

 

 

Combat Talents -  3 points

 

Improved Gouge - rank 3/3

 

 

Subtlety Talents -  27 points

 

Master of Deception - rank 5/5

Camouflage - rank 2/5

Elusiveness - rank 5/5

Initiative - rank 5/5

Improved Rupture - rank 3/3

Improved Sap - rank 3/3

Preparation - rank 1/1

Improved Cheap Shot - rank 2/2

Hemorrhage - rank 1/1

 

Digger denne builden noe sinnsykt! Jeg har prøvd både 21/8/22 (to variasjoner av denne), 31/2/18 og 30/8/13. Og av alle disse er 21/3/27 (hemo build) min absolutt største favoritt. Det er utrolig hvor kjapt du dreper mobs med denne builden, grinding går sinnsykt kjapt. Combo points genereres MYE kjappere enn med Seal Fate.

 

Med denne builden kan jeg f.eks. gjøre noe slikt på en Warrior: CS (3cp) Hemo (4cp) Gouge (5cp), vente til den omtrent går ut, 5p kidneyshot (+25 energy), da har jeg stort sett 90-100 Energy igjen. Hemo hemo hemo gouge, vente, rupture (imp rupture), vanish, cheapshot, repeat... Evt. komme seg bort litt og la rupture virke litt og regene energy igjen før en fortsetter... Bruke du en Thistle Tea innimellom her en plass er det også sinnsykt hva du kan gjøre på veldig kort tid.

 

Du er også faktisk veldig attraktiv i raid sammenhenger med denne builden, siden Hemorrhage slenger på en debuff på target som gjør at ALLE melee klasser i hele raidet (og utenfor raidet forøvrig) gjør +7dmg på target.

 

Hemorraghe bruker heller ikke normalisert attack speed (som sinister nå gjør), så treige våpen blir ikke nerfet :) Bruker denne builden med Krol i MH og Bonescraper i offhand (har også Dal Rend Tribal Guardian, men liker +30 AP bonusen tl Bonescraper mye bedre enn +100 armor til Dal Rend).

 

Skulle jeg trenge og ambushe er det bare og trykke "Z" (weaponswap macro) og swappe til dagger og slenge på Cold Blood. Men med Imp CS 2/2 (gratis cheapshot vil jeg kalle det) så er en rimelig teit om en ikke bruker det som opener.

 

Valgte Elusiveness i denne builden framfor andre ting pga. at jeg spiller endel i AV/AB, og da er 1,3 minutter kortere cooldown på evasion, sprint og vanish veldig kjekt og ha, siden de brukes ganske så ofte. Imp Sap er også kjekt og ha i BG sammenhenger, pluss at jeg fortsatt kjører endel 5man instancer (synes det er mye morsommere enn MC f.eks.)

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Her er min build forøvrig:

 

Rogue Talents

Minimum Required Level: 60

Required Talent Points: 51

Assassination Talents -  21 points

 

Improved Eviscerate - rank 3/3

Malice - rank 5/5

Ruthlessness - rank 3/3

Murder - rank 2/2

Improved Slice and Dice - rank 1/3

Relentless Strikes - rank 1/1

Lethality - rank 5/5

Cold Blood - rank 1/1

 

 

Combat Talents -  3 points

 

Improved Gouge - rank 3/3

 

 

Subtlety Talents -  27 points

 

Master of Deception - rank 5/5

Camouflage - rank 2/5

Elusiveness - rank 5/5

Initiative - rank 5/5

Improved Rupture - rank 3/3

Improved Sap - rank 3/3

Preparation - rank 1/1

Improved Cheap Shot - rank 2/2

Hemorrhage - rank 1/1

 

Digger denne builden noe sinnsykt! Jeg har prøvd både 21/8/22 (to variasjoner av denne), 31/2/18 og 30/8/13. Og av alle disse er 21/3/27 (hemo build) min absolutt største favoritt. Det er utrolig hvor kjapt du dreper mobs med denne builden, grinding går sinnsykt kjapt. Combo points genereres MYE kjappere enn med Seal Fate.

 

Med denne builden kan jeg f.eks. gjøre noe slikt på en Warrior: CS (3cp) Hemo (4cp) Gouge (5cp), vente til den omtrent går ut, 5p kidneyshot (+25 energy), da har jeg stort sett 90-100 Energy igjen. Hemo hemo hemo gouge, vente, rupture (imp rupture), vanish, cheapshot, repeat... Evt. komme seg bort litt og la rupture virke litt og regene energy igjen før en fortsetter...

 

Du er også faktisk veldig attraktiv i raid sammenhenger med denne builden, siden Hemorrhage slenger på en debuff på target som gjør at ALLE melee klasser i hele raidet (og utenfor raidet forøvrig) gjør +7dmg på target.

 

Hemorraghe bruker heller ikke normalisert attack speed (som sinister nå gjør), så treige våpen blir ikke nerfet :) Bruker denne builden med Krol i MH og Bonescraper i offhand (har også Dal Rend Tribal Guardian, men liker +30 AP bonusen tl Bonescraper mye bedre enn +100 armor til Dal Rend).

 

Skulle jeg trenge og ambushe er det bare og trykke "Z" (weaponswap macro) og swappe til dagger og slenge på Cold Blood. Men med Imp CS 2/2 (gratis cheapshot vil jeg kalle det) så er en rimelig teit om en ikke bruker det som opener.

5170786[/snapback]

 

Fikk veldig lyst å respecce til hemo-build :p aldre testa det.. har testa alle de "normale" buildsa..

 

Har 15/12/24 no:

 

har ligner veldig på 21/8/22 men uten cold blood og litt meir i subtley (imp. cheap shot og Precision (hater miss!), merker at builden er god mot rogues, mage's og warlocks men skikkelig vanskelig mot warriors og hunter. Vil igrunn ikkje anbefale den builden ^^

Lenke til kommentar
Fikk veldig lyst å respecce til hemo-build :p aldre testa det.. har testa alle de "normale" buildsa..

 

Anbefaler den virkelig :)

 

Her er en diskusjon ang. Hemo build på WOW forumet forøvrig: http://forums-en.wow-europe.com/thread.asp...mp=1#post100599

 

Noen mener at en burde ha imp ambush istedenfor imp rupture, etc. Personlig synes jeg imp rupture og elusivness er bedre enn imp ambush og oppurtunity, quoter en på WOW forumet ang. dette:

 

build lacks some serious burst dmg. ambush gives burst dmg.

Any build that can drop a 5 point evis before cs ends does not lack burst damage :p

 

With 110 energy, my usual opener goes cs>hemo>gouge, wait... then 5point ks will return 25 energy and leave you back at 110 again exactly, at which point I trigger my +40 damage zg trinket, which effectively turns hemos into ss, spam 3 or so, then rupture or cb evis, depending on if I got a combo point for the ks :p

 

Deals roughly 4000 damage on leather using only one 2 minute cooldown, and sometimes a 3min. Admittedly it's going to do less damage with worse gear, but hemo is very weapon dependant, a good mainhand is essential.

 

The burst damage in this build comes from a 5 point ks to hemos, with a finisher tacked on. Especially for BGs I'd rather have elusiveness giving me a 3min15 vanish cooldown, and under 4 minutes on evasion, added to a 1.1k rupture, than a situational attack that can only be used from stealth.

 

Don't get me wrong, I loved daggers, but an ambush without a backstab to follow it up is just going to be healed while you switch weapons, or 2 point ks or whatever it is you want to do after the ambush is done. IMO, 8 talent points for *one* attack, that isn't going to be used every fight is a waste. Unless of course you want opportunity for garotte too :p

 

With a build that generates cp this fast it really makes sense to use talents to buff your finishers, not your openers. You already have a cs that effectively costs 0 energy, I cannot see enough situations where I'd use ambush instead to warrant spending 8 talent points there.

 

Laget forøvrig et lite videoklipp som viser hvor kjapt du får combo points med Hemo build: http://files.filefront.com/Hemowmv/;4367353;;/fileinfo.html

Endret av bidz
Lenke til kommentar

MC/BWL/Group PvE-build for Mage.

 

Improved Frostbolt Rank 5

Piercing Ice Rank 3

Improved Frost Nova Rank 2

Improved Cone of Cold Rank 3

Frost Channeling Rank 3

Shatter Rank 5

Cold Snap Rank 1

Ice Barrier Rank 1

Ice Block Rank 1

Ice Shards Rank 5

Arctic Reach Rank 2

Frost Total: 31

 

 

Arcane Concentration Rank 5

Improved Arcane Missiles Rank 5

Improved Arcane Explosion Rank 5

Evocation Rank 1

Arcane Meditation Rank 4

Arcane Total: 20

 

Lite vits i ha Improved CS da mana-regen faktisk virker mot diverse bosser. Ice Barrier replacer Improved Mana Shield. Improved CoC er grei å ha i blandt annet ZG (one shot kill på en del AoE-mobs).

Lenke til kommentar

Priest Talents

Minimum Required Level: 60

Required Talent Points: 51

 

Discipline Talents - 26 points

 

# Unbreakable Will - rank 5/5

# Improved Power Word: Shield - rank 3/3

# Improved Power Word: Fortitude - rank 2/2

# Mental Agility - rank 5/5

# Mental Strength - rank 5/5

# Meditation - rank 5/5

# Inner Focus - rank 1/1

 

Holy Talents - 18 points

 

# Improved Renew - rank 5/5

# Spiritual Healing - rank 5/5

# Holy Fire - rank 1/1

# Inspiration - rank 5/5

# Improved Flash Heal - rank 2/2

 

Shadow Talents - 7 points

 

# Spirit Tap - rank 5/5

# Improved Shadow Word: Pain - rank 2/2

 

 

Ikke spør meg hvorfor jeg gadd de få shadow talentsa istedet for Divine Spirit, men tror ikke jeg hadde takla å buffa hele raids med den.

Lenke til kommentar

Arms

Deflection Rank 5

Improved Rend Rank 3

Improved Charge Rank 2

Tactical Mastery Rank 5

Improved Overpower Rank 2

Anger Management Rank 1

Deep Wounds Rank 3

Two-Handed Weapon Specialization Rank 1

Impale Rank 2

Sweeping Strikes Rank 1

Polearm Specialization Rank 5

Mortal Strike Rank 1

Arms Total: 31

 

Fury

Cruelty Rank 5

Unbridled Wrath Rank 5

Piercing Howl Rank 1

Improved Battle Shout Rank 4

Enrage Rank 5

Fury Total: 20

 

Vanlig MS-build for polearms :)

Endret av Arrosiach
Lenke til kommentar

Minimum Required Level: 60

Required Talent Points: 51

 

Assassination Talents - 30 points

 

# Improved Eviscerate - rank 3/3

# Remorseless Attacks - rank 5/5

# Malice - rank 5/5

# Ruthlessness - rank 3/3

# Murder - rank 2/2

# Relentless Strikes - rank 1/1

# Lethality - rank 5/5

# Cold Blood - rank 1/1

# Seal Fate - rank 5/5

 

Combat Talents - 8 points

 

# Improved Gouge - rank 3/3

# Improved Sinister Strike - rank 2/2

# Improved Backstab - rank 3/3

 

Subtlety Talents - 13 points

 

# Master of Deception - rank 5/5

# Opportunity - rank 5/5

# Improved Ambush - rank 3/3

 

P.S Å levle med ambush/backstab er gøy! :yes:

Lenke til kommentar
Hvorfor spirit tap?

5170948[/snapback]

 

 

Fordi jeg bruker wand når vi kjører healing rotations. Wander en add til døde i en bossfight, og får spirit tap.

 

Eller når jeg farmer.... med en kamerat, samme triks med wanden

5171717[/snapback]

 

Nice, husker godt jeg brukte dette selv på min Shadowpreist, er utrolig kjekt : )

Lenke til kommentar

Sitter nå med en ny setup, eller i tankene hvertfall, men har et par spørsmål.

 

Improved Eviscerate Rank 3

Malice Rank 5

Ruthlessness Rank 3

Relentless Strikes Rank 1

Lethality Rank 5

Vile Poisons Rank 5

Improved Instant Poison Rank 2

Cold Blood Rank 1

Seal Fate Rank 5

Vigor Rank 1

Assassination Total: 31

 

 

Combat

Improved Gouge Rank 3

Improved Sinister Strike Rank 2

Improved Backstab Rank 3

Deflection Rank 5

Precision Rank 1

Riposte Rank 1

Dagger Specialization Rank 5

Combat Total: 20

 

 

 

Hva burde jeg fokusere på å fullføre først? Dagger Specialization eller Seal Fate?

Er litt usikker på dette.

Lenke til kommentar

Class: Shaman

Level: 60

 

 

Elemental Combat Talents (0 points)

 

# None

 

 

Enhancement Talents (14 points)

 

# Ancestral Knowledge - 5/5 points

Increases your maximum Mana by 5%.

 

# Shield Specialization - 5/5 points

Increases your chance to block attacks with a shield by 5%.

 

# Improved Stoneskin Totem - 3/3 points

Increases the amount of damage absorbed by your Stoneskin Totem by 20%.

 

# Two-Handed Axes and Maces - 1/1 point

Allows you to use Two-Handed Axes and Two-Handed Maces.

 

 

 

Restoration Talents (37 points)

 

# Tidal Focus - 5/5 points

Reduces the Mana cost of your healing spells by 5%.

 

# Totemic Focus - 5/5 points

Reduces the Mana cost of your totems by 10%.

 

# Combat Endurance - 1/1 point

Allows 10% of your Health regeneration to work while in combat.

 

# Improved Lesser Healing Wave - 4/5 points

Gives you a 60% chance to avoid interruption caused by damage while casting Lesser Healing Wave.

 

# Eventide - 5/5 points

Increases the duration of your Healing Stream and Mana Spring Totems by 10 seconds.

 

# Tidal Mastery - 5/5 points

Increases the critical effect chance of your healing and lightning spells by 5%.

 

# Nature's Swiftness - 1/1 point

When activated, your next Nature spell with a casting time less than 10 seconds becomes an instant cast spell.

 

# Improved Mana Spring Totem - 5/5 points

Increases the effect of your Mana Spring Totem by 25%.

 

# Purification - 5/5 points

Increases the effectiveness of your healing spells by 10%.

 

# Mana Tide Totem - 1/1 point

Summons a Mana Tide Totem with 5 health at the feet of the caster for 12 seconds that restores 140 mana every 3 seconds to group members within 20 yards.

 

Level 48: 155 mana every 3 seconds

Level 58: 240 mana every 3 seconds

 

 

--

 

Som dere ser har jeg fokus på PvE-raid.

Lenke til kommentar

Elemental Combat Talents (23 points)

 

# Concussion - 5/5 points

# Convection - 5/5 points

# Reverberation - 5/5 points

# Elemental Focus - 1/1 point

# Call of Thunder - 5/5 points

# Improved Magma Totem - 2/2 points

 

Enhancement Talents (7 points)

 

# Ancestral Knowledge - 5/5 points

# Improved Ghost Wolf - 2/2 points

 

Restoration Talents (21 points)

 

# Tidal Focus - 5/5 points

# Totemic Focus - 5/5 points

# Improved Lesser Healing Wave - 5/5 points

# Tidal Mastery - 5/5 points

# Nature's Swiftness - 1/1 point

 

Dette er en grei PvP build for en shaman som trenger litt avveksling fra über-windfury-crit-stilen, kom gjerne med spørsmål...

 

PvE-builden er selvfølgelig ganske annerledes:

 

Elemental Combat Talents (11 points)

 

# Concussion - 5/5 points

# Convection - 5/5 points

# Elemental Focus - 1/1 point

 

Enhancement Talents (5 points)

 

# Ancestral Knowledge - 5/5 points

 

Restoration Talents (35 points)

 

# Tidal Focus - 5/5 points

# Ancestral Healing - 5/5 points

# Improved Reincarnation - 2/2 points

# Combat Endurance - 1/1 point

# Eventide - 5/5 points

# Tidal Mastery - 5/5 points

# Improved Mana Spring Totem - 5/5 points

# Nature's Swiftness - 1/1 point

# Purification - 5/5 points

# Mana Tide Totem - 1/1 point

 

Hensikten med denne builden er å være så nyttig som mulig i grupper og raids.

Ja, jeg vet at 40 min i stedet for 60 min på Reincarnation ikke er til mye nytte, men det sto mellom det, Improved Ghostwolf og Improved Searing Totem(som ikke er så altfor nyttig i raid instances som f.eks. MC). Ellers har jeg spandert 10 poeng i elemental talents for å få elemental focus(clearcast). Her er det også bare å spørre hvis det er noe du lurer på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...