Gå til innhold

Vil ikke boote ny SATA disk montert til SATA-contr

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettop kjøpt et SATA-kontrollerkort, og montert en ny satadisk til dette. Boota opp min gamle IDEdisk og installerte et windows-image på den SATA-disken, rebooter og merker den nye disken som aktiv.

Så starter jeg opp på nytt med bare SATA-disken koblet i kontrolleren.. Pcen finner disken og windows begynner å loade.. (bootscreen) Plutselig starter den bare på nytt!

Noen som har en anelse om hva som skjer? Ikke noe problem med disken.. vil bare ikke boote fra den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøve og gjøre det en gang til? Det er tydelig det er noe som har gått galt

5170423[/snapback]

Nei det er ikke noe galt med imaging.. Det har jeg holdt så mye på med at det vet jeg funker :p

Men det blir også ofte slik at jeg først må boote IDE disken alene.. så slå av pcen.. og så sette i satan.. da funker alt igjen.. men SATAdisken får jeg ikke til å boote.. Det er skikkelig rart

Er det mer informasjon dere vil vite, bare spør

Lenke til kommentar

Hva mener du med at win begynner boote, ser du logoen til win eller mener du noe annet?

Om jeg forstår deg rett har du installert windows på en annen disk, for så lage et image av den installasjonen og igjen kjørt dette imaget over på nydisken og det uten forandre boot.ini? Feilsymptomene du sier tilsier ikke dette, men.. alikavel bra få avklart hva du har gjort, en annen sak er, skal du kunne boote fra denne pci kontrolleren, har den egen bios eller er det avhengi av at hk sin bios støtter dette kortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...