Apehjerne Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Hei Jeg har fått et litt merkelig problem jeg ikke fatter bæra av. Jeg bytta ut min gamle CD brenner av merke Philips CDRW1610A med en DVD brenner av merke NEC ND-3540A og etter dette noe uskjyldige byttet, vil ikke pc'n min lenger finne vanlige musikk cd'er. Eks. autoplay av musikk-cd hvis jeg setter en slik i.. (nei, autoplay er ikke slått av) Oppsettet er som følger: IDE1 : Master : Maxtor 6L080J4 Slave : Maxtor 6B200P0 IDE2 : Master : Pioneer DVD-106 Slave : NEC ND-3540A <--(her var min gamle CDRW1610A før) Til vanlig brukte jeg Pioneer'n til å spille cd'ene med, men etter byttet til NEC'n, finner den ikke ut at det er AUDIO-CD lenger. Et annet problem jeg fikk da jeg bytta, var at jeg måtte installere nye ASPI drivere for at maskina skulle finne den nye DVD brenneren i det heletatt. Jeg brukte tidligere Adaptec sine ASPI drivere, men måtte installere Nero sine for å finne den nye DVD'n. Så mine første tanker var at kanskje dette gjorde at jeg ikke lenger finner vanlige audio-cd'er!? Men: det merkelige er, jeg kan fortsatt bruke Windows Media Player til å spille av vanlige audio-cd'er i den gamle Pioneer'n, selv om Windows ikke finner de når jeg bruker Explorer og ser på CD'n. Mens iTunes ikke finner ut at det er en audio-cd i det heletatt.......jeg skjønner nada... Noen der ute som kanskje kan gi meg en god forklaring på hvorfor ting har blitt slik? Og kanskje i samme slengen forklare hvordan jeg evt får ting tilbake til normalt? Jeg vil gjerne ikke sette tilbake den gamle cd-brenner'n, av opplagte årsaker (bytter man brenner så bytter man brenner) Takker på forhånd for all hjelp jeg kan få...sitter litt fast her kan man si Mvh Apehjerne (noe knotete skrevet, sorry) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Jeg har aldri behøvd drivere til CD-/DVD-brennere. Hvilken windows(?) bruker du? Har du prøvd brenneren i en annen maskin? Er du sikker på at jumperene er riktig koblet? Lenke til kommentar
Apehjerne Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Jeg glemte visst litt viktig info ja Bruker WindowsXP-Pro sp2 med alle oppdateringer. Jumper på brenneren står på Slave. Nei, har ikke testa den i en annen maskin enda..men skal gjøre det nå... Nero nekta å finne brenneren uten den nye ASPI driveren Noen som har no flere forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå