siv1903 Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Hvordan er dette kameraet i forhold til alle de nye kameraene som er kommet? Har søkt litt på div tester, men i og med at dette er ett såpass gammelt kamera føler jeg at disse ikke blir helt "riktige". Har muligheten til å kjøpe dette kameraet fo 1300,- brukt.. Grei pris? Noen som vil råde meg på vei? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Ixus 400 er et meget bra kamera, hvis du ser bort fra tregheten. Det er skrekkelig tregt til å ta bilder. Fra du har trykket på utløseren, til det er ferdig med å fokusere og tar bildet, har det fort gått 2-3 sekunder. Løsningen kan være å forhåndsfokusere (trykke utløseren halvt ned) og vente på det riktige øyeblikket. Da tar den bildet omtrent umiddelbart. Kamera kan faktisk være raskere totalt sett om du gjør dette i alle situasjoner, da det slipper å tenke på så mye på en gang. Bildekvaliteten er altså veldig bra, størrelsen er fin og ellers et ganske stilig kamera. Utløsertregheten samt noe dårlig batterilevetid trekker litt ned. Om kameraet er verdt 1300? Hvis du får med et batteri som fortsatt er godt, alt originalt ekstrautstyr og en minnebrikke (minst 128 MB), samt at kamera ser pent ut uten synlige skader, så ville jeg slått til. Men prøv først å prut det ned til 1000 på grunn av ulempene jeg har nevnt her. Lenke til kommentar
Svoosj Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Et kjapt søk på finn.no viste at andre som selger IXUS 400 tar fra 1490,- til 1900,-. Men føler også at dette er en stiv pris... Og 128MB minne er litt lite, etter min mening, da kamera som IXUS er lett å ha tilgjengelig i lomma og muligheten for å ta mange bilder er tilstede. Når det gjelder levetid på batteri, er det jo bruken som avgjør hvor mange bilder du kan ta. Med mitt ixus 400 kan jeg fort ta 300 bilder på en kveld, om jeg ikke bruker displayet. Med ixus har du forøvrig et rødt lys til autofokus, og dette er lett å sikte med etter litt trening... Slå til på 900,- for kameraet du Lenke til kommentar
siv1903 Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Det høres ut som dette er ett godt kamera, så da prøver jeg å prute litt, så kanskje jeg slår til Takk for svar Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Gå heller på Elkjøp og kjøp en ny Ixus 40 til 1999. Mye raskere respons, raskere autofokus og 2. generasjon av bildeprosessoren. Vel anvendte $$$, spør du meg..... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Ixus 40 har dessverre ikke samme optiske kvalitet, og bildene blir mer uskarpe spesielt ut mot kantene. Ixus 400 gir bedre bildekvalitet om du kan leve med et litt større kamera og tregere utløserhastighet... og muligens noe svakere batterilevetid, men den forskjellen er nok ikke stor. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Ixus40 vil jeg enkelt å greit si har elendig billedkvalitet iforhold til 4xx/500-serien. Dårligere optikk og mindre billedbrikke gjør sitt - samt svak blitz. For 1300 er ixus 400 helt fint - eneste hakepunktet er tregheten, det passer ikke til å ta bilder i øyeblikket - men er genialt for portretter, reisebilder og lignende . Svært god billedkvalitet og alt. Lenke til kommentar
Shutter Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Helt enig med Alastor og Afseth her. Jeg har brukt ixus 430 (=ixus 400 i ny innpakning) i halvannet år og er godt fornøyd med bildekvaliteten. Når jeg sammenligner med testbilder fra ixus 40 er det ikke tvil om at 4xx gir bedre bilder. Svakhetene er allerede nevnt men til 1300 kr tror jeg du skal lete lenge etter et tilsvarende kamera med samme bildekvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg