Gå til innhold

Maxtor blinking - hva betyr?

tomassan

Anbefalte innlegg

Har en one-touch II 200gb firewire+usb som plutselig fant det for godt å spille meg et puss idag. har lest igjennom trådene her og skjønner at jeg ikke har kjøpt det mest holdbare på markedet.. men men.

Jeg har prøvd å finne ut hva blinkingen betyr uten særlig hell, så jeg spør her. Skrur på disken så blinker blålyset konstant ved ca 3hz. Windows og one-touch softwaren finner ikke disken i det heletatt. har prøvd å reboota og prøvd både firewire og usb-tilkoblingen. ingenting virker.

er det noen som har tips?

+t

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som om disken har dødd. Spinner disken i det hele tatt opp? Det bør du i så fall kjenne og høre.

Et problem med disse diskene er at de blir sykt varme, jeg mistenker at varmen dreper diskene på ganske kort tid. Jeg tør ikke lagre viktig informasjon der lenger.

Lenke til kommentar

Spinner ikke opp nei, frykter at den har tatt helt kvelden. Problemet oppstod ikke under drift; den funket bra en kveld, neste dag var den ikke med lenger. Rimelig irriterende at det ikke er mulig å finne ut hva blinkingen betyr. Og maxtor er jo ikke akkurat kjappe til å svare på spørsmål heller :hrm:

takk for reply uansett

Lenke til kommentar
Kan jo prøve å demontere kabinettet og montere hardisken i PC'en, kan være elektronikken i kabinettet som har tatt kvelden.

5185385[/snapback]

NB NB! Hvis du åpner kabinettet ryker enhver form for garanti, det sitter klistremerke over det ene skruehullet som går i stykker dersom du prøver å fjerne det, så tenk deg godt om før du prøver dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...