Gå til innhold

VIA Eden 800MHz, hvor kraftig?

Goophy

Anbefalte innlegg

Hei.

Funderer på å kjøpe meg et mini-itx-kort med en vifteløs eden 800MHz-prosessor til bruk som desktop-pc.

Lurer derfor på hvor kraftig denne prosessoren er.

Kommer til å brukes til å høre på musikk, se på film, web, litt programmering og slik.

Skal kjøre linux med en lett WM.

Det jeg da lurer på er om den er kraftig nok til å feks. spille av xvid i hdtv-oppløsning uten problemer og eventuelt andre ting den kan komme til å slite med.

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Mats. Min 800mhz med DDRram klarer akkurat Xvid og DivX ,men prøvde en med SDram når jeg var på TCI og den klarte ikke å spille av en Xvid. Så det er ikke allverden med kraft i dem ,men jeg har spilt Star Wars pod Racer og Monkey island 4 på dem uten problemer (dog i laveste oppløsning).

Xvid i HDTV.. Glem det! min klarer akkurat noe langt under DVDoppløsning. Når det er HDTV på 720p og 1080i så klarer den det rett og slett ikke. Krever en ganske rask sak dette :/

Lenke til kommentar

Det jeg tenkte på, men det blir fort veldig mye dyrere om jeg skal ha et sokkel 479 m-ATX-kort og en P-m-prosessor. :)

Har noen Athlon XP-m liggende though, men å få tak i m-ATX hovedkort på sokkel A med grei VGA-kontroller og chipset er nok ikke greit...

Lenke til kommentar

Kan ikke akkurat si at et sokkel A hovedkort med SiS-brikkesett frister så veldig etter en del uheldige opplevelser med den kombinasjonen noen år tilbake. :wee:

Edit: Men takk uansett, får se om jeg finner på noe annet lurt.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Hehe, du gir deg ikke, flotte greier. ;)

"Lager: ubekreftet 13.01.2006"

Får vente og se om jeg ikke har funnet på noe lurt innen den tid. :)

Edit: Stod at de hadde en på lager, men får visst ikke lov å bestille, jaja...

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...